gregory1222 Napisano 25 Styczeń 2018 Napisano 25 Styczeń 2018 Cześć. To znowu ja, jestem początkujący i nie znalazłem żadnego poradnika na ten temat. Sprawa wygląda tak że modeluje sobie betoniarkę (tak modeluje ją) i sprawa wygląda tak, że mam już całą zrobioną lecz brakuje mi kół, które mam wymodelowane ale w innym pliku. I moje pytanie brzmi jak je poprawnie wyeksportować i zaimportować by nie wywalało żadnych błędów. Bo gdy teraz imoprtuje je, to elementy mojej betoniarki rozrzucają się wszędzie i przyjmują różne rozmiary.
stormwind Napisano 25 Styczeń 2018 Napisano 25 Styczeń 2018 Do łączenia elementów z rożnych scen 3ds maxa są 2 opcje. 1. Używasz funkcji merge (file/import/merge) gdzie obiekt będzie miał takie samo położenie względem xyz. 2. Przeciągasz scene .max z expoloratora do okna viewportu i masz możliwość umieszczenia jej obiektów grzei chcesz na płaszczyźnie xy. Jeżeli w scenie gdzie masz koła są też inne elementy których nie potrzebujesz też masz 2 opcje. 1. Przy funkcji Merge możesz z listy wybrać które element sceny chcesz zaimportować. 2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem.
gregory1222 Napisano 25 Styczeń 2018 Autor Napisano 25 Styczeń 2018 Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak? Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;)
stormwind Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak? Możesz ale nie musisz. Grupowanie to dobry pomysł, attach nie zawsze, np w przypadku gdy planujesz Jeszce edycje obiektów opony z zachowaniem struktury modyfikatorów. Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;) 2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem. Zapisujesz nowy plik tylko z kołem, otwierasz plik z betoniarką i dodajesz (merge) ten nowy tylko z oponą. Jeżeli w scenie z oponą masz ponazywane części koła (polecam) możesz wybrać pierwszą opcje łączenia z poprzedniego posta i wybrać z listy tylko obiekty koła.
gregory1222 Napisano 26 Styczeń 2018 Autor Napisano 26 Styczeń 2018 Rozumiem, a w jakim formacie najlepiej zapisywać wyeksportowane pliki bo teraz mam w .FBX
stormwind Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 Wszystko zależy co eksportujesz i w czym zamierzasz to importować.
gregory1222 Napisano 27 Styczeń 2018 Autor Napisano 27 Styczeń 2018 Czyli? Chciałem zapytać jeszcze bo gdy klikam export wyskakuje mi takie okienko i czy tam trzeba coś zaznaczać bądź odznaczać?
mitic Napisano 28 Styczeń 2018 Napisano 28 Styczeń 2018 jak z maxa do maxa chcesz przenosić to lepiej merge niż export.. to okienko wyskakuje przy exporcie do fbx domyślam się? to tak jak stormwind napisał- zależy do czego chcesz potem importować.. 'standardowo' nie musisz nic zmieniać, ale jakiś program może wymagać np. zmiany osi, żeby model nie był obrócony o 90 stopni itp..
Rekomendowane odpowiedzi