coolturek Napisano 13 Luty 2018 Napisano 13 Luty 2018 Cześć wszystkim !!! Jestem nowym użytkownikiem tego forum i od razu mam pytanie :) Chciałbym wykonać opakowanie papierowe typu plisa i szczerze, próbowałem na różne sposoby i nie umiem osiągnąć zamierzonego efektu... Jestem początkujący, wykonałem już kilka wizualizacji wnętrz, z zewnątrz, różnych mebli i produktów natomiast nie umiem poradzić sobie z tym projektem. Czy jest ktoś z Was chętny by podpowiedzieć jak można to wykonać ? Załączam przykładowe zdjęcie. Dziękuję i pozdrawiam, Patryk
michalo Napisano 13 Luty 2018 Napisano 13 Luty 2018 Ja to bym zduplikował jeden obiekt wokół okręgu, potem go ręcznie deformował trochę, żeby nie było jednakowo.
olaf Napisano 13 Luty 2018 Napisano 13 Luty 2018 Jeżeli nie będzie makro to nawet sposób Michało ale zamiast deformacji tylko normalkę bym nałożył.
coolturek Napisano 13 Luty 2018 Autor Napisano 13 Luty 2018 Dzięki Waszym podpowiedziom, podzieliłem spherę na 1/8 i zwęziłem prawą krawędź, później skopiowałem wg. środka kilka razy i powstał okrąg. Później trochę na vertexach zadziałałem i powstało coś takiego, po nadaniu tekstury pogniecionego papieru. Coś byście jeszcze zmienili ? Czy efekt wygląda naturalnie ? Aha i oczywiście jest to zdjęcie bez etykiety póki co i kiepska jakość ;) I sorki Olaf za może głupie pytanie ale chyba nie znam jeszcze niektórych określeń, co to znaczy "nałożyć normalkę" ? :D Dzięki za podpowiedzi
olaf Napisano 13 Luty 2018 Napisano 13 Luty 2018 Fajna roobota, teraz nałóż normalkę :D Chodzi o normal mapę - mapę wypukłości - wystarczy pewnie, że wrzucisz ten sam obrazek do kanału 'normal map' i potestujesz natężenie. Jaki soft?
coolturek Napisano 13 Luty 2018 Autor Napisano 13 Luty 2018 hehe, dzięki :D Nie mam chyba czegoś takiego albo nie wiem gdzie szukać... Korzystam z 3ds maxa 2014. Chyba, że chodzi Ci o "displace" albo raczej "bump" ?
olaf Napisano 14 Luty 2018 Napisano 14 Luty 2018 tak, w maxie to sie chyba nadal nazywa bump. Minuta z google lub YT i wiesz wszystko.
coolturek Napisano 14 Luty 2018 Autor Napisano 14 Luty 2018 Nie no to kojarzę, korzystam ☺️ Pomyślałem, że posiedzę dzisiaj i pobawię się vraydisplace i tam będzie lepszy efekt, trochę "pogniecie" vertexy. Bumpa wczoraj dołożyłem, ewentualnie mogę jeszcze przerobić teksturę na kontrast i taką wrzucić do bumpa, co bardziej uwypukli zagniecione miejsca. Wrzucę efekt po zrobieniu ☺️
coolturek Napisano 14 Luty 2018 Autor Napisano 14 Luty 2018 (edytowane) No to wyszło mi coś takiego :) Edytowane 14 Luty 2018 przez coolturek
olaf Napisano 14 Luty 2018 Napisano 14 Luty 2018 ja bym pewnie jakieś schodki w bump-mapie zrobił, by wyciągnąc te krawędzie zagięte ale i tak jest nieźle. Lepsze światło bym dał - bardziej żywe i reklamowe.
coolturek Napisano 14 Luty 2018 Autor Napisano 14 Luty 2018 To jeszcze kiepska jakość jest... Ale zerknę jeszcze na bumpa bardziej. A co byś zmienił w oświetleniu ? Z tym mam chyba największy problem zawsze :-/ Chyba najmniej mi to wychodzi ze wszystkiego...
olaf Napisano 14 Luty 2018 Napisano 14 Luty 2018 najszybciej będzie jakas scene z fajnego tutoriala sciagnac i podmienic produkt. Ogolnie jasnosc i rozlozenie temperatur. Nic co dałbym rade opisac na szybko.
coolturek Napisano 14 Luty 2018 Autor Napisano 14 Luty 2018 Aha...ok. Spróbuję się odnieść do tego po akceptacji wstępnej projektu. Dzięki za porady. Dam efekt końcowy...na moje możliwości ;)
polka dot Napisano 14 Luty 2018 Napisano 14 Luty 2018 potrzebujesz kontrastu przyjacielu, nie prezentuj beżowego przedmiotu na beżowym tle. oświetlenie powinno bardziej podkreślać bryłę i fakturę https://www.google.pl/search?q=product+photography&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi64ruCvKbZAhVBoywKHaEDDlcQ_AUICigB&biw=1366&bih=637 https://www.google.pl/search?q=studio+rim+light&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjUqoGwvKbZAhWB3SwKHfwiDGoQ_AUICigB&biw=1366&bih=637
coolturek Napisano 15 Luty 2018 Autor Napisano 15 Luty 2018 Super, dzięki ! Popracuję dzisiaj nad tym :)
coolturek Napisano 15 Luty 2018 Autor Napisano 15 Luty 2018 Chodziło może o coś takiego ? ;) Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi.
olaf Napisano 15 Luty 2018 Napisano 15 Luty 2018 Chodziło o wieksze zróżnicowanie. Dałem tylko barwy światła ale inne aspekty mozesz tez podciagnac. Na pewno jest gdzies jakies video i korektach foto na potrzeby reklamy. https://ibb.co/n8XtLn
polka dot Napisano 16 Luty 2018 Napisano 16 Luty 2018 obejrzyj może te tutoriale, spróbuj wydedukować o co nam z Olafem chodzi, bo póki co błądzisz po omacku. próbuj dalej! jeśli to Twoje komercyjne zlecenie, spróbuj zaprezentować produkt w kontekście, w jakim będzie używany. w drugim linku gość rozkłada krople na puszce coli, Ty możesz spróbować np. pokazać estetyczną kompozycję rozpakowanego i opartego o nie zapakowanego mydła, na ciemnej połyskliwej powierzchni, jak blat łazienkowy. dodane krople na blacie lub mydle dodadzą realizmu, ale najważniejsze jest oświetlenie - tutoriale, studio foto i szkice Olafa to nic więcej, jak tylko symulacja estetycznej kombinacji światła naturalnego i sztucznego - wyobraź sobie, że Twój wirtualny blat znajduje się w pobliżu okna łazienki (chłodne, rozproszone) i lampki np. na lustrze (ciepłe, kierunkowe). nie przegnij z różnicą temperatur, chodzi tu bardziej o kontrasty tonalne jasne/ciemne. oko ludzkie lepiej czyta bryłę, kiedy ta jest oświetlona z dwóch przeciwnych kierunków, dlatego w studio rzuca się zazwyczaj rozproszone od frontu/boku i ostre kierunkowe od tyłu dla podkreślenia konturów. robisz wirtualny obiekt na ekranie komputera, zadbaj o kontekst, jeśli chcesz rzeczywistego odbioru
coolturek Napisano 16 Luty 2018 Autor Napisano 16 Luty 2018 No to widzę, że jeszcze sporo nauki przede mną. Ale dziękuję za podpowiedzi. Popatrzę na tutoriale i spróbuję ogarnąć temat. Wiem, że najważniejsza w wizualizacji jest gra świateł by wyglądało to jak najbardziej naturalnie a niestety z tym mam jeszcze problem. Fajnie, że dzięki takim projektom i dyskusjom można ukierunkować swoje braki i podszlifowac umiejętności ;-)
coolturek Napisano 20 Luty 2018 Autor Napisano 20 Luty 2018 Hej !!! Wyszło mi ostatecznie coś takiego, wziąłem sobie Wasze porady pod uwagę i o to końcowy efekt, już w dobrej rozdzielczości. O to mniej więcej Wam chodziło ? Faktycznie...zabawa barwą i ustawieniem światła daje spore różnice...
olaf Napisano 20 Luty 2018 Napisano 20 Luty 2018 Jak na pierwszy raz jest nieźle. Na pewno za rok będziesz robił znacznie lepsze.
Rekomendowane odpowiedzi