Skocz do zawartości

andre_v

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

andre_v's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Za modelowanie i właściwą naukę zabrałem się jakieś 2 - 3 tygodnie temu. Wcześniej stworzenie nawet prostej siatki było dla mnie czarną magią. Skończyła się sesja - można usiąść. ;d Tutoriale jakie tylko się da i tak coś kombinuje. Tak, model nie jest skończony, lusterka, zaciski na tarczach, "kółeczka" Audi itd. to prowizorka. Do tego karoseria i niektóre kształty. Lubie wyjść czasami krok dalej dlatego walnąłem ten render - z ciekawości. Zaraz puszczę przód i inne ujęcia. :) Że pracy kupa to ja wiem. :) Pierwsze auto. Refki miałem z 2008.
  2. Witam, to mój pierwszy model, z maxem mam do czynienia od niedawna, wrzucam na razie tylko jednego screena z wstępnego renderu. Widzę wady do poprawki ale nie jest najgorzej, co zwróciło moją uwagę to ziarno na boku auta. Ustawienia w V-ray'u nic nie zmieniają. Problem ziarnistości częściowo rozwiązałem przez zwiększenie pod Irradiance Map HSph na 50 albo i 60 oraz interp. samples na 20. Preset na medium albo high. Tak czy inaczej problem dalej występuje. Może coś z materiałami? Zwiększałem subdivs itd. Nie pomogło. Zaznaczyłem na czerwono, wkrótce wrzucę następne ujęcia. Liczę na porady i uwagi. Pozdrawiam.
  3. Witam, Prawie skończyłem swój pierwszy model auta, chciałem sprawdzić jak to wszystko wygląda więc zabrałem się za rendering. Zabrałem to za dużo powiedziane bo szczerze nie mam o nim zielonego pojęcia. Poczytałem na temat ustawień w V-Rayu, tworzeniu sceny, ustawieniu oświetlenia, sprawdziłem różne tutoriale itd. Bez skutku. Każdy render, niezależnie od ustawień w V-rayu, które miały być "świetne" - jest beznadziejny. Nie ważne jak ustawie światła, czy będzie jedno czy 10 efekt jest ten sam. No może czasami wygląda to gorzej niż wcześniej. Znalazłem tutorial o zastosowaniu HDRI - dno. Siedzę nad tym od kilku godzin, i mam ochotę zrobić coś złego z monitorem nie chodzi mi o stworzenie jakiejś świetnej, super realistycznie wyglądającej sceny tylko coś powiedzmy akceptowalnego.. Część materiałów zrobiłem samemu, część znalazłem i poprawiłem tak aby mi pasowało. Dotychczasowy najlepszy efekt: http://zapodaj.net/385b6aea0880.png.html Wiem, że materiał na szybach to pomyłka i cały model jakością nie grzeszy ale nie traktuje tego za nic więcej niż próbę nauczenia się podstaw. Jeśli moglibyście to pokierujcie mnie chociaż odrobinę od czego zacząć. Mam oteksturowany model. Co dalej? Ustawień z V-Ray'a nie wstawiam bo jakich nie użyję efekt i tak jest beznadziejny. Różnica to czas renderingu. Na forum w dziale 'WIP' widziałem dziesiątki renderów gdzie użyto może i nawet jednego światła i efekt był świetny. Nie wydaje mi się aby było to coś szczególnie skomplikowanego ale ja do tego dojść nie potrafię. Metoda setki prób i błędów się nie spisała. W internecie ciężko znaleźć jakieś kompleksowe porady. A wszystko czego próbowałem podążając krok po kroku i tak nic nie dało.
  4. Bardzo fajny, to w środku to jakiś kryształ? Znalazłeś jakieś info, o tym, że powinien się "tam" znajdować czy twórczość własna? :)
  5. Użyłem do "zespolenia" i zweldowania dwóch połówek auta tego właśnie modyfikatora. Model składa się z kilku części ze względu na wielokrotne użycie "detach". Gdy zaznaczyłem największą część karoserii i uzyłem modyfikatora tylko na niej wybierając oś symetrii wszystko było ok. Następnie zaznaczyłem wszystkie obiekty i zaczął dziać się kosmos. Pogrupowałem w pewnym sensie zamieniając całość w jeden obiekt - nic. Model jak się nie kurczy to się krzaczy, "odbija" się na pierdyliard sposobów, we wszystkie możliwe strony ale nie w tą co trzeba. Siedzę nad tym od pół godziny i nie potrafię zrozumieć tak prostej rzeczy. Bardzo proszę niech ktoś mi wyjaśni od czego to zależy i o co chodzi. Wcześniej miałem symmetry przy kilku obiektach i działało jak należy. Teraz nie chce, nie wiem co zrobiłem i nie wiem co z tym zrobić. Z góry dzięki za porady. :) JESTEM ŚLEPY I NIE WIDZIAŁEM MIRROR'A :D Problem rozwiązany.
  6. Witam, to mój pierwszy i mam nadzieje nie ostatni post na tym forum. Jako początkujący chce zwrócić się do Was z pytaniem dotyczącym teksturowania modelu. Otóż, udało mi się prawie ukończyć modelowanie auta, maska samochodu składała się z kilku odrębnych elementów które jednak później połączyłem w całość w celu rozwiązania paru niedociągnięć. Wcześniej np. wnęka na przednie światło była osobnym obiektem i mogłem jej przypisać dowolny materiał, teraz gdy to robię taki materiał ma natychmiast cały samochód. Tak, wiem, że to oczywiste ale zastanawiam się czy nie będzie to problemem przy ostatecznym teksturowaniu gotowego modelu, czy nie bede musial ponownie rozdzielać poszczególnych częsci itd. W jaki sposób najlepiej do tego podejść? Z góry dzięki za wszelkie rady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności