Jump to content

Modelowanie urbanistyki


adarch

Recommended Posts

Witam :)Mam do Was pytanie. Muszę zrobić model otoczenia-urbanistyki, spora skala (jakieś 6 km2). Jak zapewne się domyślacie, mapa na taką skalę to cholernie dużo linii. Jak tylko wrzucam to do maxa to się zacina. Macie pomysł jak to obejść? czy zmieniać skalę wrzucanego pliku... czy coś innego. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie podpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moim zdaniem najlepiej część prac przerzucić do cada - tzn obrysować budynki + drogi + chodniki czy co tam potrzebne i potem przerzucić do maxa i tylko extrude/edit poly.W cadzie najlepiej robic hatchem i potem obrys hatcha - jest pewne że geometria zamknięta.Opcjonalniej jak nie jest potrzebna duża dokładność wrzucić mapę jako texture i modelować jak na blueprincie

Link to comment
Share on other sites

Zmiana skali nic nie zmieni. linii będzie tle samo, tylko na mniejszej powierzchni.Domyślam się, że masz elektroniczną mapę geodezyjną z pełną infrastrukturą, możesz importować tylko potrzebne elementy (obrysy budynków, drogi) usuwając w cad niepotrzebne warstwy, ewentualnie importować fragmentami.Tak jak powyżej pisze mitic, możesz ekstrudowac w cadzie, ale jeżeli wyczyścisz mapę, to raczej nie będzie kłopotu z wydajnością maxa i lepiej wtedy ekstrudować w maxie, daje to większa elastyczności oraz łatwiej poprawić niedoskonałości mapy jak niepełne obrysy przez na przykład weldowanie vertexów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy