Skocz do zawartości

  • Firma Foundry, znana z tworzenia oprogramowania dla branży medialnej i rozrywkowej, ogłosiła zakończenie rozwoju popularnego narzędzia do modelowania 3D – Modo. Wersja 17.1, zaplanowana na koniec tego roku, będzie ostatnią w historii programu. Decyzja ta jest częścią nowej strategii, która umożliwi Foundry skoncentrowanie się na kluczowych produktach i inwestycjach w rozwiązania odpowiadające zmieniającym się potrzebom rynku.

    Aktywni użytkownicy Modo będą mogli liczyć na wsparcie techniczne do końca trwania obecnych umów, a także uzyskać rozszerzoną licencję 10-letnią, która zapewni im dalszy dostęp do oprogramowania.

    Historia

    Modo zabiera ze sobą dość duży kawałek historii branży VFX. Modo powstało dzięki temu samemu zespołowi inżynierów, którzy wcześniej stworzyli innowacyjną aplikację 3D – LightWave 3D. Program ten był pierwotnie opracowany na platformę Amiga i stanowił część zestawu Video Toaster, popularnego w latach 80. i 90. w telewizji. W 2001 roku, na skutek różnic dotyczących przyszłości LightWave, Brad Peebler, wiceprezes NewTek ds. rozwoju 3D, opuścił firmę i założył Luxology, które stało się twórcą Modo. Dołączyli do niego Allen Hastings, Stuart Ferguson oraz kilku innych kluczowych programistów.

    Po trzech latach pracy Modo zostało po raz pierwszy zaprezentowane na SIGGRAPH 2004, a wkrótce potem, we wrześniu tego samego roku, trafiło na rynek. Program szybko zdobył uznanie wśród prestiżowych studiów, takich jak Digital Domain, Pixar, Industrial Light & Magic i wiele innych. Modo zdobyło także liczne nagrody, m.in. Apple Design Award w 2006 roku za najlepsze wykorzystanie grafiki Mac OS X oraz Game Developer Frontline Award dla najlepszego narzędzia artystycznego w 2007 roku.

    Modo było wykorzystywane przy produkcji takich filmów jak „Stealth”, „Ant Bully”, „Iron Man” oraz „Wall-E”.

    The Foundry przejęło Modo w roku 2012. 

    Oficjalna informacja: https://www.foundry.com/news-and-awards/foundry-winds-down-modo-development


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    benton

    Napisano

    z perspektywy praktyka: foundry odczepiło się wreszcie od modo i przestało go psuć. przez 12 lat "rozwoju" dorobili ikonkę. jeśli komuś to przekażą, to może uda się go naprawić i rozwinąć. to nie jest wykluczone.

    Nezumi

    Napisano

    47 minutes ago, benton said:

    jeśli komuś to przekażą

    Oferuja dodatkowa, 10 letnia licencje... ( Dwa razy tyle co sie maja pojawic wszystkie AI przelomy 🤣 ) Wiec pewnie przez najblizsza dekade nikomu nie przekaza. A pozniej juz mala szansa ze ktos bedzie chcial...

    Swoja droga ja nie wiem po co sie te firmy tak kurczowo trzymaja softow ktora sami zdecydowali ubic... Daliby to za free - nawet nie open source ale po prostu rozdali na odchodnym jak ta firma od VUE. Juz i tak nic z tym nie bedziesz robil. Pies ogrodnika normalnie - sam nie zje a drugiemu nie da.

    • +1 1
    benton

    Napisano

    miałem tą samą myśl, że to pies ogrodnika. ale pamiętaj, że oni za modo i luxology zapłacili grube miliony dolarsów i jest im po prostu teraz żal. liczą na starych userów - nikt nowy nie kupi teraz modo, bo ludzie nie są głupi, żeby płacić za coś, co jest gorsze od blendera pod każdym względem. natomiast jeśli za 10 lat puszczą to wolno, to nikt tego za darmo nawet nie ściągnie.

    • Like 1
    Nezumi

    Napisano

    14 hours ago, benton said:

    i jest im po prostu teraz żal

    Nie sadze. To nie sa ich pieniadze prywatne tylko firmowe. Czyli niczyje wiec mozna trwonic. Unity wykupilo co sie tylko dalo wydajac miliony bez sensu i nic z tym nie robiac. Cala branza roi sie od projektow, ktore sie wloka latami, pochlaniaja miliony i sa zamykane a ludzie nawet nie moga pokazac co robili przez kilka lat bo NDA. Jakby im zalezalo to mogli zawalczyc o nowych uzytkownikow - wpomniana juz wersja indie, moze jakas learning edition.. Ale nie zrobili nic. Podniesli cene i sie zdziwili, ze to nie zadzialalo.
    A na swiecie tez - wala pieniadze idace w miliardy w jakies startupy "AI" obiecujace nie wiadomo co - ktore nawet nie maja demka jakiegos tylko obiecanki. Mimo, ze od razu wiadomo, ze nic z tego nie bedzie. Twitter przez wiele lat tracil miliony na zbedna armie dzieciakow przesiadujacych w roznych tam saunach i kuchniach czy cholera wie co tam jeszcze mieli zamiast pracy. Przyklady mozna mnozyc. Nikt nie szanuje "firmowej" kaski i nikomu nie jest zal dopoki dostaje swoja wyplate. Niestety. Teraz pewnie developerom jest zal ale troche za pozno 😉 

    15 hours ago, benton said:

    liczą na starych userów

    Ale na co licza? Ze ktos bedzie placil nadal? No moze ktos kto jest w polowie projektu ale ludzie na pewno zaczna przesiadke na cos innego przed uplywem 10 lat...

    Ech, co zrobic. Taka durnowata mentalnosc korpo...



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności