Skocz do zawartości

Sok

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Skutecznie zniechęcił jednym zdaniem :D A poważnie te Łowczynie coraz mocniej mi gwoździa wbijają, klimat k-popu tak bardzo do mnie nie przemawia że nawet nie brałem pod uwagę oglądania tej animacji (tym bardziej że może się skończyć tak jak u blood_brothera i będę miał urlop z k-popem w tle), a ta zaczyna się wszędzie przewijać jako dobra polecajka. Swoją drogą jak Pixary i inne Disney'e nie wezmą się w garść to ich Sony zaraz zje (jeśli by nie powiedzieć że już to robi).
  2. Sok odpowiedział Sok → na temat → Galeria
    Bo to golf po tuningu grilla jest :p
  3. Wracam po lekturze. Niby nie za wiele w tym tekstu, ale trochę stron jest i kontemplując sobie taki komiks w ciszy i spokoju można chwilę nad tym spędzić. Wizualnie to jest strasznie dobry klimat, pięknie to jest namalowane. Teksty de facto fajnie uzupełniają te ilustracje (czy już obrazy?). Historia niby krótka ale fajnie poprowadzona. Generalnie to ciemny las w który lecą skalpy z głów :D Ja tam lubię mieć takie rzeczy na półce :) Kroniki Jerozolimskie padły tu już więcej niż raz więc zamawiam i zabieram na urlop. A z innych polecajek - Strefa bezpieczeństwa Goražde stanowczo, choć nie wiem czy gdziekolwiek można to jeszcze kupić, jeśli tak to pewnie za miliony monet. Z niedawno odkrytych tytułów (wcale nie nowych) to Blacksad. Przeczytałem pierwszy tom (krótkie to bardzo) i mega mnie to urobiło. Co druga ilustracja jest jak dobry kadr z filmu. Zamawiam kolejny tom.
  4. Sok odpowiedział Sok → na temat → Galeria
    No kurcze w kwestii obu elementów masz rację. Szczególnie jaszczurka brzmi dobrze, a nie przeszła mi wcześniej przez głowę. O kierowcy myślałem ale – wiedząc że to zły pomysł – stwierdziłem "olewam go, przejdzie bez". No i nie przeszło :)
  5. Sok dodał temat → w Galeria
    Jak już wymodelowałem i oteksturowałem tego małego golfiaka, to stał się on dobra podstawą do dalszego rozpoznania terenu pt. Maya + V-Ray. Wstępne rozpoznanie udane, to chyba moja pierwsza w życiu kompletna scena nie będąca architekturą. Całe otoczenie to Megascany. https://www.artstation.com/artwork/QKDmDB
  6. Sok dodał temat → w Galeria
    Mały projekt, na którym chciałem nauczyć się modelowania w Majce i teksturowania w Substance'ie. Jest to de facto istniejąca zabawka Hot Wheels Tooned VW Golf Mk1, która to od dawna inspirowała mnie z półki z zabawkami (a tak na prawdę to z całego domu bo gdzie to autko już nie było) moich dzieci :) https://www.artstation.com/artwork/lG5xva
  7. Ostatnio dotarł do mnie "Ostatni Mohikanin" Catamalou'a i Cromwella - no bajecznie to wygląda :) Przez format i ilość tekstów blisko temu już do albumu ale wciąż wizualnie czad. Przyznam bez bicia, że czytanie dopiero przede mną więc dodatkowa opinia może dopiero nadejść :)
  8. Sok odpowiedział Sok → na temat → Maya
    Przeklikałem wszystko, nie pomaga. Internet mówi, że to napotkany już wcześniej bug w połączeniu Maya+Vray. Wygląda na to że w dalszym ciągu nie rozwiązany.
  9. Sok odpowiedział Sok → na temat → Maya
    Problem powoduje Vray Subdivision Attribute i opcja Render as subdivision surface. Rzecz w tym że to jest główny punkt programu - chcę móc pokazać bazową siatkę low poly na modelu po subdividzie
  10. Sok odpowiedział Sok → na temat → Maya
    Tak, chyba że powinno to być zrobione inaczej niż Delete by Type -> History + Freez Transformations
  11. Cześć, wgryzam się w Majkę i Vraya (pracując od lat na Maxie i Coronie więc momentami jest rzeźba) i walczę z drobnym babolem. Otóż robię clay'a z widoczną siatką (geometria lowpoly renderowana z subdividem poprzez Vay Subdivision Attribute) i niektóre linie siatki liczą się pogrubione i zniekształcone. Screen tłumaczy wszystko. Czemu to tak?
  12. Cześć, niedawno udało mi się skończyć projekt magisterski. Temat pracy to "Wizualizacje architektoniczne w promocji i projektowaniu wnętrz z uwzględnieniem autorskiego projektu". Część teoretyczna traktowała o komunikacji i socjologii wizualnej oraz o metodach pracy w 3D wykorzystywanych przy tworzeniu wizualizacji architektonicznych. Część praktyczna zakładała adaptację przestrzeni istniejącej we Wrocławiu na mieszkanie typu loft oraz wykonanie serii wizualizacji owego mieszkania. W gruncie rzeczy był to mój pierwszy pełny projekt więc sumarycznie z efektu jestem zadowolony. Wiem że jest nie mało rzeczy, które dałoby się poprawić ale nie można dłubać jednej rzeczy w nieskończoność :) Mam nadzieję że przy następnych wizkach z niektórymi rzeczami poradzę sobie lepiej. Tak czy siak wszelakie sugestie i komentarze mile widziane. Wybraną przestrzenią jest pomieszczenie wynajmowane przez studio filmowe Camera Nera znajdujące się na terenie Browaru Mieszczańskiego we Wrocławiu – 100 metrów kwadratowych, jedno duże poprodukcyjne pomieszczenie w którym pierwotnie znajdowały się duże kadzie. Ich pozostałości dalej są widoczne (na przykład pod podłogą w której znajduje się przeszklony otwór) lecz nie uwzględniłem tego w projekcie mieszkania (w wielu kwestiach dokonałem uproszczeń coby być w stanie podołać zadaniu :) Dodam że nie jestem architektem a więc projekt mieszkania mógłby nie być możliwy do zrealizowania – w pracy chodziło o przedstawienie wizualizacji jako najlepszego środka komunikacji na linii projektant/wykonawca-klient, kwestie architektoniczne nie były tu istotne. Efekt całości poniżej. Nie zamieszczam zdjęć oryginalnego pomieszczenia, jako że nie wiem co na to właściciele studia (gdyby ktoś chciał jednak te zdjęcia zobaczyć to mogę podesłać na priv albo w inny tajny sposób:). Przy okazji – dziękuję właścicielom studia Camera Nera za udostępnienie planów pomieszczenia oraz możliwość zebrania dodatkowych informacji w studio. Dziękuję również studiu Orangegraphics za udostępnienie mi swoich wizualizacji, które analizowałem w części teoretycznej pracy. Wszystkie obrazy oraz rysunki widoczne na wizkach autorstwa kumpla – Bartka Wojdygi Cały projekt również wisi sobie na Behance. Soft: 3ds Max, V-Ray, Marvelous Designer, Photoshop
  13. Sok dodał temat → w V-Ray
    Cześć, zastanawiam się czy da się skądkolwiek wydobyć passy VRaySpecular oraz VRayLightning gdy światła są liczone przez "store with irradiance map". Bez tego czas renderu jest jakieś 10 razy dłuższy a szum ze świateł ogromny. Wszystko przez to, że do pomieszczenia, z którym właśnie walczę dochodzi mało światła z HDRKi. Passy przydałyby się w post pro ale czekać paręnaście godzin na jeden render to jednak lekka przesada...
  14. Sok odpowiedział Sok → na temat → 3ds max
    No mistrz! Nie wpadłbym na to chyba (a logiczne w gruncie rzeczy)
  15. Sok odpowiedział Sok → na temat → 3ds max
    1. Odnośnie skryptu – jeszcze łatwiejszą wersją jest "$.mat=null" co również usuwa materiał z aktualnie zaznaczonego obiektu. Z tym ze wydawało mi się, że taki materiał mimo wszystko zostaje w scenie (mimo że nie jest nigdzie przypisany). Ale FAKT! Po usunięciu materiał znika z listy "Scene Materials". A wydawało mi się tak, ponieważ patrzyłem na 4 tekstury które dalej widnieją mi na wspomnianej liście, a w scenie ich nigdzie nie mam. 2. Używając Compact możemy za pomocą drag-and-drop przenieść teksturę/materiał z A do B: Ale już pracując na Slate nie da się zrobić tego w tą samą stronę: Zastanawiałem się czy nie ma gdzieś opcji kopiowania inny sposób na drag-and-dropa. Wychodzi na to, że nie...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności