Skocz do zawartości

tulips24

Members
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

tulips24's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

15

Reputacja

  1. Właśnie zauważyłem, że to problem samego obiektu. Jeśli stworzę np boxa to jest wszystko ok. Problem wynika zapewne dlatego, że basic mesh postaci był robiony w z-brush. Po zaimportowaniu do maxa, przeskalowałem cały obiekt powiekszajac go by dopasować do rzutów. Zaraz sprawdzę to co napisał mirach. Logicznie myśląc powinno pomóc i tu tkwi problem. Slowiak, dziękuje za podanie informacji odnośnie alt+suwaki. Cenna wskazówka. Dobrze więc. Sprawdziłem to co napisał mirach i zgadza się. Teraz wszystko pasuje. Dziękuje Panowie za pomoc.
  2. Witam, Modeluję postać, według ustawionych plane. W chwili obecnej gdy wchodzę w detale występuje problem przy chamferowaniu czy extrudowaniu edge. Delikatny ruch myszy powoduje zmianę o duże wartosci jeśli odnieść siędo proporcji całego obiektu. Używając opcji z wartosciami przy suwakach, też wystepuje ten sam problem. Screen Dopiero wprowadzanie ręczne (numeryczne) wartości daje efekt który oczekuje. I tu pytanie. Jak temu zaradzić. Czy da się w jakiś sposób ustawić "czułość" przeskoków wartości, lub istnieje jakis inny sposób? Przeskalowanie czy grzebanie w ustawieniach jednostek metrycznych nie pomagało.
  3. Zainstalowałem vue 9 i pobrałem aktualizacje producenta, które w opisie poprawiają współpracę z mentalem i V-rayem. Jeśli chodzi o mentala to z tego co udało mi się przetestować, wszystko działa dobrze i envi z Vue realistycznie oświetla obiekty z maxa i wszystko ładnie współgra. Co ciekawe nawet atmosphere i sky jest poprawnie renderowane. Więc jeśli chodzi o mentala to nie mam obecnie zastrzeżeń. Co do V-raya to niestety, ale nadal jest źle i patche nic nie zmieniły. To samo, co pisałem wcześniej. Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia co do Vue i V-ray to niech odezwie się na priv.
  4. Od kilku lat przeglądam newsy ze strony e-on software dotyczące Vue i widziałem jego zastosowanie w wielu produkcjach filmowych czy wizualizacji. Niestety by uzyskać dobry efekt albo trzeba importować obiekty do Vue i w nim renderować, albo kombinować i poświęcać bardzo duą ilość czasu nqa coś, co można zrobić z lepszym skutkiem przy wyk. obecnych narzędzi jak V-ray scatter i dostępnych bibliotek modeli. Zobacz jak jest rozwiazana sprawa oswietlenia obiektów Vue w mentau czy V-rayu. Ustawia się po prostu jedno GI wyrażone w mocy oświetlenia. V-ray sun daje jedynie kierunek światła, czyli po prostu gdzie i jak będą padać cienie. Dobrze, że choć V-ray sun rzuca cienie z obiektów Vue na te z maxa. Oczywiście o renderowaniu atmosfery można zapomniec w V-rayu bo po prostu chmurki czy niebo nie zostanie wyrenderowane. Kombinując w drugą stronę, czyli wyk. environment z Vue, niestety obiekty z maxa nijak wyglądają przy renderze. Pomijając już fakt, że trwa on wtedy 5x dłuzej niż sam V-ray. Otwórz jakaś scenę dodanądo programu i wstaw do niej 2-3 sphere z różnymi mat z maxa i wyrenderuj. Kombinując przez tydzień z rónymi ustawieniami nie uzyskasz dobrego efektu. Chyba, że wyrenderuje się osobno obekty vue i te z maxa. Generalnie chodzi tu tak jak pisałem wcześniej o sposób w jaki potraktowano kompatybilność z V-rayem i mentalem. Jedna opcja w której ustawia siępo prostu jasność obiektów z Vue to trochę za mało. Oczywiście trzeba odznaczyć opcje atmosphere i sky (tych dot Vue) bo nic się nie wyrenderuje. Byc moze widziałeś filmik na yt jak pokazują współpracę Vue z mentalem w maxie. O innych warunkach oświetleniowych wyglądających realistycznie mozna zapomnieć. O chmurkach też, bo się po prostu nie wyrenderują. Jak ktoś woli teksturowanie i kompozycję w Vue to moze osiągnąć fajne efekty.Jeśli odwrotnie, w maxie kompozycja z wyk mozliwości Vue, to szczerze mogę tej osobie odradzić zakupu. Lepiej wtedy kupic biblioteki evermotion i jakiegoś dobrego scattera. Dla małych firm czy pojedyńczych osób program niestety nie znajdzie dobrego zastosowania.
  5. Niestety program bardzo słabo współpracuje z innymi programami jeśli chodzi o rendering i oświetlenie. Posiadam wersje 9 xstream i niestety z 3ds max 2011+ V-ray 2.0 osiąga się bardzo słabe efekty. Jeśli scena ma przedstawiać ładny słoneczny dzień to jeszcze nie jest źle. Idzie dopasować ustawienia tak, by obiekty z Vue jakoś współgrały tymi z 3Ds Max. Jednak w przypadku każdego innego oświetlenia już nie jest tak kolorowo. Występuje też wiele błędów i niedociągnięć. Np światło typu directonal, nie rzuca cieni z obiektów Vue na te w maxie. Mógłbym wymienic dziesiątki innych niedociagniec w temacie współpracy z oprogramowaniem, ale tyle tego jest, że miejsca nie starczy. jeśli wprowadzą w samym Vue V-raya to wtedy będzie to bardzo przydatne narzędzie. Póki co program sam w sobie jest bardzo dobry, ale mało praktyczny.
  6. tulips24

    Evga Classified SR-2

    Dziękuję Panowie za informacje. Jakośdobioręodpowiedni zestaw. Konsultowałem się też ze sprzedawcą od którego kupiłem stację i zaproponował mi: na proce cuplex kryos XT 1366 -2x 265zł Hardware Labs Black ICE Radiator SR1 480- 450zł (za wersję 420 też 450zł) Pompkę (chyba zatapialną) za 270-290zł nie podany model. XSPC Acrylic Reservoir for Laing DDC- 127zł (w to pójdzie pompka, brak rezerwuaru) Bitspower złączka prosta NK11 G1/4- 13,40 zł szt. +węże, zaciski, płyn. Całość za około 1600-1700zł. Całość idzie z de więc ceny trochęnizsze nizna angela czy cooling. Jednak trochę szkoda wydawać na chłodnicę 450zł. Fakt, że jest bardzo wydajna i jedna za najlepszych w swojej klasie, ale do oc 3,6-3,8 Ghz z 2,67Ghz raczej niepotrzebny wydatek. Na air bez problemy miałem 3,6Ghz i temperatury nie były krytyczne, stabilnie maszyna działała. Konan, wysłałem do Ciebie wiadomosc odnośnie chłodnicy, może dojdzie do transakcji.
  7. tulips24

    Evga Classified SR-2

    Nie ma takiego pośpiechu. Dopiero za kilka dni planuję zakup chłodzenia cieczą. Ważne, że znajdzie się ktoś kto pomoże:) Z tego co widziałem na zdj w wątku masz chyba bloki Swiftech Apogee XT, ale nie jestem pewien.
  8. tulips24

    Evga Classified SR-2

    Witam, Dzięki zastosowaniu "innowacyjnego" mocowania chłodzenia scythe yasha które mam na płycie, jeden radiator odleciał i 30 minut męczyłem się z ponownym zamontowaniem, jednak znów słabo się trzyma i jest 20 stopni różnicy na procu i po 5 min renderowania mam ładnego bluescreena. Dlatego proszę o polecenie bloku wodnego na procesory, takiego by nie trzeba było godzinę go montować i stosować wymyślnych kombinacji a la mcgaywer. Chłodzenie cieczą pójdzie tylko na proce, więc prosiłbym o podanie co by było jeszcze do tego potrzebne i w jakiej cenie bym się z tym zmiescił z całością obiegu (tylko na proce). Jestem w tym zielony i nie wiem jakie zastosować części zestawu by wszystko ze sobą optymalnie działało. Prosiłbym też, jeśli to możliwe o linki do sklepu internetowego odnośnie częsci, np do bloku wodnego itp. Z tego co pamietam w wątku Konan ma chłodzenie cieczą. Proszę o osoby mogące pomóc o informacje. Całość zamontowana w Lian Li PC-V2120, ale jest tam dużo miejsca więc powinno wsyzstko się jakossensownie zmieścić.
  9. tulips24

    Evga Classified SR-2

    Dziękuję Konan za instrukcję podkręcania proca. Pierwszy raz w życiu robiłem oc i podkręciłem bez problemu 2 xeony x5650 na 3,6ghz na chłodzeniu powietrzem. W sumie wszystko robiłem tak jak podałeś na przykładzie jedynie mnożnik x20 i bus speed 180 ustawiłem. Więcej nawet nie próbowałem bo to co jest w zupełności mi wystarcza a nie chcę katować stacji. Samo oc zajęło kilka minut jak narazie wszystko działa stabilnie. Jeszcze raz dziękuję za pomoc:)
  10. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    Podaję link do testów wydajności kart graficznych w viewportach 3Ds max 2011 oraz Maya. Są tam quadro, gtx 4xx, ati fire pro i ati hd. Jest tu też gtx 285. testowano na dx9, dx10, open gl, oraz czym innym. Warto zobaczyć. http://www.behardware.com/art/imprimer/800/ Co ciekawe, wydajnosć jest jedynie niska w wireframe. Zbudowałem scenę z ponad 10 mln poly w we wszystkich opcjach widoku prócz wireframe, edge faces i innych gdzie trzeba wyświetlać linie, scena działała płynnie. Podejrzewam, że przy 20 mln poly też by było ok. Jednak gdy choć w jednym z 4 viewportów będzie opcja wireframe to cały 3ds Max działa z predkością jednej klatki na 2 minuty. Przy dx10 wireframe lepiej działa ale reszta ustawien widoku już nie. Narazie kary zostawiam i pracuje bez wireframe czy edge faces. Odpisali z supportów na 2 moje maile. Jeden był "pusty" a w drugim informacja, że mam z problemem zgłosić się do sprzedawcy softu.
  11. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    Z tego co wiem to na serii gtx 2xx wszystko działa dobrze i tak jak powinno. Na liście rekomendacji znajduje się między innymi gtx285. Konan też używa tej karty i z tego co można wywnioskować, karta u niego dobrze działa. Jeśli chodzi o najnowsze radeony serii 6xxx sprzedawca u którego kupowałem stację informował, że też max działa tragicznie i całkowicie nie poleca serii hd6xxx do tego typu zastosowań. Jednak ile w tym prawdy nie wiem. Tak jak pisał predator, da sieprzerobić 6950 na 6970. Dla mnie wybór leży między hd5870 (na liście rekomendacji), gtx 285( z tego co wiem nie ma problemu z tą rodziną kart oraz starszymi) oraz ew quadro. Dobrą wydajnosć mają też HD4870 i są tanie. najbardziej mnie denerwuje to, że planowo miałem kupić w zestawie hd5850/5870 zamiast tych gtx 4xx. Jednak Sprzedawca zapewniał ,że na fermi będzie o wiele większa wydajność i pełne wspomaganie 3ds max. Mam wspomaganie haczenia i lagów viewportów. Właśnie testowałem wydajnosć 3 kart na jednej scenie: integra ati hd4290- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+highlights 19-30fps, dx10- wywalało maxa Gtx 460- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+ highlights 20-28 fps, dx10 wireframe 2-6 fps, smoth+highlights 5-6 fps Gtx 480- dx9 wireframe 1-2 fps, smoth+highlights 25-40 fps, dx10, dx10 wireframe 5-6 fps, smoth + hihglights 10-15fps
  12. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    "New Fermi series" posiada certyfikat rekomendacji Autodesk, jednak na liście nie ma nic z seri gf 400. Nie wiadomo jak to interpretować. Czy w końcu jest rekomendowany ten choćby gtx 480 do 3ds max czy nie. Jeśli nie to Autodesk nic nie musi w tej sprawie robić. http://download.autodesk.com/us/qualcharts/2011/3dsmax2011_qualifiedgraphics_win.pdf Na Autodesk area toczy się dyskusja o tej sprawie od kilku miesięcy, jednak do dziś Autodesk nie wystosował oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/installation---hardware---os/asus-geforce-gtx-480-problems-in-3ds-max-2011/ W internecie jest naprawdę dużo wątków z tym związanych jednak jak narazie nikt nie znalazł konkretnego rozwiązania. Jeśli chodzi o inne karty to z tych najwydajniejszych z którymi nie powinno być problemu to Hd 5870 lub gtx 285/295. Jednak nie byłbym zbyt pochopny z ich zakupem. Mozliwe, tak jak wspominał Konan- problem leży w konf sprzętu lub gdzie indziej. Jak uda mi się wykombinować te kary to sprawdzę czy wszystko ok. W poniedziałek powinienem sprowadzić mojego hd4850 od brata i porobić dokładne testy w viewportach.
  13. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    Aktualizowałem sterowniki do najnowszej wersji i to samo. Potem zainstalowałem wersje 258.96 też to samo. Trochę szkoda tych kart, do samego v-ray rt gpu nie warto ich trzymać. Miejmy nadzieję, że wyjdzie niedługo nowy patch do maxa poprawiający pracę na tej seri kart. W koncu dx 10 nie jest w pełni skonfigurowany pod maxa 2011 i jest dużo błędów, więc raczej na pewno w przyszłosci się tym zajmą bo pod dx9 już raczej nie będą z tym grzebać. Nie ma to jak stara poczciwa wersja 3Ds max 9. Hulała, że aż miło. Późniejsze wersje były już coraz gorsze jeśli chodzi o stabilnosć i wydajnosć. Wysłałem 4 maile, na różne adresy. [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Teraz weekend więc dopiero na początku przyszłego tygodnia powinni dać odpowiedź. Treść tak formułowałem by nie dali odpowiedzi "korzystaj z warstw" lub "zmień kartę na inną, może będzie ok a jak nie to Pana problem". Podpisywałem się jako firma na którą jest zarejestrowane oprogramowanie autodesku więc powinni raczej na poważnie brać pod uwagę moje wiadomości. Miejmy nadzieję, że zajmą się tym problemem i odpiszą coś sensownego. W poniedziałek wystosuję również odpowiednie pismo do dystrybutora u którego zostało zakupione oprogramowanie by pomógł zająć się tym problemem i dał sygnał firmie Autodesk, że sytuacja jest nieciekawa i delikatnie mówiąc wkurzająca. Nawet na quadro występuje ten problem u wielu urzytkowników nie tylko 3Ds Max, ale też softimage czy maya, blender tak jak wspominał kolega wcześniej. Nie po to wydawało się niemałe pieniądze na sprzęt i oprogramowanie, żeby teraz zawracać sobie głowę problemami za które odpowiada producent. 0,5-1 fps w wireframe nie jest śmieszne gdy trzeba zdążyć z realizacją na czas.
  14. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    Chyba sobie kpią, albo myśleli, że będzie to dobry żart. Na zagranicznych forach też można zobaczyć wątki z identycznym problemem. Nie każdy ma takie problemy z tą serią kart, ale widać występują one w wielu przypadkach i powinni się tym zająć choćby ze względu na tą część osób.Też napiszę do nich i będę pisał aż mi się to nie znudzi. Teraz zaktualizuję sterowniki karty, i zobaczę czy choć o 1 fps będzie lepiej.
  15. tulips24

    Gtx 480 i problem w Maksie

    Witam Panowie. Mam podobny problem z gtx 480 EVGA superclocked. I z tego co pamiętam chyba tezna evga gtx 460 na drugiej maszynie, jednak dawno jej nie uruchamiałem. Z tego co pamietam to mój zasłużony ATI radeon hd4850 miał lepszą wydajność. Nawet na integrze od płyty asusa na starym kompie lepiej 3ds max śmigał. Obecna stację roboczą mam od 2 tygodni jednak już na początku pracy zauważyłem przy modelowaniu, że coś nie tak. Przy kilkuset poly na prostym modelu już się haczyło mimo iż było wyświetlane dużo FPS w static. Od kilku dni robię pierwszego interiora małego pomieszczenia na tym sprzęcie i jest dramat. Na dx9 w ustawieniach przy widoku wireframe mam ok 1 fps, a przy smoth+ highlights 20-30 (scena bardzo prosta). Właśnie to wireframe mnie wkurza, muszę we wszystkich oknach pracować na smoth bo inaczej jednego boxa robię 5 minut :). Po zmianie na Dx10 w ust maxa, już jest w wireframe 10fps ale w smoth+highlights z 20-30 fps spada do 10 fps. Na open gl jest jeszczę wolniej. Cały soft na kompie oryginalny, aktualizacje instalowane na bierząco. Sterowniki karty oryginalne Evga. Płyta główna też evga, bios zaktualizowany. Podejrzewam, że na gtx 580 będzie to samo, wiec chyba będzie trzeba szukać karty z innej serii. Szkoda tylko, że wywaliłem niepotrzebnie pieniądze na te 2 karty femi. Gry działają świetnie ale nie do grania je kupiłem. jeśli ktos znajdzie rozwiązanie problemu to na wagę złota będzie ta informacja. Narazie nie mam pieniedzy by znów wyrzucać na kartę 1000-2000zł. Jak znajdę czas to przetestuję jeszcze gtx 260 evga ale raczej też będzie ona do niczego. KONAn- Z innego wątku pamietam, że też masz stację roboczą na evga classified super record 2 o podobnej do mojej konf. Jakiej karty graf używasz i czy wszystko Ci działa dobrze w 3Ds maxie? Pozdrawiam Dzwoniłem właśnie do sprzedawcy sprzętu i w gtx 580 najprawdopodobniej też tego nie poprawili, jednak możliwe, że to wina sterowników/konf. wieczorem może coś pokombinuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności