martin-flash Napisano 18 Luty 2018 Napisano 18 Luty 2018 Mam problem podczas rig gąsienicy. Nie wiem dlaczego od vertexu nr 4 do 10 wykrzywia mi gąsienicę? Siedze nad tym już drugi dzień i nie mogę znaleźć problemu. Dlaczego ją wykrzywia? Załączam krótki film. [video=youtube_share;bP8O69Oac1o]
zio_mal Napisano 19 Luty 2018 Napisano 19 Luty 2018 tak na szybko, sprawdziłbym pick up noda. to mi pierwsze przyszło na myśl. kontroler noda "szyna" - gdzie się znajduje, jak jest kontrolowana itd osobiscie nie korzystam ze spline IK solver, ale pick up node to jest pierwsza rzecz, która lubi się sypnąć nawet przy standarwowym IK solver. jest jeszcze kwestia bazowych ustawien transformacji kości i ich zależności. najlepiej poeksperymentuj, zrób obok od zera takiego samego riga, sprawdzaj różne ustawienia kontrolerów, obserwuj co się dzieje. pewnie to jakieś drobne niedociągnięcie, może coś ci się przesunęło o kilka punktów po osi X/Z, czasem to wystarczy aby takie klocki wyszły.
Loozack Napisano 20 Luty 2018 Napisano 20 Luty 2018 O, całkiem niedawno miałem podobny problem i jedynym (bez)sensownym rozwiązaniem okazało się utworzenie systemu kości w widoku top, bo tworząc go choćby w widoku front Max głupiał i wyginał riga. Dodatkowo warto dać Reset Xform na spline'a, który jest ścieżką. Daj znać czy to pomogło, bo nieznane są ścieżki Maxa... Pozdrawiam.
martin-flash Napisano 21 Luty 2018 Autor Napisano 21 Luty 2018 zrobiłem wszystko od nowa w top view i dalej nie ogarniam tego, zobaczcie video
Loozack Napisano 21 Luty 2018 Napisano 21 Luty 2018 Nieźle, Max nie przestaje mnie zadziwiać :D Niestety nie mam więcej pomysłów, ale trzymam kciuki, żebyś znalazł rozwiązanie ;) Pozdrawiam.
zio_mal Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 stworzyłem spline, kości, spline IK i wszystko działa, choć w niektórych przypadkach, przy zwrocie większym niż kąt 90 stopni, kości się odwracają. kości na IK mają swojego standardowego upnoda i rotują po przejściu granicy 90 stp, czasem 180 stp. jeśli nie mają wyznaczonego innego. gąsienice zrobiłbym nie na spline IK ale na path constraint(pos)/looaAt(rotation) każdego segmentu z osobna. point do którego jest przypięta jedna część gąsienicy posiadałby path constraint na pozycji. każdy segment gąsiennicy oddzielnie, z przesunięciem odpowiadającym ich długości aby wizualnie były spasowane. te pointy miały by kontroler rotacji lookAt z targetem na poprzedzającym go poincie kolejnej partii gąsienicy z upnodem na bliźniaczym (większym, okalającym gąsienice) splinie po którym poruszały by się z taką samą prędkością. dodajesz kontroler sterujący procentem path constrainta dla pointa segmentu oraz upnoda na bliźniaczym splinie. myślę że ogarniesz, ten zabieg trzeba zrobić dla każdego segmentu. jest to mozolna praca ale potem wszystko ładnie działa.
martin-flash Napisano 22 Luty 2018 Autor Napisano 22 Luty 2018 (edytowane) spróbuję to ogarnąć co napisałeś, wcześniej zrobiłem path constraint ale dla całej gąsienicy jako jeden obiekt i rozwalało sworznie tak jak na załączonym zdjęciu https://photos.app.goo.gl/CF22dIFvMw78JeIs1 Edytowane 22 Luty 2018 przez martin-flash
mitic Napisano 27 Luty 2018 Napisano 27 Luty 2018 Nie znam się na animacjach zabardzo.. ale wydaje mi się że problem jest w samym splajnie ścieżki- pewnie jak włączysz w nim renderowanie jako geometrię- np o przekroju boxa to tak samo będzie się wyginać.. właśnie vertexy się 'przekręcają' w splajnie.. może jakoś break i weld? spróbuj wlaczyc geometrie dla splajna i 'show in viewport'
martin-flash Napisano 27 Luty 2018 Autor Napisano 27 Luty 2018 spróbowałem robić animację gąsienicy złożonej z innej ilości panelów, za każdym razem są inne efekty ale zawsze obrót lub deformacja jest w tych samych punktach
zio_mal Napisano 28 Luty 2018 Napisano 28 Luty 2018 (edytowane) w takim razie nie rób tego metodą spline IK. za dużo było by pisania dlaczego tak się dzieje, poza tym ciężko było by mi to obrać w odpowiednie słowa. ogólnie to spline są dość skomplikowane jako elementy riga, a do tego jeszcze splineIK/IK mają sporo swoich "praw" na których bazują i które potrafią zrobić wodę z mózgu. tutaj wchodzą skrypty które pomagają rozwiązać niektóre problemy. w załączniku masz opis mojej metody, może nie jest super prosta i wymaga chwili pracy ale daje pełną kontrolę, jest sprawdzona - sam ja stosuję. dodatkowo przykładowy rig abyś mógł sobie ogarnąć jak to powinno wyglądać i działać. załączony opis odnosi się właśnie do tego riga. -- update: wersja max2014 gasienicaRig.txt gasienicaTest.zip Edytowane 1 Marzec 2018 przez zio_mal
martin-flash Napisano 28 Luty 2018 Autor Napisano 28 Luty 2018 Dzięki zio_mal. Spróbuję pójść twoim tropem i dam znać jak poszło. - - - Połączono posty - - - Archiwum jest uszkodzone. Możesz ponowne dać upload? Dzięki.
martin-flash Napisano 1 Marzec 2018 Autor Napisano 1 Marzec 2018 poprawiony zip w poprzednim poście Sorry że znowu ja ale moja wersja to 2015 i nie mogę odczytać wyższej. Możesz ją zapisać w 15 i dać ponownie? Dzięki z góry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się