Nie powiedziałem ze model jest idealny, chodziło mi bardziej o proporcje całości względem siebie. Po tym komentarzu widzę że faktycznie nad ostrzem trzeba jeszcze będzie popracować, a najlepiej chyba całe zrobić od nowa, i zrobić ostrzejsze przejścia (teraz zauważyłem co jest nie tak z nim). Teksturowałem pierwszy raz model więc dopiero się uczę :P. Dzięki za koment :)
Ten miecz to rzymski gladius jeżeli już. Proporcje są w porządku, jeżeli już można doczepić się braku na ostrzu zarysowanego szczytu. Głowica i jelec są w dobrej proporcji według mnie (robione z referki którą dodałem wcześniej).
Widok z góry:
Pozatym bardziej zależało mi na nauce wypalania normal mapy i teksturowania.
Dzieki za odpowiedz :).
- rozdzielczość jest ustawiona na 2048x2048 więc chyba przy uploadzie na imageshack się coś zmieniło.
- Bumpa przerzuciłem na normala.
- AO wypalone i dodane.
- na rączce nic się nie dzieje, ponieważ tak wygląda to na referencji http://tinyurl.com/k8op3pr
Co do tutoriali to przeglądam je, chociaż wole uczyć się w praktyce :).
Diffuse i normal:
Render w Blenderze:
Racja. Przy takich obiektach jak ten lepiej dodać od razu ścianki trochę gęściej niz normalnie. Supporty są wtedy automatycznie rozłożone i nie trzeba się przejmować.
W blenderze wchodzisz w lewym górnym rogu w File -> append. Nastepnie wyszukujesz plik ucha i do niego wchodzisz. W katalogu mesh powinien byc model ucha.
Inaczej: mozesz wyeksportować ucho do obj. i zimportowac go w pliku z głowa.
Zamiast tworzyć każdą część ciała w innym pliku wykorzystaj odpowiednio warstwy.
Pomysł jest dobry, tylko że skutkuje zamulaniem łącza niestety. Automatyczna zmiana slajdów sprawia że galeria bardzo długo się ładuje. Po załadowaniu screenu z pierwszego renderu ładuje się 2 itd, i zanim wyrenderuje się ostatni już następuje zmiana pierwszego.
pressenter ma tutaj rację, po dodaniu następnych modeli problem będzie coraz większy.
Co do reszty jest całkiem dobra i miła dla oka ;)
Przy wejściu do Galerii denerwuje strasznie automatyczny pokaz slajdów każdego auta. Chyba lepiej by było załadować pojedynczy render do każdego samochodu, a na dole zostawić miniaturki tak jak są, z możliwością kliknięcia i powiększenia ich w głownym widoku.