Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Kojko i Kokosz od Netflix - oficjalny zwiastun

    Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz.
    Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria.
    Kajko i Kokosz by Netflix
    Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna.
    Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś).
    Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje.
    Cofnijmy się jednak do roku 2006
    Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic.
    O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć.
    Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono.
    Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ 
    Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do  tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). 
    Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. 
    Wróćmy jednak do roku 2021
    Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków.
    Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję:
    REŻYSER:  Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk
    Znamy również obsadę:
    Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala
    Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego 😀
    PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku? 
     

    18 komentarzy

    Rozmowy z mistrzem #18 - Jacek Pilarski

    W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha.
    Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę.
    Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną.
    Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych.
    W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli.
    W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką.
    Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts.

    0 komentarzy

    Cyberpunk 2077 - zwiastun otwierający grę

    Pojawił się oficjalny zwiastun otwierający grę Cyberpunk 2077. Przypominamy, że w grę będziecie mogli zagrać już jutro (tj. 10 grudnia 2020). 
    Wersja polska
    Wersja angielska
    Przy okazji warto dodać, że nawet jeśli nie macie konsol i super wydajnych komputerów - w Polsce oficjalnie udostępniona została usługa Google Stadia, gdzie w przedsprzedaży możecie kupić grę i grać w nią nawet na waszych telefonach czy zwykłych biurowych komputerach. 
    Google Stadia: https://stadia.google.com/home
    Oczywiście jeśli wolicie wersję pudełkową, polecamy przejrzenie ofert (linki afiliacyjne):
    Allegro.pl  

    0 komentarzy

    Kto to narysował? - Netflix Studio

    Na kanale Netflixa na YouTube w ramach cyklu "Netflix Studio" pojawiła się ciekawa rozmowa m.in. z dyrektorami artystycznymi filmu Klaus (nominowanego do Oskara) tj. Szymonem Biernackim i Marcinem Jakubowskim. 
     
    Gośćmi odcinka są:
    Szymon Biernacki, Marcin Jakubowski - Production Designerzy w The SPA Studios, współtwórcy filmu animowanego Netflix pt. Klaus Glen Keane - reżyser filmu animowanego Wyprawa na Księżyc, animator postaci w Walt Disney Animation Studios dla filmów fabularnych, takich jak Mała Syrenka, Piękna i bestia, Aladyn, Pocahontas, Tarzan i Zaplątani Jagoda Murczyńska - organizatorka Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, z którą porozmawialiśmy o animacjach Studia Ghibli    

    1 komentarz

    Rozmowy z mistrzem: Patryk Urbaniak

    Pojawił się nowy odcinek "Rozmów z mistrzem" (podcast, który powstał z potrzeby pokazania środowiska sztuk cyfrowych takich jak concept art, animacja, ilustracje czy 2D i 3D w Polsce. Jest to miejsce w którym goście dzielą się swoją wiedzą na temat sztuk kreatywnych).
    W 16 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Patryk Urbaniak. W chwili obecnej zajmuje się głównie lookdevem w filmach Pracował nad takimi filmami i serialami jak Dune, Top Gun: Maverick, Chaos Walking, For All Mankind, Westworld, Rim of the World, Star Trek: Discovery, The Boys, Godzilla: King of Monsters, Ant-Man and the Wasp, Deadpool 2, Justice League, Spider-Man: Homecoming, Guardians of the Galaxy Vol. 2.
    W odcinku porozmawiamy między innymi na temat zim w Kanadzie, dlaczego wyzwaniem było tworzenie tekstur do Ant Mena oraz jak wygląda praca w dużym studio. 
     

    3 komentarze

    Adobe Photoshop 2021 - duża aktualizacja z wieloma nowościami

    Adobe podczas konferencji Adobe MAX zapowiedział aktualizację swoich flagowych programów. Jednym z nich jest oczywiście Adobe Photoshop, który otrzymał naprawdę sporą ilość nowych funkcji.
    Wiele z nich oparta jest o algorytmy AI (sztucznej inteligencji), które Adobe dodaje w ostatnich latach. Osobiście sam chwalę sobie inteligentne zaznaczanie obiektów na zdjęciach z którego korzystam. O ile jeszcze kilka lat temu można było mówić, że aktualizacje do Photoshopa są często kosmetyczne, iteracyjne tak teraz wraz z aktualizacjami dostajemy naprawdę coś nowego, coś co bez wątpienia zaczyna wyróżniać Adobe na tle konkurencji (moja osobista opinia).
    Nowością w Photoshopie są tzw Neural Filters czyli filtry wzbogacone o algorytmy uczenia maszynowego. Zachęcam obejrzeć poniższy film.
     
    Inną nowością jest narzędzie do podmiany nieba z zachowaniem prawidłowego oświetlenia.
    Jedną z kolejnych nowości to Intelligent Refine Edge

    Nowe narzędzie przeznaczone do selekcji obiektów radzące sobie świetnie z krawędziami i takimi obiektami jak włosy, sierść. 
     
    Lepszy panel wyszukiwania

     Pattern Preview


    Nowości jest naprawdę wiele. Nie chcę kopiować czy powtarzać w całości wpisu na blogu Adobe, który tam się pojawił. Jeśli interesują was nowości w Photoshopie koniecznie przeczytajcie oficjalny wpis na blogu Adobe
    Więcej: https://blog.adobe.com
    PS. Aktualizacja Adobe Photoshop 2021 jest już dostępna 🙂
     

    10 komentarzy

    Konferencja Adobe MAX 2020

    Przypominamy, iż 20 października rozpoczęła się konferencja Adobe MAX (w tym roku wyłącznie w formie wirtualnej) na której prezentowane są między innymi nowości od firmy Adobe. W tym roku jest ich sporo.
    Prezentacji jest naprawdę sporo i warto zapoznać się z rozpiską.
    Do wyboru sporo ścieżek: od ilustracji, zdjęć po 3D i VR.
    Więcej: https://www.adobe.com/max.html

    0 komentarzy

    Polskie studio Juice wraz z Trioscope współtworzy serial „The Liberator” dla Netflix

    Polskie studio Juice specjalizujące się w postprodukcji obrazu i dźwięku, a także animacji (Ares/Our Greatest Adventure, BBC/Winter Olympics) oraz Trioscope Studios specjalizujące się w animacji hybrydowej nowej generacji, ogłosiło datę premiery nadchodzącej i długo oczekiwanej serii Netflix „The Liberator”. Premiera jest planowana na 11 listopada – w Dzień Weteranów obchodzonego tego dnia w Stanach Zjednoczonych.
    Czteroodcinkowy serial „The Liberator” jest oparty na książce Alexa Kershawa, opowiadającej o losach bohaterskiego oddziału prowadzonego przez gen. Feliksa Sparksa w czasie II Wojny Światowej. Feliks Sparks przez ponad 500 dni prowadził specjalną grupę amerykańskich żołnierzy z Włoch do Francji do wyzwolenia Dachau. Jednostka ta stała się jedną z najbardziej utytułowanych amerykańskich jednostek bojowych II wojny światowej.
    Wyjątkowość serialu opiera się przede wszystkim na technice, w której jest produkowany. Technologia „Trioscope Enhanced Hybrid Animation” łączy grę prawdziwych aktorów z efektami powstałymi w CG. 
    Zakres prac Juice przy serialu obejmuje nadzór produkcyjny zdjęć do serialu odbywających się w Łodzi (we współpracy z Opus Film) oraz współpracę z Trioscope nad realizacją całego procesu postprodukcji. "The Liberator" jest produkowany przez Trioscope Studios, A+E Studios oraz Unique Features. Scenariusz napisał Jeb Stuart (Szklana Pułapka, Ścigany), serial reżyseruje Grzegorz Jonkajtys
    „Od wielu lat śledziłem projekty Juice z ogromnym zainteresowaniem. Talent, energia, znakomity gust plastyczny i technologiczne „know-how” spowodowały, że zwróciłem się do nich o pomoc przy realizacji projektu „The Liberator”. Opowiadamy tę fascynującą historię w niecodziennym stylu dzięki technologii Trioscope, która łączy grę aktorska, animację i specyficzny „komiksowy” look. Właśnie ze względu na ten specyficzny styl, potrzebowaliśmy partnera z odpowiednim doświadczeniem zarówno w „standardowej” postprodukcji i animacji VFX, ale też z talentem i wizją do stworzenia czegoś co wychodzi poza granice fotorealizmu. Juice ma na swoim koncie właśnie taki bardzo szeroki wachlarz artystycznych projektów. Ich wrażliwość i doświadczenie uczynił z Juice świetnego partnera zarówno przy tej serii jak i wielu innych, które nadchodzą” – Grzegorz Jonkajtys, reżyser oraz Chief Creative Officer w Trioscope.
    „To krok milowy dla całego naszego studia. Rozmowy o współpracy nad serialem trwały ponad 2 lata – wspólnie z Grześkiem konkretyzowaliśmy, jak powinien wyglądać serial. Początkowo we dwóch, a następnie z całą drużyną Juice stworzyliśmy coś co potocznie nazywa się "proof of concept". Technologia Trioscope pozwala nam zachować autentyczność emocji granej przez aktorów, a elementy CG pozwalają nam zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół przedstawiony na ekranie. Stworzyliśmy zupełnie nowy, oryginalny język wizualny, a Grześka wrażliwość i podejście pozwoliły nam wykreować coś co będzie unikatowe na tle innych produkcji filmowych” – Michał Misiński, dyrektor artystyczny serialu i reżyser Second Unitu.
    W główną rolę wciela się Bradley James znany z m.in. seriali Merlin i Damien, obok niego wystąpią Martin Sensmeier, Jose Vasquez, Bryan Hibbard.
     






    3 komentarze

    Oprogramowanie Corela o wartości ponad $2000 w okazji HumbleBundle

    Jeszcze do jutro można skorzystać z okazji na HumbleBundle i kupić pakiet z oprogramowaniem Corela i dodatkami. Płacąc 25.43 EUR można kupić takie oprogramowanie jak  CorelCAD, PaintShop Pro 2020, CorelDRAW Graphics Suite 2020, paczki z brushami i wiele innych dodatków.
    Przypominamy, że korzystając z okazji z wykorzystaniem poniższego linku wspieracie Max3D.pl:
    Link do okazji: humblebundle.com

    2 komentarze

    Animacja mimiki twarzy w Cyberpunk 2077 (SIGGRAPH 2020)

    W serwisie YouTube pojawiła się ciekawa prezentacja z tegorocznej konferencji SIGGRAPH. Przedstawia ona osiągnięcia kandyjskiej firmy JALI Inc., która wraz z twórcami gry Cyberpunk 2077 stworzyła algorytmy mimiki twarzy do tej gry.
    Algorytmy naprawdę robią wrażenie i mają też zastosowanie do animacji twarzy podczas mowy postaci. Tutaj warto zwrócić uwagę na pokazanie animacji twarzy postaci w różnych językach. Animacja jest w stanie bardzo dobrze odwzorować ruch ust podczas mówienia i dostosuje się do różnych języków dostępnych w grze.
    Prezentacja developerów JALI Inc. oraz CD PROJEKT RED na Siggraph 2020:
    Pif Edwards JALI Research Inc.U of T
    Chris Landreth JALI Research Inc.U of T
    Mateusz Popławski CD PROJEKT RED
    Karan Singh JALI Research Inc.U of T
    Eugene Fiume JALI Research Inc.Simon Fraser University
    Robert Malinowski CD PROJEKT RED
    Sarah Watling JALI Research Inc.
     

    0 komentarzy

    Darmowe assety do gier - modele 3d, tekstury, brushe

    Dzisiaj chcielibyśmy wyróżnić jednego z naszych użytkowników, który pracując od dłuższego już czasu nad swoją grą podczas jej tworzenia dzieli się niektórymi swoimi rzeczami, które udało mu się stworzyć.
    Chodzi tutaj o Rafała Urbańskiego i jego wątek na forum:
    Do dnia dzisiejszego materiałów udostępnianych za darmo uzbierało się naprawdę sporo. Zachęcamy tam zerknąć lub na GumRoad Rafała.
    Kilka słów od samego autora
    Nazywam się Rafał Urbański (Link do portfolio: https://www.artstation.com/brainchild ), od 10-12 lat tworzę grafikę 2d i 3d - pierwsze lata spędziłem na projektowaniu szablonów do gier (ręcznie malowane elementy UI/interface-ów do gier) i tworzeniu ikon. Teraz zajmuję się głównie modelami 3d low poly, malowanymi i stylizowanymi teksturami - ostatnie lata spędziłem także nad rozwijaniu się w PBR (substance painter/designer). Pracuję w blenderze, zbrushu i na pakiecie substance.

    Ostatnio spędzam swój czas głównie na tworzeniu własnej gry (Pelagos: Rise of Greece - city builder w Starożytniej Grecji - Link do tematu z grą na max3d.pl i tworzeniu własnych paczek z assetami.
    Mam wiele darmowych assetów do pobrania. Cały czas dodaję nowe - możecie je znaleźć na https://gumroad.com/brainchildpl
    Wątek poświęcony grze:
    Zachęcamy do rzucenia okiem na te dwa wątki Rafała.
     

    0 komentarzy

    Cyberpunk 2077 - nowy zwiastun, materiały zza kulis, rozmowa z Keanu Reevsem...

    CD Projekt RED wypuściło dzisiaj sporo nowych materiałów związanych z Cyberpunkiem 2077. Na początku oczywiście trzeba wspomnieć o nowym zwiastunie (The Diner), ale zachęcam również do rzucenia okiem na pozostałe materiały.
    Nowy zwiastun - Cyberpunk 2077 - The Diner
    Fury z Cyberpunk 2077 - materiał poświęcony samochodom z gry!
    Rozmowa z twórcami na temat samochodów w grze, za kulisami, Keanu Reeves...
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: O Arch Motorcycle z Keanu Reevesem i Gardem Hollingerem
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: Night City na najwyższych obrotach
    Cyberpunk 2077 — Style 2077 roku
    Cyberpunk 2077 — Wielki Finał Konkursu Cosplayowego
    Ufff.. to chyba wszystko co dzisiaj przesłało prasie CD Projekt RED. Miłego oglądania!
    Przypominamy, że premiera gry juz 19 listopada!
     

    145 komentarzy


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności