@madejowy i skalpel3d
niestety odpowiedź jest brutalnie prosta, a wskazuje ona jednoznacznie, że sporo jest jeszcze ustawień jakie są przede mną i madejowym w Vrayu do odkrycia i czas na poważnie poczytać knigę i helpa.
Otóż przy realizacji nieco innego projektu (dla odmiany interiora w zamkniętym studio zauważyłem tą samą rzecz, która powtórzyła się w obu projektach. W Vraymtl za odbicia nie tylko odpowiada kolor odbić (intensywność), ale też refl. glossiness.
Madejowy jak przestawisz refl. glossiness z 1,0 na np. 0,1 lub 0,0 to zauważysz, że mapka z environment przestanie się odbijać w materiale elementu 3d w tym ujęciu camera match!!
ot cały sukces i wówczas wychodzi element w 3d wpasowany w camera match z wszystkimi ustawieniami vray renderer z GI.
A skalpel3d małeś rację, gdyby dać wszystkie ustawienia wszystkiego to pewnie prędzej czy później byś się dopatrzył, co tu nie gra, ale wszystkim dzięki za pomoc w tym poście - bardzo ją doceniam, bo w tych warunkach zapytania daliście wszystkie możliwe wskazówki jakie Wam przyszły do głowy, aw sumie o to mi chodziło.
Pozdro i dzięx
Szosz
- - - Połączono posty - - -
W sumie stormwind podsunął odpowiedź, ale zbyt mało było wiedzy, żeby tą wskazówkę wykorzystać, dzięki Stormwind.