Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć. To znowu ja, jestem początkujący i nie znalazłem żadnego poradnika na ten temat. Sprawa wygląda tak że modeluje sobie betoniarkę (tak modeluje ją) i sprawa wygląda tak, że mam już całą zrobioną lecz brakuje mi kół, które mam wymodelowane ale w innym pliku. I moje pytanie brzmi jak je poprawnie wyeksportować i zaimportować by nie wywalało żadnych błędów. Bo gdy teraz imoprtuje je, to elementy mojej betoniarki rozrzucają się wszędzie i przyjmują różne rozmiary.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do łączenia elementów z rożnych scen 3ds maxa są 2 opcje.

 

1. Używasz funkcji merge (file/import/merge) gdzie obiekt będzie miał takie samo położenie względem xyz.

2. Przeciągasz scene .max z expoloratora do okna viewportu i masz możliwość umieszczenia jej obiektów grzei chcesz na płaszczyźnie xy.

 

Jeżeli w scenie gdzie masz koła są też inne elementy których nie potrzebujesz też masz 2 opcje.

 

1. Przy funkcji Merge możesz z listy wybrać które element sceny chcesz zaimportować.

2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem.

Napisano
  • Autor

Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak? Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;)

Napisano
  gregory1222 napisał:
Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak?

Możesz ale nie musisz. Grupowanie to dobry pomysł, attach nie zawsze, np w przypadku gdy planujesz Jeszce edycje obiektów opony z zachowaniem struktury modyfikatorów.

  gregory1222 napisał:

Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;)

 

  stormwind napisał:

2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem.

Zapisujesz nowy plik tylko z kołem, otwierasz plik z betoniarką i dodajesz (merge) ten nowy tylko z oponą.

 

Jeżeli w scenie z oponą masz ponazywane części koła (polecam) możesz wybrać pierwszą opcje łączenia z poprzedniego posta i wybrać z listy tylko obiekty koła.

Napisano
  • Autor

Czyli? Chciałem zapytać jeszcze bo gdy klikam export wyskakuje mi takie okienko i czy tam trzeba coś zaznaczać bądź odznaczać?

Napisano

jak z maxa do maxa chcesz przenosić to lepiej merge niż export..

 

to okienko wyskakuje przy exporcie do fbx domyślam się? to tak jak stormwind napisał- zależy do czego chcesz potem importować.. 'standardowo' nie musisz nic zmieniać, ale jakiś program może wymagać np. zmiany osi, żeby model nie był obrócony o 90 stopni itp..

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.