Dla tych z nas którzy stawiają pierwsze kroki z poly modelingu (jak ja), tabela z efektem działania turbosmootha. Kilka jasnych przykładów i będzie wiadomo czego się spodziewać:
http://www.cg-blog.com/index.php/2009/01/07/table-smooth.htm
btw. i blog ciekawy
Polar Snap.
Domyślnie max nie ma włączonej tej opcji. Można jednak dodać ikonkę Polar Snap do toolbara Snap(albo do każdego innego, wedle upodobań):
Otwieramy toolbar Snap (prawy klik na jakimś innym toolbarze i klik na liście na Snap)
Customize>Customize User Interface>Toolbars>szukamy Polar Snapping Mode na liście po lewej i przeciągamy do naszego toolbara.
Podczas rysowania pojawia się tarcza i ładnie przyciąga do wartości ustawionej w Angle Snap Toggle.
http://www.icreate3d.com/3d-interactive.html
Bardzo ciekawe narzędzie - wydaje się mieć dużo możliwości.
Czy znacie jakieś plugi z podobnymi możliwościami?
Trawa to iGrass: http://rendering.ru/index.php/plugins/igrass/
Ja bawiłem się materiałami i ustawieniem światła, tak żeby uzyskać efekt przeźroczystości.
Wszystko rozrzucone multiscatterem. Drzewa proxy.
Render na i7-920/6GB
Scena II.Samotne drzewo.
Klasyczna scenka, wzorowana na jakiejś fotografii. Będę jeszcze poprawiał ukształtowanie terenu. Myślę, że przydała by się jakiś łuk z lewej prowadzący oko do drzewa-będzie ciekawiej.
Pozdrawiam,
pablo