Skocz do zawartości
  • Wywiad: Ada Sokół o tworzeniu w świecie 3D - Rozmowy z Twórcami


    Na kanale Nvidia GeForce Polska ukazał się kolejny wywiad przeprowadzony przez Włodka Markowicza w ramach cyklu "Rozmowy z Twórcami". Polecaliśmy już ten kanał wcześniej (podczas rozmowy z Darkiem Zabrockim).

    W tym odcinku rozmówcą Włodka jest Ada Sokół, projektantka i graficzka 3D, która opowiada o swojej pracy i firmie. W wywiadzie Ada dzieli się swoimi doświadczeniami w pracy głównie z Blenderem i opowiada, jak ten program może pomóc w tworzeniu profesjonalnych projektów.

    Ada można by rzec wprowadza Blendera "na salony"

     

    • Like 1

    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    KLICEK

    Napisano

    za wlodka zawsze lajczek 😄

    • Like 1
    adek

    Napisano

    17 minut temu, KLICEK napisał:

    za wlodka zawsze lajczek 😄

    Yep 😀 Może jak się wkręci w 3d założy tu konto 😀

    • bogactwo 1
    alex3d

    Napisano

     

    58 minut temu, adek napisał:

    jak ten program może pomóc w tworzeniu profesjonalnych projektów

     

     

    Nezumi nie uwierzy w "stabilność sterowników" Nvidia tak samo jak i w Blendera, nawet na piękne oczy haha 😉

     

    • Haha 2
    Destroyer

    Napisano

    3 minutes ago, alex3d said:

     

    Nezumi nie uwierzy w "stabilność sterowników" Nvidia tak samo jak i w Blendera, nawet na piękne oczy haha 😉

     

    Naprawili już ten "błąd" z alokacją Vramu czy dali sobie spokój całkiem po tych 3 latach?  

    adek

    Napisano

    Zamiast googlać spytam tutaj. Na czym polega to przełączanie sterowników? 

    Destroyer

    Napisano

    19 minutes ago, adek said:

    Zamiast googlać spytam tutaj. Na czym polega to przełączanie sterowników? 

    A jest coś takiego? 😛 Może chodzi o zmianę wersji sterowników na inną?

    adek

    Napisano

    Dobra. Googlam 🙂 

    https://www.nvidia.com/pl-pl/studio/

    OK. Czyli jest tryb specjalnie zoptymalizowany pod programy 3D i osobno gry (o tym mówili właśnie w wywiadzie). Nice!

    image.thumb.png.ad2a018c2c28852bf6b12a64307c3203.png

    Destroyer

    Napisano

    4 minutes ago, adek said:

    Dobra. Googlam 🙂 

    https://www.nvidia.com/pl-pl/studio/

    OK. Czyli jest tryb specjalnie zoptymalizowany pod programy 3D i osobno gry (o tym mówili właśnie w wywiadzie). Nice!

    image.thumb.png.ad2a018c2c28852bf6b12a64307c3203.png

    Czyli to co myślałem, wersja studio jest rzadziej aktualizowana i teoretycznie bardziej stabilna choć różnie z tym bywa, wersja game jest częściej updatowna pod gry które często wychodzą, szczególnie te większe i bardziej medialne żeby karty nvidii lepiej wypadały w testach wydajności. 

    To "specjalne zoptymalizowanie pod programy 3D" to marketing i nic więcej, różnica w wydajności nie istnieje co najwyżej stabilność może być inna. 

    A to "przełączanie" to nic innego jak ściągnięcie drugiej wersji sterownika i zwyczajne przeinstalowanie 🙂  

    AbDlsKM.png

     

    lbkWvR7.png

    Nezumi

    Napisano (edytowane)

    2 hours ago, alex3d said:

    Nezumi nie uwierzy w "stabilność sterowników" Nvidia tak samo jak i w Blendera

    Mam Nvidie, mega rzadko instaluje nowe sterowniki w mysl zasady "nie naprawiam tego co nie jest zepsute". Lece na "normalnych sterowanikach nie na Studio - Arnold smiga.

    Blendera ostatnio sciagnalem na chwile, zeby sprawdzic czy dopracowali extrude manifold, odpowiednik smart extrude z Mayi/Maxa. Bo sie blenderowcy nasmiewali w komentarzach do filmiku "whats new" jak wyszla Maya 2025, ze mieli to juz dawno.

    Ku mojemu kompletnemu brakowi zaskoczenia Extrude Manifold nadal po wielu latach od tego jak sie pojawil half assed nadal jest nie dziala w pelni.

    Wystarczy poczytac ten watek ktory znalazlem szukajac jak sie smart extrude nazywalo w Blenderze:

    https://blenderartists.org/t/how-bad-is-the-extrude-manifold-tool-on-blender/1253922/24

    Od 2021 miela temat, przerzucaja sie wymyslaniem wymowek dlaczego nie dziala, oczywiscie pojawia sie pomysl zrobienia sobie toola w geometry nodes samemu... A dajcie mi swiety spokoj z ta darmowa alternatywa 😄 

    A na Nvidie jestem niejako skazany bo Arnold na Radeonie nie pojdzie. Co prawda nie pracuje jak ta pani dla "najki" i "luji witą" na laptopie i 7 monitorach z 4090 ale daje rade poki co jeszcze. Bez Blendera bo mam dosyc problemow w zyciu, zeby sie jeszcze katowac niedopracowanym softem, ktory moze kiedys ktos cos, ale na razie da sie tylko troche nie dziala ale nie masz co narzekac bo jest darmowy...

    Nic sie nie zmienia w swiecie Blendera. Ale nadzieja nie umiera, a co jakis czas sie mozna podbudowac ze jakas pani Ada zrobila cos dla najki, wiec da sie!

    Edytowane przez Nezumi
    • Like 1
    adek

    Napisano

    Godzinę temu, Destroyer napisał:

    Czyli to co myślałem, wersja studio jest rzadziej aktualizowana i teoretycznie bardziej stabilna choć różnie z tym bywa, wersja game jest częściej updatowna pod gry które często wychodzą, szczególnie te większe i bardziej medialne żeby karty nvidii lepiej wypadały w testach wydajności. 

    To "specjalne zoptymalizowanie pod programy 3D" to marketing i nic więcej, różnica w wydajności nie istnieje co najwyżej stabilność może być inna. 

    A to "przełączanie" to nic innego jak ściągnięcie drugiej wersji sterownika i zwyczajne przeinstalowanie 🙂  

    AbDlsKM.png

     

    lbkWvR7.png

    Tak czy siak mega. Szczerze, nie widziałem tego wcześniej. Takie wsparcie i zauważenie tutaj akurat Blendera. Wow. 

     

    Destroyer

    Napisano (edytowane)

    1 hour ago, adek said:

    Tak czy siak mega. Szczerze, nie widziałem tego wcześniej. Takie wsparcie i zauważenie tutaj akurat Blendera. Wow. 

    Ale co mega bo nie rozumiem? Zwyczajne serowniki tylko nie aktualizowane tak często i na szybko i są dostępne od kilku lat. Wiele programów czy nawet systemów operacyjnych mają wersje np LTS Long-term Support czy Production builds a między nimi sporo wersji pośrednich niekoniecznie tak stabilnych i udanych mimo, że dostępne są publicznie dl każdego klienta, ot i cała tajemnica za gloryfikującym marketingiem dla zwykłej rzeczy 🙂

    "Studio Drivers are updated less frequently than Game Ready drivers, focusing on stability and compatibility with professional software."

     

    1 hour ago, Nezumi said:

    Mam Nvidie, mega rzadko instaluje nowe sterowniki w mysl zasady "nie naprawiam tego co nie jest zepsute". Lece na "normalnych sterowanikach nie na Studio - Arnold smiga.

    No tak się robi, jedyna słuszna droga. W produkcji np filmu tez nie aktualizują programów żeby nie mieszać i nie dodawać nowych nieznanych błędów więc czasem korzysta się z softów kilka lat do tyłu w stosunku do tego co jest na rynku. Póki działa to nie ruszać chyba że już się nie da🙂  

     

    1 hour ago, Nezumi said:

    Od 2021 miela temat, przerzucaja sie wymyslaniem wymowek dlaczego nie dziala, oczywiscie pojawia sie pomysl zrobienia sobie toola w geometry nodes samemu... A dajcie mi swiety spokoj z ta darmowa alternatywa 😄 

    Aż mi się przypomina jak czasem coś chcę do redshifta to pracownicy np Adrian pokaże screena z custonowego toola jaki sobie napisał do robienia tego o co pytałem i tyle da się tylko zrób se sam 🙂 Albo Saul Espinosa pokazuje jak można to customowo zrobić samemu w Houdinim i jakie to przecież proste! Albo w ogóle ignorują i nie ma wcale odpowiedzi albo klasyczne " u mnie działa", "ten błąd to po stronie autodesku" i fajrant. 

    Za dawnych czasów updaty były co chwila, jak wychodizła nowa wersja softu to czasem tego samego dnia już był plugin pod nią, teraz maja wyszła pod koniec marca i do tej pory nie ma pod nią pluginu a na pytanie kiedy będzie odpowiadają oficjalnie i odkrywczo, że "pracują nad tym" no nie zgadłbym nigdy, myślałem, że porzucili wsparcie.
    Sprzedanie się maxonowi rzeczywiście nic nie zmieniło i przysłużyło się rozwojowi jak paczka gwoździ do trumny🙂  

    Edytowane przez Destroyer
    • Thanks 2
    Nezumi

    Napisano (edytowane)

    @Destroyer Ta, najlepsze sa rady w stylu "to sobie skrypt napisz" albo tam zrob sobie na nodach narzedzie. Co, nie umiesz? To co za frajer z ciebie. Sie naum programowania to sobie napiszesz narzedzie sam. A w przypadku Blendera to tez jest "trzymaj kciuki, MOZE KTOS sie znajdzie co poprawi KIEDYS to czego potrzebujesz teraz... Za dwa lata na przyklad. Trzeba wierzyc, w koncu masz to za darmo to nie narzekaj".

    Na razie obejrzyj sobie kolejna czesc filmiku o codziennym zyciu w Blender Institute gdzie Ton smazy jajecznice co rano wszystkim. Bo na robienie serialu o sobie maja czas - na dopracowanie narzedzi juz tak nie bardzo. No ale jakbys wyslal im kaske zamiast za darmo zasysac Blendera to mogliby zatrudnic kogos i kto wie, moze by sie zajal przypadkiem tym czego ci brakuje. Przypadkiem bo przeciez nie sa ci niczego winni i to oni decyduja co beda robic.

    Tymczasem (tak troche obok tematu) Dobarro kosi kase na swoich podobno calkiem dobrych apkach na ipady i smieje sie w kulak o ile w ogole mysli jeszcze o Blenderze. Znowu o nim slyszalem ostatnio przy okazji jakiejs dziwnej apki nowej do modelowania na tabletach:

    https://www.cgchannel.com/2024/05/uniform-is-an-intriguing-ipad-modeling-and-painting-app/

    Kolejnej po tej do retopo. I git, ma facet leb na karku nie tylko do anime panienek.

    A Blender? Blender czeka na cud. Ze ktos jakos sie znajdzie znowu przez przypadek, popchnie troche calosc do przodu kiedys. Oni maja wyzsze cele. Kolejne rewolucje czekaja przeciez. A jak nie to sie cos przepisze od poczatku i jakos to bedzie.

    Edytowane przez Nezumi
    • Like 1
    Destroyer

    Napisano

    5 hours ago, Nezumi said:

    A w przypadku Blendera to tez jest "trzymaj kciuki, MOZE KTOS sie znajdzie co poprawi KIEDYS to czego potrzebujesz teraz

    W blenderze to masz przynajmniej masę rozszerzeń za grosze a weź cośdla houdiniego, tam jest cena premium zazwyczaj, pamiętasz ten system do tworzenia łusek wszelkiego typu co chłopek sobie życzył subskrybcję 250$ za miesiąc?! 😄 w blendku podobne rzeczy pewnie max 25$ lifetime, zupełnie inny świat. 

    A Dobarro to sobie robił co chciał na etacie robiąc sobie pole i zdobywając doświadczenie pod swoje późniejsze projekty jednocześnie zdobywając wypłatę a nie tak na biedaka, co jak co ale zaradności nie można mu odmówić 😛 I ja to rozumiem, kiedyś na bitwę zrobiłem sejf jak w baku ale render tego zrobiłem z 10 lat później jak mi ktoś za to zapłacił 😄 

    natas

    Napisano

    Seria warsztatów moim zdaniem ciekawsza niż wywiady.

    • Like 1
    adek

    Napisano

    W dniu 8.06.2024 o 15:19, natas napisał:

    Seria warsztatów moim zdaniem ciekawsza niż wywiady.

    Które warsztaty masz na myśli?

    natas

    Napisano (edytowane)

    Sorki, że wkleiłem na pałę niektóre z 2022 ale nowsze też są. Zakładka na żywo.

    Edytowane przez natas
    poprawka
    • Like 1


    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności