Jump to content

Andrejkoo

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Andrejkoo

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/11/1982

City (optional)

  • Miasto
    Kraków
  1. Witam ponownie, Jeśli dobrze rozumiem to potrzebujesz aby model który jest rozłożony na jednej mapie UVW można było w SP przedstawić w postacie dwóch teksture set. Jest to możliwe do zrobienia, tak jak napisałeś wcześniej. Wszystkie poligony Modelu mapujesz i rozkładasz na jednej UWV map. Następnie przypisujesz poszczególnym poligonom dwa różne ID (nie wiem jakiego programu 3d używasz w 3dsmax jest to w editpoly ID materials). Należy pamiętać że przypisanie samych ID materials do obiektu nie wystarczy, trzeba jeszcze do modelu przypisać materiały tak aby każdy z ID materials był wyświetlony za pomocą innego materiału. W 3dsmax jest to Multi/Sub-Object materials. Taki obiekt w którym każdy z ID materials ma przypisany innym materiał należy wyeksportować do FBX. Po otworzeniu w SP w zakładce TextureSet List będzie widoczna lista z dwoma materiałami. Klikając odpowiednio w każdy z nich możesz go ukrywać lub odkrywać a ścianki obiektu będą znikać lub się pojawiać. Taki sposób rozłożenia obiektu nie jest do końca pożądany. Używasz jednej wspólnej UWV map w efekcie czego każdy z TekstureSet będzie zajmował tylko część UWV i dużo miejsca po prostu będzie zmarnowane. Otrzymasz dwa niezależne TextureSety dla każdego z nich w SP przy eksporcie zostaną wygenerowane tekstury basecolor, roughness, metallic, normal ale po części będą one puste. Lepszym sposobem jest stworzenie dwóch ID Materials i zmapowanie ich osobno tak aby każdy ID materials był wypełniony w całości ale zawierał inne poligony Trzeba tylko pamiętać aby tak je zmapować aby rozdzielczość poszczególnych poligonów była taka sama na całym modelu. Dzięki temu możesz wykorzystać dwa TextureSety aby upchać wszystkie poligony co przełoży się na jakość tekstur. Przepraszam że taki długi opis pewnie część z tych informacji jest Ci doskonale znana jednak wole w miarę dokładnie wszystko opisać aby nie pominąć czegoś istotnego.
  2. Cześć, nie wiem czy już znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie (post jest dość stary) ale spróbuje pomóc. Jeśli chcesz mieć tylko jeden Texture Set w SP jest możliwość wyodrębnienia poszczególnych poligonów i przypisania im różnych właściwości. Przy przepalaniu obiektu można wygenerować ID MAP. ID Map – służy do oddzielenia w materiale obszarów o różnych właściwościach, np. za pomocą ID map można zaznaczyć na teksturze który fragment jest metalem a który drewnem i przypisać inne właściwości Roughness czy Metalic. Przy przepalaniu w zakładce ID masz możliwość wyboru w oparciu o co zostanie stworzona ID MAP. W opcji Color Source wybierając Material Color – mapa ID zostanie stworzona w oparciu o kolor materiału który został przypisany do poszczególnych ID obiektu high poly. Obiekt high poly ma przypisane ID z materiałami o różnych kolorach. Opcja Vertex Color – tworzy ID mapę z pokolorowanych poligonów w editable poly. Poniżej link do tutoriala stworzonego przez expertów od SP.
  3. Dzięki za pomoc, teraz już jest wszystko jasne.
  4. V-Ray Adv 2.20.03 W sumie to nie pomyślałem ze RT z GPU wprowadzono w nowszej wersji niż 2.20.03 i szukałem problemu w windowsie i karcie graficznej.
  5. Witam, Chciałbym aby w 3ds max w Vray podczas RT komputer używał procesora GPU z karty graficznej, niestety nie mogę tego uruchomić. Posiadam 3ds max 2012 i Vray 2.0, win7 oraz kartę graficzną GeForce GTX 560, sprawdzałem na pewno posiada technologię CUDA. Problem w tym że nie mogę wybrać w RT w zakładce Engine typu procesora renderującego CUDA, mam tylko CPU i OpenCL. Widziałem kilka tutoriali i wiem że tam powinna być jeszcze jedna opcja do wyboru "CUDA" u mnie niestety tego nie ma. Jak opalam RT z CPU wszystko jest ok, RT działa ale wtedy wykorzystuje moc obliczeniowa procesora a nie GPU. Jak odpalam OpenCl to RT sie zawiesza - czytalem ze OpenCL wymaga wiekszej ilość pamieci na karcie aby działał. Miał może ktoś podobny problem? nie wiem czy to jest spowodowane ze nie mam tej opcji CUDA do wyboru, może to kwestia sterowników do karty graficznej lub nie mam czegoś zainstalowanego w systemie? Czy są jakies service packi do Vray lub 3ds maxa które trzeba zainstalować? Wszystkim z góry dziękuje za pomoc.
  6. Ok dzieki wszystkim postaram sie zmienic oswietlenie i przyczepe jak zeby to juz lepiej wygladalo. A to oswietlenie to jest wlasnie skrype E-light
  7. Jeżeli chodzi o sam modeling to jest wporządku, tylko strasznie rażący jest lakier i szyby zmień HDRI bo na nim psuje cały model. Podłooże tez by sie przydało inne pozdrawiam i owocnej pracy:)
  8. Dzieki wszystkim za odpowiedzi, faktycznie Lis masz racje naczepa jest do przerobienia chyba nad tym przysiądą i zrobie ja ładniejsza od nowa bo ta textura na niej też nie za ciekawa. Renderowałem to w standardowym renderze w maxie 5 za pomoca wielu swiatel o małej intensywnosci rozmieszczonych na geospherze, ktora otacza scene, w ten sposob troche to zachacza o efekt światła środowiskowego.
  9. Witam wszystkich. Juz jakis czas temu skonczyłem robic ten model teraz przedstawiam go do Waszej opini. Za komentarze góry dzieki. Pod tym linkiem znajdziecie wiecej screenów lepszej jakości http://andrejkoo.w.interia.pl/tir.zip
  10. Przykro mi ze sa problemy z otworzeniem mojej pracy postaram sie jak najszybciej zmienic serwer. A tak przy okazji to moze ktos zna serwery gdzie mozna by za friko wrzucać stronki? Pozdrawiam
  11. Witam oto moja pierwsza praca wykonana przy pomocy rendera V-Ray. Ponieważ dopiero poznaje V-Raya chcialbym zasiegnąć waszej opini. Jak ja oceniacie? Oto link http://andrejkoo.w.interia.pl/lipton.html stronka moze sie dlugo otwierać wiec prosze o cierpliwość Pozdrawiam
  12. dzieki za odpowiedzi basen w rzeczywistosci jest gleboki jak pisal Marcin to efekt zalamania przez wode czyni ze wyglada jak plytki. A czy wie ktos co moze byc przyczyna niebieskiej czesci sufitu i jak ja usunac.Znacie jakies odresy stron o final renderze? bo chcialbym sie z nim blizej zapoznac
  13. juz zamienilem na wiekszy ale nie jest on najlepszej jakosci bo za duzo zajmowal i musialem go zoptymalizowac
  14. Witam Mam problem z tą scena jest ona renderowana w final renderze a poniewaz dopiero poznaje finala scena nie wyszla za realnie zresztą zobaczcie sami.Prosze o pomoc i wskazówki jak mozna by polepszyc ta scene np. pozbyc sie czesci niebieskiego sufitu i niezaladnych odbic kafelkow na wodzie
  15. Tak ponieważ to mój pierwszy model robiłem go z tutoriala ze stronki evermotion.Gdyby nie ten tutek to do tej pory nie wiedzialbym jak zrobic samochód. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy