Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. To znowu ja, jestem początkujący i nie znalazłem żadnego poradnika na ten temat. Sprawa wygląda tak że modeluje sobie betoniarkę (tak modeluje ją) i sprawa wygląda tak, że mam już całą zrobioną lecz brakuje mi kół, które mam wymodelowane ale w innym pliku. I moje pytanie brzmi jak je poprawnie wyeksportować i zaimportować by nie wywalało żadnych błędów. Bo gdy teraz imoprtuje je, to elementy mojej betoniarki rozrzucają się wszędzie i przyjmują różne rozmiary.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do łączenia elementów z rożnych scen 3ds maxa są 2 opcje.

 

1. Używasz funkcji merge (file/import/merge) gdzie obiekt będzie miał takie samo położenie względem xyz.

2. Przeciągasz scene .max z expoloratora do okna viewportu i masz możliwość umieszczenia jej obiektów grzei chcesz na płaszczyźnie xy.

 

Jeżeli w scenie gdzie masz koła są też inne elementy których nie potrzebujesz też masz 2 opcje.

 

1. Przy funkcji Merge możesz z listy wybrać które element sceny chcesz zaimportować.

2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem.

Napisano

Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak? Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;)

Napisano
Koło składa się z kilku elementów, czyli najpierw to zgrupować badź zaatachować tak?

Możesz ale nie musisz. Grupowanie to dobry pomysł, attach nie zawsze, np w przypadku gdy planujesz Jeszce edycje obiektów opony z zachowaniem struktury modyfikatorów.

Dodam też że w tej scenie gdzie są koła jest też inny model i on mi też się importuje, mimo że go nie zaznaczałem. ;)

 

2. W scenie z kołami zaznaczasz to co chcesz wyodrębnić i wybierasz File/Save selected - wybrany obiekt zapisze się jako odrębna scena .max z tylko tym obiektem.

Zapisujesz nowy plik tylko z kołem, otwierasz plik z betoniarką i dodajesz (merge) ten nowy tylko z oponą.

 

Jeżeli w scenie z oponą masz ponazywane części koła (polecam) możesz wybrać pierwszą opcje łączenia z poprzedniego posta i wybrać z listy tylko obiekty koła.

Napisano

jak z maxa do maxa chcesz przenosić to lepiej merge niż export..

 

to okienko wyskakuje przy exporcie do fbx domyślam się? to tak jak stormwind napisał- zależy do czego chcesz potem importować.. 'standardowo' nie musisz nic zmieniać, ale jakiś program może wymagać np. zmiany osi, żeby model nie był obrócony o 90 stopni itp..




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności