Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wszystkim !!!

 

Jestem nowym użytkownikiem tego forum i od razu mam pytanie :)

 

Chciałbym wykonać opakowanie papierowe typu plisa i szczerze, próbowałem na różne sposoby i nie umiem osiągnąć zamierzonego efektu... Jestem początkujący, wykonałem już kilka wizualizacji wnętrz, z zewnątrz, różnych mebli i produktów natomiast nie umiem poradzić sobie z tym projektem. Czy jest ktoś z Was chętny by podpowiedzieć jak można to wykonać ? Załączam przykładowe zdjęcie.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

Patryk

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja to bym zduplikował jeden obiekt wokół okręgu, potem go ręcznie deformował trochę, żeby nie było jednakowo.

Napisano

Jeżeli nie będzie makro to nawet sposób Michało ale zamiast deformacji tylko normalkę bym nałożył.

Napisano
  • Autor

Dzięki Waszym podpowiedziom, podzieliłem spherę na 1/8 i zwęziłem prawą krawędź, później skopiowałem wg. środka kilka razy i powstał okrąg. Później trochę na vertexach zadziałałem i powstało coś takiego, po nadaniu tekstury pogniecionego papieru. Coś byście jeszcze zmienili ? Czy efekt wygląda naturalnie ? Aha i oczywiście jest to zdjęcie bez etykiety póki co i kiepska jakość ;) I sorki Olaf za może głupie pytanie ale chyba nie znam jeszcze niektórych określeń, co to znaczy "nałożyć normalkę" ? :D

 

Dzięki za podpowiedzi

Napisano

Fajna roobota, teraz nałóż normalkę :D

Chodzi o normal mapę - mapę wypukłości - wystarczy pewnie, że wrzucisz ten sam obrazek do kanału 'normal map' i potestujesz natężenie. Jaki soft?

Napisano
  • Autor

hehe, dzięki :D Nie mam chyba czegoś takiego albo nie wiem gdzie szukać... Korzystam z 3ds maxa 2014. Chyba, że chodzi Ci o "displace" albo raczej "bump" ?

Napisano

tak, w maxie to sie chyba nadal nazywa bump. Minuta z google lub YT i wiesz wszystko.

Napisano
  • Autor

Nie no to kojarzę, korzystam ☺️ Pomyślałem, że posiedzę dzisiaj i pobawię się vraydisplace i tam będzie lepszy efekt, trochę "pogniecie" vertexy. Bumpa wczoraj dołożyłem, ewentualnie mogę jeszcze przerobić teksturę na kontrast i taką wrzucić do bumpa, co bardziej uwypukli zagniecione miejsca. Wrzucę efekt po zrobieniu ☺️

Napisano

ja bym pewnie jakieś schodki w bump-mapie zrobił, by wyciągnąc te krawędzie zagięte ale i tak jest nieźle. Lepsze światło bym dał - bardziej żywe i reklamowe.

Napisano
  • Autor

To jeszcze kiepska jakość jest... Ale zerknę jeszcze na bumpa bardziej. A co byś zmienił w oświetleniu ? Z tym mam chyba największy problem zawsze :-/ Chyba najmniej mi to wychodzi ze wszystkiego...

Napisano

najszybciej będzie jakas scene z fajnego tutoriala sciagnac i podmienic produkt. Ogolnie jasnosc i rozlozenie temperatur. Nic co dałbym rade opisac na szybko.

Napisano
  • Autor

Aha...ok. Spróbuję się odnieść do tego po akceptacji wstępnej projektu. Dzięki za porady. Dam efekt końcowy...na moje możliwości ;)

Napisano
Napisano

Chodziło o wieksze zróżnicowanie. Dałem tylko barwy światła ale inne aspekty mozesz tez podciagnac. Na pewno jest gdzies jakies video i korektach foto na potrzeby reklamy.

 

https://ibb.co/n8XtLn

Napisano

obejrzyj może te tutoriale, spróbuj wydedukować o co nam z Olafem chodzi, bo póki co błądzisz po omacku. próbuj dalej!

 

 

 

jeśli to Twoje komercyjne zlecenie, spróbuj zaprezentować produkt w kontekście, w jakim będzie używany. w drugim linku gość rozkłada krople na puszce coli, Ty możesz spróbować np. pokazać estetyczną kompozycję rozpakowanego i opartego o nie zapakowanego mydła, na ciemnej połyskliwej powierzchni, jak blat łazienkowy. dodane krople na blacie lub mydle dodadzą realizmu, ale najważniejsze jest oświetlenie - tutoriale, studio foto i szkice Olafa to nic więcej, jak tylko symulacja estetycznej kombinacji światła naturalnego i sztucznego - wyobraź sobie, że Twój wirtualny blat znajduje się w pobliżu okna łazienki (chłodne, rozproszone) i lampki np. na lustrze (ciepłe, kierunkowe). nie przegnij z różnicą temperatur, chodzi tu bardziej o kontrasty tonalne jasne/ciemne. oko ludzkie lepiej czyta bryłę, kiedy ta jest oświetlona z dwóch przeciwnych kierunków, dlatego w studio rzuca się zazwyczaj rozproszone od frontu/boku i ostre kierunkowe od tyłu dla podkreślenia konturów. robisz wirtualny obiekt na ekranie komputera, zadbaj o kontekst, jeśli chcesz rzeczywistego odbioru

Napisano
  • Autor

No to widzę, że jeszcze sporo nauki przede mną. Ale dziękuję za podpowiedzi. Popatrzę na tutoriale i spróbuję ogarnąć temat. Wiem, że najważniejsza w wizualizacji jest gra świateł by wyglądało to jak najbardziej naturalnie a niestety z tym mam jeszcze problem. Fajnie, że dzięki takim projektom i dyskusjom można ukierunkować swoje braki i podszlifowac umiejętności ;-)

Napisano
  • Autor

Hej !!!

 

Wyszło mi ostatecznie coś takiego, wziąłem sobie Wasze porady pod uwagę i o to końcowy efekt, już w dobrej rozdzielczości. O to mniej więcej Wam chodziło ? Faktycznie...zabawa barwą i ustawieniem światła daje spore różnice...

Napisano

Jak na pierwszy raz jest nieźle. Na pewno za rok będziesz robił znacznie lepsze.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności