Skocz do zawartości

adek

Administrators
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Animowany serial „Rojbers”, który szturmem zdobył serca widzów dzięki autentycznemu klimatowi katowickiego Nikiszowca lat 90., doczekał się kontynuacji. Na oficjalnym kanale YouTube pojawiły się trzy nowe odcinki, które rozwijają przygody trójki bohaterów – Knefla, Rafaua i Torunia. ✨ Nowe odcinki: Odcinek 2: „Złomiorz” - jeszcze więcej przygód z motorynką w tle i pierwsze konfrontacje z lokalnym złomiarzem. Odcinek 3: „Wino i Kusza” - humorystyczne nawiązania do dziecięcych eksperymentów i osiedlowej kreatywności. Odcinek 4: „Ice Ice Baby” - świeżo wydany epizod z letnim klimatem, który przenosi nas w duszne lato '95, pełne lodów Bambino i boiskowych porachunków. 🔥 O czym to właściwie? „Rojbers” to nie bajka dla dzieci, a pełnokrwista animowana komedia dla dorosłych. Dialogi pełne soczystego języka, realia blokowisk i nostalgiczne smaczki – od trzepaka po magnetofon z kasetą przewijaną ołówkiem – tworzą barwną, autentyczną rzeczywistość. 🎨 Kto za tym stoi? Całość animacji powstaje w jednoosobowym studiu Dariusza Nojmana, który od zera nauczył się pracy w Blenderze, by opowiedzieć historię swojego dzieciństwa – z humorem, luzem i szacunkiem do śląskich korzeni. 📺 Gdzie oglądać? Nowe (i wcześniejsze) odcinki dostępne są bezpłatnie na YouTube na kanale „Rojbers”. Czwarty epizod miał premierę 9 lipca. Jeśli wychowałeś się na Śląsku w latach 90. - nie możesz tego przegapić. A jeśli nie – tym bardziej warto zobaczyć, jak wyglądało wtedy dorastanie z motorynką, oranżadą i puszką na sznurku. Poprzedni wpis i Odcinek 1. Zobacz: https://max3d.pl/news/rojbers-serial-animowany-o-slasku/
  2. Animowany serial „Rojbers”, który szturmem zdobył serca widzów dzięki autentycznemu klimatowi katowickiego Nikiszowca lat 90., doczekał się kontynuacji. Na oficjalnym kanale YouTube pojawiły się trzy nowe odcinki, które rozwijają przygody trójki bohaterów – Knefla, Rafaua i Torunia. ✨ Nowe odcinki: Odcinek 2: „Złomiorz” - jeszcze więcej przygód z motorynką w tle i pierwsze konfrontacje z lokalnym złomiarzem. Odcinek 3: „Wino i Kusza” - humorystyczne nawiązania do dziecięcych eksperymentów i osiedlowej kreatywności. Odcinek 4: „Ice Ice Baby” - świeżo wydany epizod z letnim klimatem, który przenosi nas w duszne lato '95, pełne lodów Bambino i boiskowych porachunków. 🔥 O czym to właściwie? „Rojbers” to nie bajka dla dzieci, a pełnokrwista animowana komedia dla dorosłych. Dialogi pełne soczystego języka, realia blokowisk i nostalgiczne smaczki – od trzepaka po magnetofon z kasetą przewijaną ołówkiem – tworzą barwną, autentyczną rzeczywistość. 🎨 Kto za tym stoi? Całość animacji powstaje w jednoosobowym studiu Dariusza Nojmana, który od zera nauczył się pracy w Blenderze, by opowiedzieć historię swojego dzieciństwa – z humorem, luzem i szacunkiem do śląskich korzeni. 📺 Gdzie oglądać? Nowe (i wcześniejsze) odcinki dostępne są bezpłatnie na YouTube na kanale „Rojbers”. Czwarty epizod miał premierę 9 lipca. Jeśli wychowałeś się na Śląsku w latach 90. - nie możesz tego przegapić. A jeśli nie – tym bardziej warto zobaczyć, jak wyglądało wtedy dorastanie z motorynką, oranżadą i puszką na sznurku. Poprzedni wpis i Odcinek 1. Zobacz: https://max3d.pl/news/rojbers-serial-animowany-o-slasku/ Zobacz cały news
  3. GPT akurat do programowania nie używamy od dawna. W tej chwili cieżko dorównać Claudowi i Gemini. Ale uwaga, tutaj dzisiaj model to jedno drugi to jest agent do programowania. Bo jeśli ktoś traktuje te interfejsy czatowe do programowania - można, ale ciężko tak żyć. Dzisiaj Claude Code lub Cursor z dobrze skonfigurowanym środowiskiem pod dany projekt i podpięty pod historie kodu. Sonnet 4 na dzień dzisiejszy robi cuda i faktycznie dzisiaj to jest jak zlecanie midowi taski i ich review.
  4. Nie. Jest coraz lepiej, ale w przypadku (skoro mowa o gpt) to jest kwesta tego, że oni wypuścili ostatnio kilka modeli i ludzie nie wiedzą, którego jak używać. Domyślnie wybrany jest model "tańszy" dla nich. Koszt przez API jest podobny jak nie tańszy dzisiaj. Ale też OpenAI przegrywa walkę tutaj. Owszem, chatgpt jest najpopularniejszym rozwiązaniem, ale Claude czy Google dzisiaj go w wielu aspektach przegoniły (a gemini można używać za darmo czy nawet tych nowym modeli).
  5. Apropo rozmowy. Ty i Platige robiło coś do lego movie? Kompletnie o tym pojęcia nie miałem. FIlmy znam na pamięć, bo teraz młodsza córka je ogląda raz na miesiąc. I ogólnie uwielbiam je.
  6. W sieci pojawił się nowy wywiad z Piotrem Forkasiewiczem - artystą doskonale znanym społeczności max3d.pl. Piotr od lat buduje swój unikalny styl łącząc pasję do historii II wojny światowej, lotnictwa i hiperrealistycznej grafiki 3D. Jego prace często przypominają wysokiej klasy malarstwo, a precyzja odwzorowania detali robi wrażenie nie tylko na fanach tematyki militarnej. W rozmowie z Klaudią Borowiec opowiada m.in. o kulisach swojej pracy, źródłach inspiracji oraz współpracy z Platige Image i Planetarium CNK. W trakcie odcinka przewijają się także znane nazwiska: James Dietz, Jarosław Wróbel, Jaroslav Velc, Gareth Hector czy Tomasz Bagiński.
  7. W sieci pojawił się nowy wywiad z Piotrem Forkasiewiczem - artystą doskonale znanym społeczności max3d.pl. Piotr od lat buduje swój unikalny styl łącząc pasję do historii II wojny światowej, lotnictwa i hiperrealistycznej grafiki 3D. Jego prace często przypominają wysokiej klasy malarstwo, a precyzja odwzorowania detali robi wrażenie nie tylko na fanach tematyki militarnej. W rozmowie z Klaudią Borowiec opowiada m.in. o kulisach swojej pracy, źródłach inspiracji oraz współpracy z Platige Image i Planetarium CNK. W trakcie odcinka przewijają się także znane nazwiska: James Dietz, Jarosław Wróbel, Jaroslav Velc, Gareth Hector czy Tomasz Bagiński. Zobacz cały news
  8. 11 bit studios opublikowało finalny zwiastun gry The Alters, której premiera już w najbliższy piątek, 13 czerwca. Tytuł trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S – od dnia debiutu dostępny będzie również w Xbox Game Pass oraz PC Game Pass. Nowy trailer zadebiutował podczas PC Gaming Show i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem w mediach społecznościowych. W pracach nad trailerem brało udział studio Platige Image, które przygotowało jedną z sekwencji wizualnych w Unreal Engine 5. Jak podkreślają twórcy, ich celem było dodanie emocjonalnej głębi i filmowego charakteru całej historii. The Alters to narracyjna gra science fiction, w której gracz wciela się w astronautę Jana Dolskiego, uwięzionego na obcej planecie. Kluczową mechaniką rozgrywki jest możliwość tworzenia „alterów” - alternatywnych wersji samego siebie, które wspierają przetrwanie i rozwój fabuły.
  9. 11 bit studios opublikowało finalny zwiastun gry The Alters, której premiera już w najbliższy piątek, 13 czerwca. Tytuł trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S – od dnia debiutu dostępny będzie również w Xbox Game Pass oraz PC Game Pass. Nowy trailer zadebiutował podczas PC Gaming Show i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem w mediach społecznościowych. W pracach nad trailerem brało udział studio Platige Image, które przygotowało jedną z sekwencji wizualnych w Unreal Engine 5. Jak podkreślają twórcy, ich celem było dodanie emocjonalnej głębi i filmowego charakteru całej historii. The Alters to narracyjna gra science fiction, w której gracz wciela się w astronautę Jana Dolskiego, uwięzionego na obcej planecie. Kluczową mechaniką rozgrywki jest możliwość tworzenia „alterów” - alternatywnych wersji samego siebie, które wspierają przetrwanie i rozwój fabuły. Zobacz cały news
  10. I nikt też już nie robi fotek?
  11. Dobra, jest gdzieś nagranie? Nic nie wiem! Dzieci podrosną i będą mogły zostawać same w domu to będzie czas na jazdy na takie eventy :)
  12. Ale swoją drogą @KLICEK weźcie napiszczie do tych dużychs serwisów żeby to demo w słabej jakości zdjęli. Bo tak dużo osób miało WTF jak IGN to wrzuciło. Teraz celowo czekałem na wersję w dobrej jakości.
  13. adek odpowiedział Xaia → na temat → Aktualności (mam newsa)
    Więcej tutaj: https://max3d.pl/news/wiedzmin-4-demo-technologiczne/
  14. CD PROJEKT RED otworzył tegoroczną prezentację State of Unreal 2025 demem technologicznym Wiedźmina 4, stworzonym we współpracy z Epic Games. Materiał przybliża technologie i narzędzia silnika Unreal Engine 5 wykorzystywane do tworzenia otwartego świata gry. W skrócie: Demo pokazuje, jak CD PROJEKT RED we współpracy z Epic Games rozwija technologię, która zasila świat Wiedźmina 4 na PC, PlayStation i Xbox, jednocześnie wspierając rozwój narzędzi służących do tworzenia otwartych światów w silniku Unreal Engine. Akcja dema rozgrywa się w Kovirze — regionie, który nigdy wcześniej nie pojawił się w grach z serii Wiedźmin. Podczas wydarzenia State of Unreal 2025 Epic Games oraz CD PROJEKT RED zaprezentowali demo technologiczne Wiedźmina 4, stworzone na silniku Unreal Engine 5 (UE5). Akcja dema toczy się w Kovirze — regionie, który po raz pierwszy pojawi się w Wiedźminie 4 — i ukazuje fragment historii Ciri, tropiącej groźnego potwora. Jej poszukiwania prowadzą ją do miasteczka Valdrest. Podczas prezentacji omówiono, w jaki sposób poszczególne narzędzia Unreal Engine 5 wspierają proces tworzenia otwartego świata Wiedźmina 4 — pod względem immersji, wydajności i jakości wizualnej. W ramach strategicznego partnerstwa z Epic Games, ogłoszonego w 2022 roku, CDPR pracuje nad rozwojem i udoskonalaniem narzędzi w Unreal Engine 5, by lepiej wspierały proces tworzenia gier z otwartym światem i odpowiadały autorskiemu podejściu studia do projektowania tego typu doświadczeń. Demo technologiczne, działające w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, prezentuje szereg narzędzi Unreal Engine 5 opracowywanych z myślą o otwartym świecie Wiedźmina 4. Obejmują one kluczowe aspekty gry, takie jak animacje postaci, geometrię, renderowanie środowiska czy skalowanie tłumów. Prezentowane narzędzia są obecnie rozwijane, testowane i stopniowo udostępniane wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine — począwszy od dzisiejszej premiery Unreal Engine 5.6. Dzięki temu inne studia będą mogły tworzyć wiarygodne i wciągające otwarte światy, oferujące płynność na poziomie 60 klatek na sekundę bez kompromisów w kwestii jakości — niezależnie od skali. Choć demo zaprezentowane zostało na konsoli PlayStation 5, przedstawione w nim technologie będą wspierane na wszystkich platformach, na które trafi Wiedźmin 4. Wśród technologii zaprezentowanych w demie znalazły się: Unreal Animation Framework, odpowiadający za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest; FastGeo Streaming, opracowany przez CD PROJEKT RED wspólnie z Epic Games, umożliwiający szybkie wczytywanie otoczenia; Nanite Foliage, pozwalający wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność; system MASS do spółki z technologią MetaHuman, zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów; oraz ML Deformer, który wzbogaca animacje postaci o subtelne detale dotyczące pracy mięśni. – Rozpoczęliśmy strategiczną współpracę z Epic Games, by rozwijać technologię gier z otwartym światem. Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku Unreal Engine 5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas ważny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek — przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5 – powiedział Michał Nowakowski, Joint CEO, CD PROJEKT. – CD PROJEKT RED to jedno z najlepszych studiów tworzących gry z otwartym światem, i jesteśmy wdzięczni, że współpracują z nami nad rozwojem Unreal Engine przy okazji Wiedźmina 4. To idealny partner do opracowywania nowych funkcji służących do budowania otwartych światów, które będziemy mogli udostępnić wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine – skomentował Tim Sweeney, CEO, Epic Games.
  15. CD PROJEKT RED otworzył tegoroczną prezentację State of Unreal 2025 demem technologicznym Wiedźmina 4, stworzonym we współpracy z Epic Games. Materiał przybliża technologie i narzędzia silnika Unreal Engine 5 wykorzystywane do tworzenia otwartego świata gry. W skrócie: Demo pokazuje, jak CD PROJEKT RED we współpracy z Epic Games rozwija technologię, która zasila świat Wiedźmina 4 na PC, PlayStation i Xbox, jednocześnie wspierając rozwój narzędzi służących do tworzenia otwartych światów w silniku Unreal Engine. Akcja dema rozgrywa się w Kovirze — regionie, który nigdy wcześniej nie pojawił się w grach z serii Wiedźmin. Podczas wydarzenia State of Unreal 2025 Epic Games oraz CD PROJEKT RED zaprezentowali demo technologiczne Wiedźmina 4, stworzone na silniku Unreal Engine 5 (UE5). Akcja dema toczy się w Kovirze — regionie, który po raz pierwszy pojawi się w Wiedźminie 4 — i ukazuje fragment historii Ciri, tropiącej groźnego potwora. Jej poszukiwania prowadzą ją do miasteczka Valdrest. Podczas prezentacji omówiono, w jaki sposób poszczególne narzędzia Unreal Engine 5 wspierają proces tworzenia otwartego świata Wiedźmina 4 — pod względem immersji, wydajności i jakości wizualnej. W ramach strategicznego partnerstwa z Epic Games, ogłoszonego w 2022 roku, CDPR pracuje nad rozwojem i udoskonalaniem narzędzi w Unreal Engine 5, by lepiej wspierały proces tworzenia gier z otwartym światem i odpowiadały autorskiemu podejściu studia do projektowania tego typu doświadczeń. Demo technologiczne, działające w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, prezentuje szereg narzędzi Unreal Engine 5 opracowywanych z myślą o otwartym świecie Wiedźmina 4. Obejmują one kluczowe aspekty gry, takie jak animacje postaci, geometrię, renderowanie środowiska czy skalowanie tłumów. Prezentowane narzędzia są obecnie rozwijane, testowane i stopniowo udostępniane wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine — począwszy od dzisiejszej premiery Unreal Engine 5.6. Dzięki temu inne studia będą mogły tworzyć wiarygodne i wciągające otwarte światy, oferujące płynność na poziomie 60 klatek na sekundę bez kompromisów w kwestii jakości — niezależnie od skali. Choć demo zaprezentowane zostało na konsoli PlayStation 5, przedstawione w nim technologie będą wspierane na wszystkich platformach, na które trafi Wiedźmin 4. Wśród technologii zaprezentowanych w demie znalazły się: Unreal Animation Framework, odpowiadający za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest; FastGeo Streaming, opracowany przez CD PROJEKT RED wspólnie z Epic Games, umożliwiający szybkie wczytywanie otoczenia; Nanite Foliage, pozwalający wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność; system MASS do spółki z technologią MetaHuman, zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów; oraz ML Deformer, który wzbogaca animacje postaci o subtelne detale dotyczące pracy mięśni. – Rozpoczęliśmy strategiczną współpracę z Epic Games, by rozwijać technologię gier z otwartym światem. Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku Unreal Engine 5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas ważny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek — przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5 – powiedział Michał Nowakowski, Joint CEO, CD PROJEKT. – CD PROJEKT RED to jedno z najlepszych studiów tworzących gry z otwartym światem, i jesteśmy wdzięczni, że współpracują z nami nad rozwojem Unreal Engine przy okazji Wiedźmina 4. To idealny partner do opracowywania nowych funkcji służących do budowania otwartych światów, które będziemy mogli udostępnić wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine – skomentował Tim Sweeney, CEO, Epic Games. Zobacz cały news

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności