Witam serdecznie, posiada ktoś może materiały w formie tekstowej bądź video, poruszające kwestię zasad,reguł modelowania pod wydruk 3D? Co trzeba wiedzieć, czego unikać, co mieć z tyłu głowy modelując obiekt pod wydruk? Zdaję sobie sprawę że takich materiałów w internecie za pewne jest milion, ale może ktoś z was kiedyś musiał też zadać sobie te pytania i poda przykłady czegoś co mu pomogło :)
Witam problem już rozwiązany wystarczyło obrócić privot bardzo pomocny okazał mi się ten tutorial http://cgworkshop.org/showtut/33 za który dziękuje simonhc :)
Warto dodać że autor umieścił bardzo przydatny dla początkujących video tutorial o tworzeniu tego skryptu na CGtuts+ http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/3d_cg_vfx_max_3dsmax_maxscript_tutorial_1/
Witam.
Robię tutoriala z naszego forum na tworzenie trawy za pomocą advanced paintera link ---> http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61269
Problem jest w tym że gdy wpisuję te same parametry otrzymuje zupełnie inny nie zadawalający efekt. Zamiast prostych źdźbeł otrzmuję różne dziwne abstrakcje ;P Pozatym trawa przenika przez podłoże czego nie widać na tutorialu zapodaje screena :)
Uploaded with ImageShack.us
Witam interesują mnie dokładne opinie tabletu Pentagram ThinType P 2006. Mam zamiar kupić swój pierwszy tablet w życiu i sprawdzić czy tablet faktycznie ułatwi mi życie w nauce rysunku obróbce zdjęć i modelowaniu w 3Ds max . Mam bardzo ograniczony budżet 220 zł. Chciałbym się po prostu dowiedzieć czy mimo niskiej ceny nadaje się to wogóle do użycia i czy da się w miarę komfortowo rysować i retuszować w PSie itd. Nie oczekuje jakości tabletów z rzędu 600zł + interesuje mnie jedynie czy to się wogóle nadaje do użytku ;P.
Bomb nie zdaje egzaminu nawet przy kosmicznych ustawieniach fragment size objekt i tak rozpada się na kawałki ale rep+ :) Ma ktoś jakieś inne pomysły ?
Witam.
Robię animacje kamery która krąży wokół mojego domu 360 stopni.
Jakim sposobem mógłbym sprawić aby deski z mojego budynku które są wymodelowane rozstąpiły się każda w swoim kierunku coś na zasadzie scale ale bez zmieniania wymiarów obiektu. Przepraszam za pokręcone wyjaśnienie ale nie wiedziałem jak to opisać ; p lepiej jak pokażę to na zasadzie rysunku ;] 3Ds Max 2010
Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj
Od ostatniego czasu zamula mi kompa i mam zamiar przeinstalować windowsa ale jest problem bo wszystkie textury których użyłem są zapisane na partycji systemowej lecz gdy przerzucę je na drugi dysk max ich nie wykrywa.Czy jest możliwe aby wskazać maxowi folder w którym znajdą się przerzucone textury i uniknąć ręcznego wskazywania textur ? Textur jest około 30 więc troche by było roboty ; /
Nie jestem expertem ale myślę że dzieje się tak Ponieważ nie maż nałożonego bumpa albo wymodelowanych fal przez co światło nie ma się na czym załamywać.
Prosze bardzo :) http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/model-a-high-poly-airframe-missle-launcher-in-3ds-max-day-1/http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/model-a-high-poly-rpg-rocket-launcher-in-3ds-max-day-1/
Dopóki nie opanujesz modelingu czyli nie potrafisz robić własnych mebli radziłbym ci na razie odstawić render textury itd na bok.W pierwszej kolejności naucz się dobrze modelować bo bez tego ani rusz.Żaden materiał z mrmaterial czy pro materials nie będzie zawsze pasował do wszystkiego najlepiej nauczyć się sam tworzyć tekstury dzięki czemu poszerzysz horyzont swoich możliwości.Pro materials również nie są uniwersalne jak wszystkie gotowe materiały.Po to są te wszystkie opcje w materiałach żeby ich używać,jeżeli trochę pokombinujesz metodą prób i błędów dojdziesz co do czego służy to na pewno te materiały będą lepsze niż wszystkie inne gotowce a po zatym dochodzi jeszcze satysfakcja z tego że sam do doszedłeś do czegoś co podoba się tobie i innym.Mam nadzieję że wyciągniesz z tego jakieś wnioski i że następne prace będą lepsze i pamiętaj najpierw naucz się modelować a dopiero później zajmij się renderingiem