Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Winoo1

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. @Destroyer Racja, pomerdało mi się Audacity z Audition. Pamięć nie ta, za dużo masła jem :)) W dużej mierze z Tobą się zgadzam, ale nie we wszystkim. Co do Adobe i pikowania ich akcji - myślę, że spadek wartości ich firmy to pochodna wkurwu ludzi na ich politykę cenową. Oni chyba spośród wszystkich korporacji rynku cyfrowego mieli i mają najbardziej bezczelne podejście. Z tego co się orientuję, to tylko przeciwko im wszczęto postępowanie w USA. No ale czemu się dziwić, jeśli wyjście z subskrypcji jest płatne extra a nigdzie nie było o tym wzmianki podczas zawierania umowy. Później to skorygowali, ale nie sami z siebie, tylko pod wpływem presji rządu USA i solidnych sankcji. Podobnie ma się rzecz z ich cichym podnoszeniem cen subskrypcji. Ciekawa opcja, bo niby zawierasz umowę na określonych zasadach, a w trakcie te zasady ulegają zmianie. Ludzie musieli w końcu się wkurzyć i dać upust złości. A ta nie mogła zostać zignorowana przez instytucje rządowe, bo była zbyt duża masa rozsierdzonych. Adobe stać by płacić youtuberom i firmom, by robili tutoriale z użyciem ich softu. Perpetum mobile. Ja osobiście od lat używam Affinity i bardzo sobie chwalę. Ale tutoriali z jego użyciem ( zwłaszcza w archviz ) jest prawie zero. No więc jak ten soft ma być popularny i konkurencyjny? To jak konkurowanie budki z zapiekankami na dworcu w Olsztynie z siecią McDonalds. Adobe to taki wąż, który zżera swój ogon. Ale mają to, na co sami zapracowali. Pożyjemy - zobaczymy.
  2. No niby masz rację, ale właściwie poza cinemą i zbrushem, jakby na to nie patrzeć, maxon nie jest zdywersyfikowany taką niezależnością, jak wspomniana czwórka. Zgodzisz się ze mną? Tzn, mam na myśli to, że cinema i zbrush są na razie naprawdę niezależnymi softami - hostami. Gdyby ( czysto teoretycznie ) zbrush i cinema padły lub zostały wykupione jako oprogramowanie ( a nie maxon wykupiony jako firma/marka ), to czy maxon utrzymałby pozycję rynkową? Ja myślę, że nie. Myślę, że szybko zniknąłby z rynku. W tym samym czasie wielka czwórka ma w swoim portfolio taką ilość softów - hostów, na których wiele firm opiera swoje pluginy ( nie mówiąc o całych pipeline ) a tym samym swoje istnienie, że tylko chyba atak obcych może w obecnej chwili doprowadzić ich do upadku :) Odnośnie alternatyw - fakt, zbrush w digital sculpt jest industry standardem. Ale nie zapominajmy, że industry standard to jest taki wirtualny partner ( bardzo przepraszam za porównanie, nie chcę nikogo urazić, to tylko ma być obrazowy, bardzo uproszczony i możliwe, że prymitywny przykład ). Dopóki jest żoną/mężem celebryty - tabloidy się nią/nim interesują. Ale gdyby jakaś topowa firma typu ILM, DoubleNegative albo Weta ( lub podobna z tej półki ) ogłosiły, że przechodzą w całości na 3DCoat albo Nomad, to myślę, że zarząd maxona przestałby nocami spać :D Podobnie jest z The Foundry - Nuke i Mari. Ewentualnie Katana. Tymczasem Adobe to: Substance Painter, Substance Designer, Photoshop, Premiere, AE, Acrobat Reader, Behance, Audacity, Illustrator i niezliczone inne. Autodesk - Revit, Max, Maya, AutoCad, Fusion, Inventor i dziesiątki innych. I tak dalej, i tak dalej...Praktycznie monopol w swoich dziedzinach. John Connor w drugiej części terminatora, podczas akcji w budynku Cyberdyne powiedział : "trzymamy Skynet za jaja". Widzę tu potężną analogię. Zaznaczam, że to co piszę, to moja obserwacja, która nie musi być wcale trafna. Ale ziarnko sensu w tym chyba jest? Zgodzisz się ze mną? Lubię podyskutować :))
  3. Albo wszystko się monopolizuje. Adobe - 2D software. Autodesk - 3D software. Chaos - rendering + realtime. Epic - realtime + game . Wielka czwórka ma w rękach praktycznie cały rynek digital media, pozostałe marki mają małe kawałki tego tortu. Dopóki wielka czwórka nie uzna, że zbyt dużo pieniędzy przechodzi im koło nosa, to będą w miarę niezależne. Do czasu. Albo zostaną wchłonięte, albo nie wytrzymają konkurencji. Pocieszające jest to, że im twór jest większy, tym większa szansa na to, że załamie się pod swoim ciężarem. Przenoszenie się na platformy Meta eliminuje pewną formę niezależności i organiczności jaką daje internet.
  4. @Destroyer to był jakiś starożytny mistrz trollowania :D Taki starożytny odpowiednik Morawieckiego tłumaczącego ludziom, że żyjemy w fantastycznym dobrobycie :)) Wydaje mi się, że dopóki jakiś moloch software'owy nie wywoła globalnego trendu na powrót do licencji wieczystych swoistym trzęsieniem ziemi w branży, to jesteśmy skazani na subskrypcje. Ale szczerze - nie widzę opcji, by którakolwiek monopolistyczna korporacja zadecydowała, że już im się w sumie nie chce zarabiać gór pieniędzy za niemal nicnierobienie. Kiedy pomyślę, że ludzie, którzy mają tyle forsy, że sto następujących po nich pokoleń ich nie będzie w stanie przewalić, choćby każdy potomek spłukiwał kibel Dom Perginonem, łowił płocie na kawior z bieługi i do frytek sypał szafran zamiast soli, to mnie mdli. Kilku ludzi bawi się w Boga traktując planetę jak własny plac zabaw. Nie wyobrażam sobie, jak spaczoną trzeba mieć psychikę żeby stawiać siebie w takiej roli.
  5. No jest coś w tym. Za daleko poszła monopolizacja. Adobe w łapach trzyma Behance więc ma wgląd ( nieoficjalnie ofkoz ) w metadane obrazów. Chaos właściwie posiada lwią część rynku softu do renderingu i już mu nikt na drodze do monopolu nie stanie. Wchłania wszystko co może - modele, silniki renderujące, pluginy ( Anima )... Autodesk to następny pasożyt... A Microsoft to wszystko spina razem. Ktoś kto wymyślił powiedzenie "życzę tobie abyś żył w ciekawych czasach " powinien dostać w mordę.
  6. Hej! Ho! Kolejkę nalej Hej! Ho! Kielichy wznieśmy To zrobi doskonale Morskim opowieściom! Na każdy miecz znajdzie się tarcza. Ale monopolizacja idzie grubą parą, bo na przykład GlobePlants już nie sprzedaje modeli na stronce. Zostali wchłonięci przez Chaos i są już jedynie w Chaos Cosmos. Bye bye modele w GrowFX, teraz już tylko sztywne siatki bez możliwości edycji.
  7. Winoo1 odpowiedział Winoo1 → na temat → Galeria
    Dzięki za tak obszerne info, doceniam :) Tak naprawdę, to ten projekt to był totalny spontan, niezaplanowany, taki odpowiednik rapowego fristajla. Zaplanowałem tylko jego rozpoczęcie, a dalej to już była czysta prowizorka. Pewnie dlatego, tak jak napisałeś, są mankamenty :) Ale to, co mnie niezmiernie ucieszyło, to to, że na początku nie było dla Ciebie oczywiste, co jest 3D a co nie. To raczej dobrze świadczy o animce, a co najważniejsze, budzi pewne emocje :) Tak na marginesie - tor miał odbiegać materiałami, bo to zabawkowy tor, tylko w dużej skali. Jakby ktoś go wyciągnął z pokoju i postawił na polu. Stąd brak fotorealistycznych shaderów na nim. Dzięki jeszcze raz za poświęcenie czasu na tak obszerną odpowiedź, będzie bardzo pomocna w przyszłości!
  8. Winoo1 odpowiedział Winoo1 → na temat → Galeria
    Dzięki za komentarz! Właściwie, to wszystko jest 3D, poza tłem. Właśnie dlatego pokusiłem się o zrobienie breakdown. Krzesełka - o ironio - znalazłem w czeluściach swoich bibliotek. Co do odbioru, mógłbyś trochę więcej informacji udzielić, co konkretnie zepsuło Twoje pierwsze wrażenie? Napisałeś, że backplate. Ale dlaczego? Coś Twoim zdaniem się nie zgrywa pomiędzy 3D a backplate? Mi już ciężko jest obiektywnie patrzeć na animkę jako całość, chyba zmęczenie materiału wychodzi.
  9. Winoo1 obserwuje zawartość → Balcony animation
  10. Winoo1 dodał temat → w Galeria
    Serwus, dzisiaj na warsztat poszła animacja, która w głowie pojawiła się po wyjściu na balkon. Wyszedłem, popatrzyłem i już wiedziałem, że czas poćwiczyć warsztat. Jak wyszło - cóż, będę wdzięczny za wszelkie komentarze. Zarówno te negatywne, jak i pozytywne oraz wszelką konstruktywną krytykę. Dorzucam także krótki breakdown. Trackowanie - SynthEyes. Reszta to max, Vray, Fusion Studio oraz DaVinci Resolve. Z góry dzięki Bartek
  11. AI może być narzędziem do destabilizacji różnych zawodów w skali globalnej - a w konsekwencji, choć to dziwnie zabrzmi, być narzędziem do wywołania globalnego kryzysu ekonomicznego. Dla mnie to całe AI to gadżet, który jest modą, trendem społecznym. Ani to precyzyjne, ani to przewidywalne. Ot, takie tamajajo dla starszych. Zawody , które przetrzebi się narzędziami AI ze zbędnych i drogich pracowników - specjalistów pójdą do tzw "łopaty", bo jest ich za dużo aby rynek ich wchłonął. Człowiek zarabiający na poziomie zaspokojenia potrzeb podstawowych jest wiecznie sfrustrowany i łatwo mu mediami "zaprogramować" myślenie żeby nienawidził np. właścicieli small-biznesu, czyli tzw prywaciarzy. Jak ta resztka przedsiębiorców padnie, to będzie totalna dominacja wielkich sieci. Czyli cały kapitał drenowany z krajów do wielkich korporacji. A w kraju bieda. W mojej branży ( archviz ) jest od dobrych miesięcy naprawdę srogi hardcore, ludzie biją się o robotę i zlecenia jak dzikusy o ogień. Więc tego... Nie za bardzo naciągana ta moja teoria?
  12. ja pamiętam jak się węgiel formował...
  13. Harry Portier w Namie jest cudowny :)))) Ech, pełny metraż by się przydał z równie soczystym soundtrackiem :) Szkoda, że zabrakło Barty Crouch Jr. z flamethrowerem w łapach i obłędem w oczach :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.