-
AI i technologie przyszłości
-
BR-52 Steam locomotive
Dzięki! Cieszę się, bo ostatnio czuję kosmiczne zmęczenie materiału obecną sytuacją gospodarczą i walką o robotę, wątpliwościami w warsztat i w ogóle. Jakoś depresyjnie wszystko się nawarstwia :) A może to po prostu starość :D @Zdzichu wiesz, wydaje mi się, że jest obecnie kwadratura koła w kwestii zdrowotnej. Koszty życia nie pozwalają na prowadzenie zdrowego trybu życia. Stres, drogie żarcie, kosmiczne koszty życia. Ludzie więc jedzą aby najtaniej. A to z kolei wiadomo jakie niesie efekty. Człowiek je gówno, to jak gówno się czuje. A potem latanie po lekarzach i leczenie. Jednakowoż pewna mądra pani doktor powiedziała: "proszę sobie policzyć, co wychodzi korzystniej - kupować droższe ale lepsze i zdrowsze jedzenie, czy później płacić za leki i leczenie". I w tej kwestii trzeba bezlitośnie iść drogą racjonalnego myślenia. Bo zdrowie to wszystko, co mamy, co nas napędza. To nasza inwestycja we wszystkie dziedziny i aspekty życia - rodzinę, pracę, długość życia, radość.
-
BR-52 Steam locomotive
Wiesz jak mówią - pieniądze szczęścia nie dają, ale lepiej się płacze w ferrari niż w polonezie :) A tak na poważnie - im więcej lat mam na garbie, tym większą mam świadomość, że pieniądze same w sobie nie kupią szczęścia, ale niepodważalnie wyeliminują bardzo dużo zmartwień w życiu. Ot, choćby przykładowo kwestie odpowiedniego poziomu leczenia, gdy jest ono niezbędne. I tak naprawdę, wg mnie, to jest cel posiadania pieniędzy, a nie pieniądze dla pieniędzy.
-
BR-52 Steam locomotive
@Zdzichu nikt przy zdrowych zmysłach nie obrazi się za to, co napisałeś :) Rzecz idzie o to, by wypracować swoją stylistykę, ale taką, która w określonej dziedzinie sprzedaje produkt ( wizualizacje ). No a tu zasadniczo jeśli nie jest się włsścicielem Binyana, Arqui9 lub Brick to ciężko sprzedać mocno stylizowane obrazy klientowi. Stąd myślę, że silny nacisk ludzie kładą na fotorealizm swoich prac. Dodatkowo - fotorealizm jest ciężko osiągnąć, samo w sobie jest to wyzwanie. Archviz i produktówka poza najwyższą światową półką sprzedają inwestycję jako taką. Natomiast wyżej wspomniani - sprzedają emocje, bo...mają taką pozycję, że mogą. Ich klienci nie drukują ulotek, które trafiają do skrzynek pocztowych w blokach albo na banery przy kebabie, tylko lecą w miejsca, gdzie oglądają je znudzeni życiem multimiliarderzy, których życie z dostatku stało się obrzydliwie nudne i wyprane z jakichkolwiek ekscytacji. W takim bogolu nie wskrzesisz emocji realistyczną wizką bloku mieszkalnego :) Z tego samego powodu multimiliarderzy nie jeżdzą fordem focusem, tylko ryczącym Panigale, Koeniggseggiem albo innym ferrari. Bo w swoim życiu mają wszystko - piękne kobiety, najlepszy alkohol, kosmiczne nieruchomości, zegarki o wartości połowy budżetu naszego kraju. Mają wszystko, poza emocjami. Bo mają wszystko. Trudno się odnieść jednoznacznie do tego, co napisałeś, bo jest w tym sporo racji, ale to czysta organika - ciągle się zmienia, tak jak rynek i zapotrzebowanie. Dziś jest tak, jutro inaczej. Grunt to płynąć z prądem i umieć się dostosować, wyczuć potrzeby i wbić się w niszę.
-
BR-52 Steam locomotive
Dzięki! Po czasie jestem skłonny zgodzić się z Tobą, ale...z mojej strony był to zabieg nieprzypadkowy, bo tuż za kanałem w lewej krawędzi kadru są drzewa, dosyć ciemne. Chciałem zróżnicować plan między foreground i midground. Ale wydaje mi się z perspektywy czasu, że jednak foregroundowe są za ciemne :) Błądzić jest rzeczą ludzką :))))
-
BR-52 Steam locomotive
serdecznie dziękuję za wyrazy uznania :)
-
BR-52 Steam locomotive
Dzięki serdeczne! Wbrew pozorom rigowanie okazało się dosyć proste :))
-
BR-52 Steam locomotive
-
BR-52 Steam locomotive
Cześć! Dzisiaj prezentuję Wam mój prywatny projekt. Dostarczył mi sporo frajdy podczas tworzenia. Mogę powiedzieć, że to mały powrót do wspomnień z dzieciństwa, kiedy parowozy były jeszcze w użyciu. Techniczne aspekty projektu były dosyć sporym wyzwaniem i czasochłonne, zwłaszcza unwraping lokomotywy i węglarki, co zajęło mi około 5 dni ( RizomUV) . Nie chciałem iść na skróty, więc nie użyłem żadnego wspomagacza AI, żadnych podmalówek, tylko elementy 3D (oczywiście poza wędkarzem i dziewczynką). Lokomotywa i tender zostały podzielone na 6 UDIMów, dla uzyskania najlepszej jakości tekstur. Teksturowanie w Adobe 3D Painter, 6 tekstur w rozdzielczości 8K każda. Symulacja dymu i pary wodnej w programie Embergen, renderowana jako VDB w 3ds Max + V-Ray. Postprodukcja wykonana w Affinity. Pełna rozdziałka tutaj - https://www.behance.net/gallery/240178903/BR-52-steam-locomotive Mam nadzieję, że się spodoba
-
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
@Nezumi Jak partia mówi, że da, to mówi! :)
-
AI i technologie przyszłości
Ja dorzucę swoje dwa grosze. Są dwa rodzaje fachowców ( w każdej branży ): tacy, którzy adaptują się do wymagań, które stawia klient oraz tacy, którzy mają dar przekonania klienta do swoich rozwiązań. Przykład pierwszy: Klient prosi artystę o przygotowanie setu wizek. Podkreśla, że chce szybko i dużo. No i w miarę tanio. Żeby się opłacało - nie ma bata, albo oddaje się mu popelinę robioną manualnie ( bo szybko i dużo ) albo podnosi się trochę cukierkowość używając AI. Przykład drugi: Klient prosi artystę o przygotowanie setu wizek. Podkreśla, że chce szybko i dużo. No i w miarę tanio. Artysta przekonuje klienta, że szybko, dużo i tanio nie przyniesie klientowi korzyści i używając swojego doświadczenia, krasomówstwa i odpowiednich argumentów objaśnia, że żeby klient mógł się rozwijać ze swoim biznesem, to warto zrobić mniej, ale za to z przytupem. Coś, co przyciągnie oko, przeniesie ładunek emocji obrazu do docelowego odbiorcy a w konsekwencji pozwoli klientowi przyciągnąć nowych inwestorów. Oba przykłady mają na rynku rację bytu. Jak mawiają ludzie, w każdej branży są rekiny oraz plankton. Dla każdego znajdzie się kawałek tortu. Kwestia tego, jaką drogę rozwoju dla siebie chcemy przyjąć, jaką markę/renomę chcemy zbudować dla siebie. Pozdro i bez spiny.
-
Crystal Residence, Sharjah, UAE
Dziękuję serdecznie, bardzo mi miło :) Ludzie to wklejki 2D, poza tymi, którzy są na trzecim planie na promenadzie.
-
Crystal Residence, Sharjah, UAE
Dzięki serdeczne za komentarz! Trochę eksperymentowałem ze stylem postprodukcji, finalnie zostawiłem wersję powyżej z wodą ciemniejszą, aby poprowadzić oko na budynki. Jak była jaśniejsza, to obrazy nie pozwalały skupiać uwagi na architekturze :) Podobno stylistyka postprodukcji jest "bardzo odważna". Tak powiedzieli mi znajomi. A ja akurat lubię zdecydowaną postprodukcję, zwłaszcza też, że robię w Vrayu, a nie Coronie więc też trzeba bardziej się napracować by stworzyć unikalny styl. Zastanawiałem się wielokrotnie, czy nie przejść na Coronę, ale jakoś mam cholerny sentyment do Vraya, bo robię w nim nieprzerwanie od 2003 roku i od strony technicznej go po prostu uwielbiam za stabilność, przewidywalność, elastyczność. Fakt - Corona ma w swoich renderach fajną miękkość, wyraźność. Nie wiem, ciągle zmagam się z decyzją. Ale też nie chcę iść za tłumem, bo skoro wszyscy w niej robią, to i ja powinienem. Staram się zostać niszowcem, bo w obecnych czasach znaleźć kogoś, kto robi wizki w Vrayu, to trochę jak szukani grala :)) Pech chciał, że lokalizacja inwestycji jest bardzo specyficzna i cholernie ciężko było znaleźć na stockach zdjęcia pasujące perspektywą i moodem do renderu. Naprawdę się na gimnastykowałem, żeby je uzyskać, bo od klienta nie było. Model dostałem wypluty do fbx więc była sroga optymalizacja. W sumie to był chyba najbardziej upierdliwy etap prac, mimo prostoty kształtów architektury. Reszta, czyli siteplan i landscape to było modelowanie z pdf. Ogólnie pewnym utrudnieniem ( jeszcze ) jest fakt, że mało jest cutoutów nacji Bliskiego Wschodu. Na Vishopperze wbrew pozorom jest ich niewiele w porównaniu do rasy kaukaskiej. Z kolei Mr.Cutout - no, to zdecydowanie nie jest ta jakość, co Vishopper. W związku z tym poszedłem torem męskiej logiki - skoro UAE to miejsce, gdzie jest masa rezydentów z całego świata, to dlaczego ograniczyć się tylko do śniadej cery. Ale patrząc na obecną sytuację w branży, widząc jaka nastąpiła migracja i atak największych graczy wizkarskich na GCC, to chyba tam się przeniesie koncentracja uwagi Archvizu. Europa zdechła jeśli chodzi o archviz, USA z tego co słyszałem też ma konwulsje. Albo świat na coś czeka, albo nastąpiło długofalowe załamanie inwestycyjne świata zachodniego.
-
Crystal Residence, Sharjah, UAE
Cześć! Dzisiaj przedstawiam Wam projekt - budynek mieszkalnegy położony w Sharjah, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Z technikaliów - projekt w całości zrobiony w 3dsmax, wyrenderowany w V-ray, postprodukcja w Affinity Photo V2. C&C mile widziane :)pełna rozdzielczość tutaj - https://www.behance.net/gallery/237200103/Crystal-Residence-Sharjah-UAE
-
AI i technologie przyszłości
Musi iść za tym srogie lobby. Osobiście AI traktuję jako narzędzie, które zbiera dane, które ludzie ochoczo temu narzędziu dają i jeszcze za to płacą. Gdyby mnie ktoś finansowo zachęcał grubą pęgą do promowania trendu jedzenia ekskrementów - sam bym Was zachęcał, abyście chociaż raz w życiu spróbowali balasa :D A podejrzewam, że idzie niewyobrażalna kasa na upychanie AI gdzie się da. Fakt, każde narzędzie może być zarówno użyteczne jak i szkodliwe, ale sama tendencja i trend pchania AI we wszystko daje dużo do myślenia. Jeśli coś jest naprawdę dobre, to nie trzeba tego lobbować. Produkt/usługa sama się obroni i znajdzie odbiorców. A tutaj - jest pchanie na siłę. To nie jest normalne. Podobnie widzę naganianie na inwestowanie w giełdy. Prawie zawsze dziwnym zbiegiem okoliczności kampanie naganiające nasilają się wtedy, kiedy globalny hegemon potrzebuje pieniędzy na albo kolejną wojenkę, albo potężne inwestycje. A że główna zasada big biznesu brzmi "nigdy nie inwestuj swoich pieniędzy", to chyba wyjaśnia samo przez się.
Winoo1
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta