-
ULINEK LIVE SHOW – wirtualna postać, która ożywa na żywo przed publicznością!
Virtual Magic Studio odpowiada za wizualną stronę projektu, w którym technologia spotyka się z magią widowiska. Przy „Ulinek Live Show” studio zajmowało się projektowaniem głównej postaci oraz budową cyfrowej scenografii. To interaktywny spektakl odbywający się w Ulina Park – nowo powstałej przestrzeni w sercu Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Widzowie zasiadają w sali audiowizualnej, a dzięki technologii motion capture, cyfrowa postać „Ulinka” prowadzona przez aktora reaguje w czasie rzeczywistym na publiczność. Efekt? Prawdziwe emocje, dialog, gry i edukacja w niesamowitej oprawie wizualnej. Z dumą prezentujemy zwiastun projektu, przy którym odpowiadaliśmy za oprawę wizualną stworzoną w Unreal Engine! Jeszcze kilka lat temu osiągnięcie takiej jakości grafiki wymagałoby miesięcy renderingu, a dziś możemy tworzyć filmy generowane w czasie rzeczywistym – i to z pełną interaktywnością! Dzięki fantastycznej współpracy z Imagineering Pisarski powstał innowacyjny projekt dla dzieci, który przenosi edukację poprzez zabawę na wyższy poziom! - Daniel Zduńczyk, CEO VirtualMagic Making of: Produkcja: Imagineering – Inżynieria Wyobraźni by Pisarski Technologia: Verne Vision Oprawa graficzna: Virtual Magic Studio Źródło: Materiały od firmy Virtul Magic Studio Zobacz cały news
-
ULINEK LIVE SHOW – wirtualna postać, która ożywa na żywo przed publicznością!
Virtual Magic Studio odpowiada za wizualną stronę projektu, w którym technologia spotyka się z magią widowiska. Przy „Ulinek Live Show” studio zajmowało się projektowaniem głównej postaci oraz budową cyfrowej scenografii. To interaktywny spektakl odbywający się w Ulina Park – nowo powstałej przestrzeni w sercu Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Widzowie zasiadają w sali audiowizualnej, a dzięki technologii motion capture, cyfrowa postać „Ulinka” prowadzona przez aktora reaguje w czasie rzeczywistym na publiczność. Efekt? Prawdziwe emocje, dialog, gry i edukacja w niesamowitej oprawie wizualnej. Z dumą prezentujemy zwiastun projektu, przy którym odpowiadaliśmy za oprawę wizualną stworzoną w Unreal Engine! Jeszcze kilka lat temu osiągnięcie takiej jakości grafiki wymagałoby miesięcy renderingu, a dziś możemy tworzyć filmy generowane w czasie rzeczywistym – i to z pełną interaktywnością! Dzięki fantastycznej współpracy z Imagineering Pisarski powstał innowacyjny projekt dla dzieci, który przenosi edukację poprzez zabawę na wyższy poziom! - Daniel Zduńczyk, CEO VirtualMagic Making of: Produkcja: Imagineering – Inżynieria Wyobraźni by Pisarski Technologia: Verne Vision Oprawa graficzna: Virtual Magic Studio Źródło: Materiały od firmy Virtul Magic Studio
-
Teczka 3D: Lookas
A to mozesz nawet wrzucac do galerii jako seria. Ale wip i teczka to takie miejsce gdzie mozesz wrzucac wlasnie tak jak to robisz - nawet skończone prace. A jak chcesz jakieś wyróżnić - wrzucasz do galerii.
-
Teczka 3D: Lookas
Cześć! Super. Przeniosłem temat do WIPa. Zmieniło się dużo, łącznie z tym, że struktura też jest prostsza. Skoro wrzucasz prace - raczej pasuje to do wip (work in progress) i jest promowane na głównej :)
-
Max3D 2025
Już to sprawdzam (miniaturki). Ogólnie minaiturki powinny działać. Natomiast strona główna pokazuje miniaturki systemowo, a widok wątku to dodatkowy plugin. I to mogłeś zmieniać (cóż, chyba uprawnienia faktycznie źle ustawiłem). Co do tagów - to było zgłaszane do Invision Community - ba - był update i również mi to zamula. Nie wiem co oni tutaj zepsuli :(
-
ZBrush 2025 – wiosenna aktualizacja już dostępna!
Maxon ogłosił nową wersję ZBrush – 2025.2.0 na desktop oraz 2025.3.0 na iPad. Najnowsza aktualizacja wprowadza liczne ulepszenia zarówno w narzędziach, jak i w materiałach Redshift oraz dodaje nowe projekty „Pro Projects” stworzone we współpracy z profesjonalnymi artystami. Najważniejsze nowości – ZBrush 2025.2.0 (Desktop)ZModelerZModeler Presets – zapisuj ulubione ustawienia dla akcji na ścianach, krawędziach i punktach bez potrzeby ponownej konfiguracji. Edgeloop Snapping – szybkie wstawianie pętli krawędzi w określonych proporcjach (środek, ¼ itp.). Tryb zaznaczania polygonów – tymczasowe Polygroups teraz działają także na pętlach (Polyloop). RedshiftPełne wsparcie dla atrybutów materiałów Redshift znanych z innych aplikacji. Dodano ponad 18 nowych materiałów, m.in.: Diamond, GlassHollow, Jade, Emerald, Pearl, Ruby, Sapphire. 📱 Nowości w ZBrush 2025.3.0 (iPad)Wersja iPad również otrzymuje oba nowe Pro Projects. Nowy tryb pędzla Anchor z funkcją „Bend”. Quick Polygroup Brush – szybkie tworzenie Polygroups jednym kliknięciem. NanoMesh & UV Master dostępne na iPadzie. VDM From/To Mesh – twórz własne 3D alphy z zachowaniem podcięć. Nowe rozmiary kółek modyfikatorów (2XL, 3XL). ZModeler na iPad – dedykowany UI, tryby pracy, Presety i pełne wsparcie dla pracy bez „hovera”. Więcej: https://www.zbrushcentral.com/t/zbrush-2025-spring-release/472204 Zobacz cały news
-
ZBrush 2025 – wiosenna aktualizacja już dostępna!
Maxon ogłosił nową wersję ZBrush – 2025.2.0 na desktop oraz 2025.3.0 na iPad. Najnowsza aktualizacja wprowadza liczne ulepszenia zarówno w narzędziach, jak i w materiałach Redshift oraz dodaje nowe projekty „Pro Projects” stworzone we współpracy z profesjonalnymi artystami. Najważniejsze nowości – ZBrush 2025.2.0 (Desktop)ZModelerZModeler Presets – zapisuj ulubione ustawienia dla akcji na ścianach, krawędziach i punktach bez potrzeby ponownej konfiguracji. Edgeloop Snapping – szybkie wstawianie pętli krawędzi w określonych proporcjach (środek, ¼ itp.). Tryb zaznaczania polygonów – tymczasowe Polygroups teraz działają także na pętlach (Polyloop). RedshiftPełne wsparcie dla atrybutów materiałów Redshift znanych z innych aplikacji. Dodano ponad 18 nowych materiałów, m.in.: Diamond, GlassHollow, Jade, Emerald, Pearl, Ruby, Sapphire. 📱 Nowości w ZBrush 2025.3.0 (iPad)Wersja iPad również otrzymuje oba nowe Pro Projects. Nowy tryb pędzla Anchor z funkcją „Bend”. Quick Polygroup Brush – szybkie tworzenie Polygroups jednym kliknięciem. NanoMesh & UV Master dostępne na iPadzie. VDM From/To Mesh – twórz własne 3D alphy z zachowaniem podcięć. Nowe rozmiary kółek modyfikatorów (2XL, 3XL). ZModeler na iPad – dedykowany UI, tryby pracy, Presety i pełne wsparcie dla pracy bez „hovera”. Więcej: https://www.zbrushcentral.com/t/zbrush-2025-spring-release/472204
-
Chaos Arena – ray tracing na planie w czasie rzeczywistym
Chaos zaprezentował Arena – swoje najnowsze rozwiązanie do ray tracingu w czasie rzeczywistym, stworzone z myślą o efektach wizualnych in-camera (ICVFX) na scenach produkcji wirtualnej. Arena to nowoczesna, przystępna alternatywa dla klasycznych silników gier, otwierająca świat produkcji wirtualnej zarówno dla mniejszych projektów, jak i dużych realizacji. Arena składa się z kilku komponentów: aplikacji serwerowej zarządzającej ładowaniem sceny i synchronizacją renderingu, aplikacji spawner uruchamiającej instancje renderujące oraz zmodyfikowanej wersji Chaos Vantage jako renderera – zarówno do ekranów LED, jak i dla operatorów wprowadzających zmiany w czasie rzeczywistym. System wspiera różne technologie śledzenia kamer (FreeD, stYpe HF, OptiTrack NatNet i inne) oraz oferuje m.in. projekcję siatki kamery, renderowanie wewnętrznego frustum, synchronizację klatek, overscan, edge blending czy edycję sceny na żywo. Umożliwia przenoszenie tych samych assetów od etapu preprodukcji aż po postprodukcję – bez konieczności czasochłonnego przygotowania danych. Arena została zaprojektowana z myślą o intuicyjnej obsłudze i wydajności, również w przypadku złożonych scen. Twórcom daje pełną kontrolę nad światłem, sceną i kompozycją już na planie, eliminując potrzebę re-renderów i kosztownej postprodukcji. Dzięki temu mogą w pełni skupić się na narracji i stronie artystycznej projektu. Więcej: www.chaos.com/arena Zobacz cały news
-
Chaos Arena – ray tracing na planie w czasie rzeczywistym
Chaos zaprezentował Arena – swoje najnowsze rozwiązanie do ray tracingu w czasie rzeczywistym, stworzone z myślą o efektach wizualnych in-camera (ICVFX) na scenach produkcji wirtualnej. Arena to nowoczesna, przystępna alternatywa dla klasycznych silników gier, otwierająca świat produkcji wirtualnej zarówno dla mniejszych projektów, jak i dużych realizacji. Arena składa się z kilku komponentów: aplikacji serwerowej zarządzającej ładowaniem sceny i synchronizacją renderingu, aplikacji spawner uruchamiającej instancje renderujące oraz zmodyfikowanej wersji Chaos Vantage jako renderera – zarówno do ekranów LED, jak i dla operatorów wprowadzających zmiany w czasie rzeczywistym. System wspiera różne technologie śledzenia kamer (FreeD, stYpe HF, OptiTrack NatNet i inne) oraz oferuje m.in. projekcję siatki kamery, renderowanie wewnętrznego frustum, synchronizację klatek, overscan, edge blending czy edycję sceny na żywo. Umożliwia przenoszenie tych samych assetów od etapu preprodukcji aż po postprodukcję – bez konieczności czasochłonnego przygotowania danych. Arena została zaprojektowana z myślą o intuicyjnej obsłudze i wydajności, również w przypadku złożonych scen. Twórcom daje pełną kontrolę nad światłem, sceną i kompozycją już na planie, eliminując potrzebę re-renderów i kosztownej postprodukcji. Dzięki temu mogą w pełni skupić się na narracji i stronie artystycznej projektu. Więcej: www.chaos.com/arena
-
3ds max 2026 wydane!
Autodesk zaprezentował najnowszą wersję swojego flagowego oprogramowania do grafiki 3D – 3ds Max 2026. Nowe wydanie przynosi szereg usprawnień wydajnościowych, aktualizacji narzędzi animacyjnych oraz wprowadza nowy domyślny materiał OpenPBR, który zastępuje dotychczasowy Physical Material. Użytkownicy mogą już pobierać wersję 2026 ze swojego konta Autodesk. Poniżej przedstawiamy najważniejsze nowości i zmiany w tej wersji: Najważniejsze zmiany i nowe funkcje:Domyślny materiał: OpenPBR Nowym domyślnym materiałem w 3ds Max 2026 jest OpenPBR. Modyfikator Vertex Weld dla splajnów Vertex Weld wspiera teraz nie tylko obiekty typu Mesh, ale również Spline. Powrót do wybranego miejsca w stosie modyfikatorów Nowa opcja Preserve Stack Position umożliwia powrót do ostatnio wybranego modyfikatora po zmianie obiektu. Wyszukiwanie obiektów w panelu Create Ułatwione wyszukiwanie obiektów w sekcji Create w Command Panelu. Poprawa wydajności Przyspieszono działanie m.in. modyfikatorów: Array, Boolean, Conform, Displacement oraz Max Fluids. Usprawnienia animacji Lepsza wydajność viewportu oraz workflow dla CAT i Biped. Nowe mapy OSL Dodano trzy nowe mapy Open Shading Language. Tworzenie prostokąta na 3 punkty Nowa metoda tworzenia prostokąta typu Spline pod dowolnym kątem względem świata. Retopologia 1.6 Szybsze działanie algorytmu ReForm i zwiększenie liczby miesięcznych zadań Flow Retopology do 50. USD 0.10 dla 3ds Max Nowa wersja wspiera Layer Editor do zarządzania warstwami USD. Arnold 5.8.0 Wbudowany silnik renderujący Arnold został zaktualizowany do wersji 5.8.0. Substance 3.0.5 Integracja z Substance otrzymała aktualizację do wersji 3.0.5. Więcej informacji: help.autodesk.com Zobacz cały news
-
3ds max 2026 wydane!
Autodesk zaprezentował najnowszą wersję swojego flagowego oprogramowania do grafiki 3D – 3ds Max 2026. Nowe wydanie przynosi szereg usprawnień wydajnościowych, aktualizacji narzędzi animacyjnych oraz wprowadza nowy domyślny materiał OpenPBR, który zastępuje dotychczasowy Physical Material. Użytkownicy mogą już pobierać wersję 2026 ze swojego konta Autodesk. Poniżej przedstawiamy najważniejsze nowości i zmiany w tej wersji: Najważniejsze zmiany i nowe funkcje:Domyślny materiał: OpenPBR Nowym domyślnym materiałem w 3ds Max 2026 jest OpenPBR. Modyfikator Vertex Weld dla splajnów Vertex Weld wspiera teraz nie tylko obiekty typu Mesh, ale również Spline. Powrót do wybranego miejsca w stosie modyfikatorów Nowa opcja Preserve Stack Position umożliwia powrót do ostatnio wybranego modyfikatora po zmianie obiektu. Wyszukiwanie obiektów w panelu Create Ułatwione wyszukiwanie obiektów w sekcji Create w Command Panelu. Poprawa wydajności Przyspieszono działanie m.in. modyfikatorów: Array, Boolean, Conform, Displacement oraz Max Fluids. Usprawnienia animacji Lepsza wydajność viewportu oraz workflow dla CAT i Biped. Nowe mapy OSL Dodano trzy nowe mapy Open Shading Language. Tworzenie prostokąta na 3 punkty Nowa metoda tworzenia prostokąta typu Spline pod dowolnym kątem względem świata. Retopologia 1.6 Szybsze działanie algorytmu ReForm i zwiększenie liczby miesięcznych zadań Flow Retopology do 50. USD 0.10 dla 3ds Max Nowa wersja wspiera Layer Editor do zarządzania warstwami USD. Arnold 5.8.0 Wbudowany silnik renderujący Arnold został zaktualizowany do wersji 5.8.0. Substance 3.0.5 Integracja z Substance otrzymała aktualizację do wersji 3.0.5. Więcej informacji: help.autodesk.com
-
art.max3d.pl - nowa galeria
Tak. To jest błąd systemu - zgłoszony aktualnie do twórców invision community.
-
"Władca Pierścieni" w stylu Studia Ghibli - nowy model graficzny OpenAI: GPT-4o
To tak. To jest trend, ale to niestety pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość. Do tej pory coś takiego było osiągalne z ComfyUI, ale workflow naprawdę był skomplikowany - zachowanie detali na ubraniach, kolorów. To było dość trudne. Teraz to jest jeden prompt. W sensie pytanie kiedy uwolnią kolejne "ficzery" w tej wojnie. Nawet jak publicznie to nie będzie dostępne - zapewne te wyższe plany czy oferta dla enterprise będzie wyglądała inaczej.
-
AI w stylu Studia Ghibli: Kreatywność kontra prawa autorskie
Tutaj jest ciekawy wątek dlaczego ChatGPT bezpiecznie się czuje kopiując styl właśnie Studia Ghibli: https://x.com/GergelyOrosz/status/1905233650326593743/photo/1
-
"Władca Pierścieni" w stylu Studia Ghibli - nowy model graficzny OpenAI: GPT-4o
Tutaj jest ciekawy wątek dlaczego ChatGPT bezpiecznie się czuje kopiując styl właśnie Studia Ghibli: https://x.com/GergelyOrosz/status/1905233650326593743/photo/1