Napisano 13 Luty 20187 l Cześć wszystkim !!! Jestem nowym użytkownikiem tego forum i od razu mam pytanie :) Chciałbym wykonać opakowanie papierowe typu plisa i szczerze, próbowałem na różne sposoby i nie umiem osiągnąć zamierzonego efektu... Jestem początkujący, wykonałem już kilka wizualizacji wnętrz, z zewnątrz, różnych mebli i produktów natomiast nie umiem poradzić sobie z tym projektem. Czy jest ktoś z Was chętny by podpowiedzieć jak można to wykonać ? Załączam przykładowe zdjęcie. Dziękuję i pozdrawiam, Patryk
Napisano 13 Luty 20187 l Ja to bym zduplikował jeden obiekt wokół okręgu, potem go ręcznie deformował trochę, żeby nie było jednakowo.
Napisano 13 Luty 20187 l Jeżeli nie będzie makro to nawet sposób Michało ale zamiast deformacji tylko normalkę bym nałożył.
Napisano 13 Luty 20187 l Autor Dzięki Waszym podpowiedziom, podzieliłem spherę na 1/8 i zwęziłem prawą krawędź, później skopiowałem wg. środka kilka razy i powstał okrąg. Później trochę na vertexach zadziałałem i powstało coś takiego, po nadaniu tekstury pogniecionego papieru. Coś byście jeszcze zmienili ? Czy efekt wygląda naturalnie ? Aha i oczywiście jest to zdjęcie bez etykiety póki co i kiepska jakość ;) I sorki Olaf za może głupie pytanie ale chyba nie znam jeszcze niektórych określeń, co to znaczy "nałożyć normalkę" ? :D Dzięki za podpowiedzi
Napisano 13 Luty 20187 l Fajna roobota, teraz nałóż normalkę :D Chodzi o normal mapę - mapę wypukłości - wystarczy pewnie, że wrzucisz ten sam obrazek do kanału 'normal map' i potestujesz natężenie. Jaki soft?
Napisano 13 Luty 20187 l Autor hehe, dzięki :D Nie mam chyba czegoś takiego albo nie wiem gdzie szukać... Korzystam z 3ds maxa 2014. Chyba, że chodzi Ci o "displace" albo raczej "bump" ?
Napisano 14 Luty 20187 l tak, w maxie to sie chyba nadal nazywa bump. Minuta z google lub YT i wiesz wszystko.
Napisano 14 Luty 20187 l Autor Nie no to kojarzę, korzystam ☺️ Pomyślałem, że posiedzę dzisiaj i pobawię się vraydisplace i tam będzie lepszy efekt, trochę "pogniecie" vertexy. Bumpa wczoraj dołożyłem, ewentualnie mogę jeszcze przerobić teksturę na kontrast i taką wrzucić do bumpa, co bardziej uwypukli zagniecione miejsca. Wrzucę efekt po zrobieniu ☺️
Napisano 14 Luty 20187 l Autor No to wyszło mi coś takiego :) Edytowane 14 Luty 20187 l przez coolturek
Napisano 14 Luty 20187 l ja bym pewnie jakieś schodki w bump-mapie zrobił, by wyciągnąc te krawędzie zagięte ale i tak jest nieźle. Lepsze światło bym dał - bardziej żywe i reklamowe.
Napisano 14 Luty 20187 l Autor To jeszcze kiepska jakość jest... Ale zerknę jeszcze na bumpa bardziej. A co byś zmienił w oświetleniu ? Z tym mam chyba największy problem zawsze :-/ Chyba najmniej mi to wychodzi ze wszystkiego...
Napisano 14 Luty 20187 l najszybciej będzie jakas scene z fajnego tutoriala sciagnac i podmienic produkt. Ogolnie jasnosc i rozlozenie temperatur. Nic co dałbym rade opisac na szybko.
Napisano 14 Luty 20187 l Autor Aha...ok. Spróbuję się odnieść do tego po akceptacji wstępnej projektu. Dzięki za porady. Dam efekt końcowy...na moje możliwości ;)
Napisano 14 Luty 20187 l potrzebujesz kontrastu przyjacielu, nie prezentuj beżowego przedmiotu na beżowym tle. oświetlenie powinno bardziej podkreślać bryłę i fakturę https://www.google.pl/search?q=product+photography&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi64ruCvKbZAhVBoywKHaEDDlcQ_AUICigB&biw=1366&bih=637 https://www.google.pl/search?q=studio+rim+light&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjUqoGwvKbZAhWB3SwKHfwiDGoQ_AUICigB&biw=1366&bih=637
Napisano 15 Luty 20187 l Chodziło o wieksze zróżnicowanie. Dałem tylko barwy światła ale inne aspekty mozesz tez podciagnac. Na pewno jest gdzies jakies video i korektach foto na potrzeby reklamy. https://ibb.co/n8XtLn
Napisano 16 Luty 20187 l obejrzyj może te tutoriale, spróbuj wydedukować o co nam z Olafem chodzi, bo póki co błądzisz po omacku. próbuj dalej! jeśli to Twoje komercyjne zlecenie, spróbuj zaprezentować produkt w kontekście, w jakim będzie używany. w drugim linku gość rozkłada krople na puszce coli, Ty możesz spróbować np. pokazać estetyczną kompozycję rozpakowanego i opartego o nie zapakowanego mydła, na ciemnej połyskliwej powierzchni, jak blat łazienkowy. dodane krople na blacie lub mydle dodadzą realizmu, ale najważniejsze jest oświetlenie - tutoriale, studio foto i szkice Olafa to nic więcej, jak tylko symulacja estetycznej kombinacji światła naturalnego i sztucznego - wyobraź sobie, że Twój wirtualny blat znajduje się w pobliżu okna łazienki (chłodne, rozproszone) i lampki np. na lustrze (ciepłe, kierunkowe). nie przegnij z różnicą temperatur, chodzi tu bardziej o kontrasty tonalne jasne/ciemne. oko ludzkie lepiej czyta bryłę, kiedy ta jest oświetlona z dwóch przeciwnych kierunków, dlatego w studio rzuca się zazwyczaj rozproszone od frontu/boku i ostre kierunkowe od tyłu dla podkreślenia konturów. robisz wirtualny obiekt na ekranie komputera, zadbaj o kontekst, jeśli chcesz rzeczywistego odbioru
Napisano 16 Luty 20187 l Autor No to widzę, że jeszcze sporo nauki przede mną. Ale dziękuję za podpowiedzi. Popatrzę na tutoriale i spróbuję ogarnąć temat. Wiem, że najważniejsza w wizualizacji jest gra świateł by wyglądało to jak najbardziej naturalnie a niestety z tym mam jeszcze problem. Fajnie, że dzięki takim projektom i dyskusjom można ukierunkować swoje braki i podszlifowac umiejętności ;-)
Napisano 20 Luty 20187 l Autor Hej !!! Wyszło mi ostatecznie coś takiego, wziąłem sobie Wasze porady pod uwagę i o to końcowy efekt, już w dobrej rozdzielczości. O to mniej więcej Wam chodziło ? Faktycznie...zabawa barwą i ustawieniem światła daje spore różnice...
Napisano 20 Luty 20187 l Jak na pierwszy raz jest nieźle. Na pewno za rok będziesz robił znacznie lepsze.