- Modelowanie terenu przez teksturę.
-
łączenie obiektów w bge
Ok, u mnie działało wszystko, więc musiałem coś specjalnie kombinować, żeby to popsuć. Sprawdź, jak są podpięte klawisze ruchu ("logic brick'i"nie widać dobrze na wideo co to u Ciebie jest): powinny być podpięte do szkieletu a nie do siatki.
-
łączenie obiektów w bge
Jak masz postać, która chodzi, to pewnie masz szkielet, który będzie ją poruszał. Dodaj do niego dodatkową kość reprezentującą miecz (możesz nazwać ją 'miecz'), ale nie deformującą siatki i "przyparentuj" miecz do tej kości (wchodzisz w 'pose mode' dla rig'a, klikasz prawym na siatkę miecza, następnie SHIFT+prawy na kości od miecza, CTRL+P i wybierasz 'Bone'). Miecz będzie podążał za kością. Oczywiście pierw musi być ustawiony w odpowiednim miejscu a kość animowana.
-
Blender-łuski(particles)
Spróbuj coś takiego: przy zaznaczonym emiterze (pod F7) w particle buttons->phisics->rotation zaznacz "dynamic" i z rozwijanej listy wybierz "normal" (pewnie będziesz musiał poobracać w "Edit mode" oryginalny obiekt łuski) Powinno pomóc.
-
Rag Doll, fizyka- znacie jakieś tutoriale ?
Najlepiej jakbyś wystawił plik .blend do ściągnięcia, to się z tym uporamy.
-
blender 2.49b nie otwiera plików 2.5
Przy otwieraniu plików blend z 2.5 w 2.49 pojawia się komunikat w stylu "otwierasz plik 250,kluczowe informacje zostaną stracone, tak jak np. informacje o animacji, czy kontynuować?" natomiast same modele nie są w żaden sposób uszkadzane (tylko to faktyczne przetestowałem). Jeżeli blender 2.49 się wykłada na otwieraniu pliku 2.5... no mi się to nie zdarzyło. Może coś jest nie tak zainstalowane. Może coś z buildami (masz oficjalnego czy z graficall'a?).
-
Rag Doll, fizyka- znacie jakieś tutoriale ?
W IPO Edytor możesz dodawać krzywe IPO oraz punkty tych krzywych trzymając CTRL i klikając lewym w edytorze. W opisanym przez ciebie przypadku stworzy się krzywa IPO ale zauważysz, że animowany jest tylko środek obiektu ale nie siatka. Jeżeli chcesz animować siatkę, na której zarzucony cloth simulation, no to od tego służą hook'i i vertex groups. Dodam tylko, że prawdopodobnie będziesz musiał rozbić swój pomysł na dwa ujęcia.
-
problem z niebem
Podobnie jak dac77 w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy w opcjach materiału(F5) przycisk ZTransp jest włączony, suwak Alphy (pod suwakami kolorów) jest ustawiony na 0.0 oraz czy tekstura jest mapowana zarówno na Col jak i na Alpha w panelu "Map To".
-
[WIP] Pojazd 3D: Opel/Vauxhall Astra GSI
Pisząc "taki model" miałem raczej na myśli taki do Richard Burns Rally, czyli prowadzony przez gracza, na pierwszym planie. Richard Burns Rally wyszedł zdaje się na PS2, XBoxa i PCta, więc w tej gierce nie hulamy stutysięczniakami. Więc sprecyzuję pytanie: może ktoś się orientuje ile mniej więcej trisów mają modele ścigałek do gier klasy Richard Burns Rally?
-
[WIP] Pojazd 3D: Opel/Vauxhall Astra GSI
14tyś poly czy tri? I pytanie do ogółu: ile taki model może mieć max tri na dzisiejsze standardy/gry? Jakiś czas temu słyszałem, że do 10tyś., ale od tego czasu mogło się pozmieniać.
-
Obiekty:Stare składowisko
Przyjrzyj się tej rdzy na drzwiach. A raczej farbie wokół niej. Wygląda jakby była machnięta 1cm warstwą. Albo rdza zrobiła tak głęboki wżer. Ale w rzeczywistości nie tak rdza "działa". Problem jest taki, ze nie powinno być jej na nmapie. Albo pozbądź się chociaż tych krawędzi łączących z farbą. przyjrzyj się takim "krzaczkom": http://www.powe.pl/gfx/126p/rdza.jpg
-
Scena 3D: Latająca armia [BWC'09]
Mi tam się najbardziej podoba Fat Man :) Chyba po prostu lubię post-apokaliptykę... Czekam na tekstury :)
- Kącik malarza
-
Animacja - blender
Sposób, o którym piszesz, nie da ci dokładnej animacji. Są na to inne sposoby i jeśli obiekt ma po prostu poruszać się po okręgu to możesz to tak osiągnąć: 1. w centrum okręgu dodaj obiekt EMPTY (SPACE->ADD->EMPTY) 2. zaznacz (prawy myszką) swój obiekt (planetę, cuba, etc.) i dodaj do tego zaznaczenia (SHIFT + prawy) obiekt EMPTY 3. wciśnij CTRL + P i potwierdź "make parent" 4. odsuń swój obiekt na krawędź okręgu 5. zanimuj obracanie się obiektu EMPTY To jest podstawa, aby uzyskać dodatkowe efekty, trzeba jeszcze co-nieco dodać. Pytaj, jak masz więcej pytań.
-
[Pojazd 3D] Galant
Więcej polly na bocznych szybach.
shqoopoo
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta