Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejo wszystkim,obstawiam, że trochę za późno odkryłam to forum, ale no lepiej późno niż wcale ;p Póki co nadal szlifuję skilla ( specjalnie wzięłam urlop dziekański na drugi rok studiów ), marzę o konceptowaniu lokacji ( jak to mówił Raphael Lacoste : "I just want to design cool places." ). Rysowałam od dawna, ale właściwą "naukę" rysowania moim zdaniem zaczęłam ledwo rok temu. A jako, że jestem zdania, że im większej ilości osób pokazuję swoje pracki tym lepiej, więc i tu wrzucę :D Chętnie przyjmę wszelkiego rodzaju uwagi odnośnie tego nad czym warto popracować, jakie skille jeszcze ogarnąć, aby lepiej konceptować lokacje, ogólnie wszystko co się z tym wiąże :) Pracki mniej więcej z ostatnich 2 miesięcyancient_ruins_2_by_karolawisnia-dc4wevh.jpglesson_8_cyberpunk_v2_by_karolawisnia-dc426dl.jpglesson_8_v1_overpaint_by_karolawisnia-dc4268p.jpgkarolina-wisniewska-learnsquared-lesson-5-v2.jpg?1520149268city_assassins_creed_new_by_karolawisnia-dc4wf3g.jpgcambodia__12_by_karolawisnia-dc4wezi.jpgkarolina_wisniewska_eytan_zana_tutorial_color_by_karolawisnia-dc5b2xj.jpgspeedpaint_by_karolawisnia-dbzh3po.jpg29066456_1624734044278694_563788094991709016_n.jpg?oh=a9042742e0bb23fac6e577a0e053fb3d&oe=5B066233i porcyjka ostatnich thumbów:29027283_1624733990945366_8292036871078763055_n.jpg?oh=0f869b2e3ccefd5deabb0eb13484438f&oe=5B3E8B3728336773_1611717785580320_6446229710263119977_o.jpg?oh=c163aa6805724cf3e42de07e54e2be4e&oe=5B3C7AAE28167893_1610533229032109_5356843657127953619_n.jpg?oh=c339737580f38cec49585534a9dff228&oe=5B41D7D5Na koniec jeszcze podsumowanie z zeszłeego roku:26055668_924148131077025_5707804189357324090_n.jpg?oh=8cde0a00c3643ed2a857219a3867d6cf&oe=5B01BD2C

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę, że idzie to w dobrą stronę :), ale mogę kilka sugestii dorzucić:

W kompozycjach chyba bardzo stronisz od pierwszego planu, czegoś co przetnie widok, przez co bardzo czuć teatralność scen (widownia siedzi i patrzy z jednej strony na scenografię) i tracisz poczucie przestrzeni.

Woda ma to do siebie, że trzyma poziom i jesteśmy bardzo wrażliwi na to kiedy np. rzeka płynie pod kątem. Pilnuj tych miejsc.

Tekstury (texture-brushe) spłaszczają. Szczególnie jeśli się ich dobrze nie używa. Zależnie od tego czy zależy Ci na realizmie zacznij rezygnować z tekstur na rzecz rzeźby światłocieniem.

Najbardziej chyba podoba mi się 07.12 - ładnie zakomponowane, fajny akcent kolorem.

Napisano

O dziekuję Ci bardzo za uwagi, cały czas staram się zagłebiać kompozycję i perspektywę, żeby wycisnąć z tego jak najwięcej. Będę mieć Twoje uwagi gdzieś z tyłu głowy przy kolejnych rysunkach :)

Napisano

Powinnas sobie zalozyc, ze jedna na 4-5 prac to bedzie twoja wlasna a reszte powinny stanowic cwiczenia - master studies, virutal plein air itp.

Napisano (edytowane)

No cały czas staram się robić ćwiczenia, w zeszłym tygodniu nie pykło z czasem, teraz się poprawię :) z reguły jedno masterstudy lub vp robie max. 1h, myslisz ze to za długo/ za krotko? Ćwiczenia też mogę tu wrzucać?

Edytowane przez karolawisnia
Napisano (edytowane)

Wrzucaj co chcesz, najlepiej wszystko to cos ktos zawsze powie. Zalezy co chcesz ze study wyciagnac ale jestem zdania, ze na pewnym etapie powinno sie kazda prace cisnac na maxa. Dlaczego? Bo ty nie masz takich umiejetnosci, by w godzine namalowac cos sensownego i zdaje sie tez predyspozycje do bardziej skonczonych prac a nie szkicowych. Poswiec 8, 20 a nawet 40 godzin na study w zaleznosci od skomplikowania i zrob cos przyzwoitego. Jak chcesz "szybko" to porob sobie linearne szkice, boxy porysuj. Pamietaj, ze 20-40 godzin na recznie malowana ilustracje to w branzy nie jest nic nadzwyczajnego i jesli ktos robi szybciej to wynika tylko i wylacznie z jego skilla a jak tego skilla nie masz to musisz nadrabiac dupogodzinami. Musisz sie po prostu przyzwyczajac i probowac wyciagac pewna jakosc.

Edytowane przez purin
Napisano

rzeczy z początkowych postów maja bardzo złą kompozycję - szczególnie prowadzenie oka po ciemnych zakamarkach obrazu. Najlepiej poczytać o tym i potrenować - ogromnie poprawia jakość komunikacji wizualnej. Da Tobie komercyjny level-up szybciej niż cokolwiek innego.

Napisano

Nie boj sie ciemniejszych tonow, bo strasznie usredniasz w tych studies. Brakuje mi w tym precyzji, odpowiedniego trafienia w ton/kolor/walor, mam wrazenie, ze troche za bardzo chcesz isc w masowa produkcje a lepiej jest zrobic 10 rzeczy dobrze niz 30 tak sobie i nie ma znaczenia czy robisz thumby czy bardziej dopracowane prace. Proponuje:- thumby: studiujesz mistrzow, kadry filmow itp. bez detalu ale starasz sie maksymalnie precyzyjnie trafic w kolor - czyli meczysz dana plamke tak dlugo az trafisz, zrob 40 takich studies i po takim czyms 10 wlasnych i obczaj ta ksiazke co poleca olaf, mozesz stosowac technike jak tu https://3.bp.blogspot.com/-T7Ig7Q4dry4/WM9lrAUrcfI/AAAAAAAAGi0/zVP2dqoOu7Y_2gCmrNfEAtpiWTrVgWQpQCLcB/s1600/virtualpleinairsm.jpg - wykonczone prace: rob kopie 1:1 by nauczc sie techniki i brushworku, to co teraz robisz jest zbyt szczegolowe na notatke ale za malo wykonczone jak na finalna prace - a precyzja w doborze tonu, pedzli czy oddania materialow kuleje, zrob kilka takich i wtedy cos wlasnegoGeneralnie zachecam poswiecic 3/4 czasu na nauke z ksiazek, natury i mistrzow. Mam wrazenie, ze za bardzo chcesz sie uczyc "designu" a troche to zle rozumiesz. Warto przesluchac ostatnia audycje na kanale Fenga Zhu - wiekszosc roboty w tej branzy nie polega na designowaniu w ogole. Innymi slowy majac dobry warsztat + storytelling (a to jest po prostu swiadomy wybor kompozycji i oswietlenia - czyli w sumie warsztat) masz dostep do wiekszosci stanowisk w branzy.

Napisano

o łał dzięki za taką wyczerpującą odpowiedź, będę się starać robić wszystko dokładniej i na spokojnie, przyznaję, że czasami za bardzo się śpieszę, bo taka presja, że ciągle jest się za słabym, tyle rzeczy do nauki a człowiek coraz bliżej do etapu, że powinno się mieć jakąś robotę. Będę walczyć z tym pośpiechem i masową produkcją :) a co do samyh thumbnaili to czy one nie polegają na tym, żeby robić je w miarę sprawnie i bez szczegółów ( mam na myśli te czarno-białe )? Pytam bo mindfuck mały mam, o przerabiam teraz learnsquared z narrative concept artu

Napisano

Klasyka kompozycji - framed inc (ksiazka)Ale ty mylisz dwie rzeczy. Thumbnaile faktycznie nalezy robic bez szczegolow tylko skupiac sie na calosci ale to nie znaczy, ze nalezy robic szybko i byle jak (!) Powtorze - skupianie sie na calosci bez wchodzenia w detal - SZYBCIEJ niz skonczona praca ale nie oznacza to, ze masz maziac pedzlem byle jak. Powiem wiecej - thumbnail to kluczowy etap, bo ustawiasz na nim wszystko - kompozycje, walor, czasem kolor i swiatlo. Thumbnail to nic innego jak twoja praca w pomniejszeniu i pomniejszona, wykonczona praca nie powinna sie od niego wiele roznic. Innymi slowy - musisz poswiecic wiele uwagi na decyzje, ktore podejmiesz na tym etapie - kompozycja, swiatlo, walor/kolor itp. bo bledy ktore zrobisz w thumbnailu beda sie ciagnely do konca pracy. Slaby thumb=slaba praca. Wiec nie wchodzisz w detal ale poswiecasz sporo czasu na podjecie dobrych decyzji. A ty dupogodziny musisz wyrobic i nikt ci nie poradzi nic na to. Swiadoma nauka - pojdzie szybciej ale nadal kilka lat pracy. Nikt ci mozgu nie poprzestawia, ze nagle zaczniesz wymiatac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności