Skocz do zawartości

satach

Members
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

satach's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

20

Reputacja

  1. Witam, Kojarzycie taką funkcję w Photoshopie jak layer composition ? Potrzebowalbym czegoś podobnego w 3d maxie do materiałów i warstw. Chodzi o to , że mam jeden projekt -urządzenie, który zawiera różne części w wielu wersjach, a finalnie mam do wyrenderowania wieeele wariantów złożeniowych. Poszukuje takiego pluginu lub, może nie znam jakiejś funkfjonalności która pozwoli mi zapisać i nazwać stan widoczności poszczególnych warstw. To po pierwsze. Po drugie szukam czegoś takiego, co również pozwoli mi tak samo zapisać przypisanie materiałów do poszczególnych elementów. W sensie- ta część ma w tym wariancie taki materiał, tamta część ma taki materiał ... i złożenie to nazywa się x, potem stwarzam też złożenie y, ale zawsze się mogę wrócić do złożenia x... Jakiś pomysł ?
  2. 1. Jaceks, posiadasz monitor 10 bit lub więcej i przy przejściu z 16 bit na 8 nie widzisz żadnej różnicy ? Bo jak nie ma to nic wspólnego z głębią kolorów monitora to kompletnie tego nie rozumiem jakim prawem się tak dzieje. 2. Max wypluwa tak jak pisałem- profil linearny gamma=1. Ustawiłem tak specjalnie, bo ponoć tak powinno się profesjonalnie robić. Tak więc jeśli wybieram Europe General Purpose 3 i prze konwertuje 32 na 16 to mi wypala jasności i kontrastuje cienie. Muszę wybrać profil linearny (ściągnięty z neta, lub wybieram "własny" i ustawiam gamma=1, wychodzi na to samo) by móc prze konwertować z 32 na 16 bez wypaleń ani ściemnień.
  3. Dzieki za odpowiedź. No właśnie niestety scalam warstwy przed konwersją. Przejście z 16 -> 8 bit minimalnie traci na jakości, ale rozumiem, że wynika to z tego, że przed chwilą widziałem 10 bit dzięki monitorowi , a teraz widzę 8 bit ... Mniejsza o to. Po co 32 bity jak najbardziej rozumiem (większa głębia, można powyciągać więcej szczegółów z jasności i ciemności). Najchętniej bym wypalił od razu 16 bit z 3d maxa, ale nie wiem czemu na siłę wyrzuca mi 32. Ostatni problem jaki pozostał to ten porąbany Srgb. Jakkolwiek w którymkolwiek momencie bym nie przydzielił profilu (Edycja/ Przydziel profil/ Profil- srgb IEC61966) to ściemnia, a przecież powinienem przydzielić ten profil po pracy na liniowym. 32 bity; scalam warstwy - > 16 bit -> zmieniam profil na srgb -> ciemno 32 bity; scalam warstwy - > 16 bit ->8 bit-> zmieniam profil na srgb -> ciemno
  4. 1. W jakim zatem programie powinien przeglądać klient przesłane przeze mnie pliki by zobaczyć porządany efekt ? 2. Wrzucam 32 bitowego liniowego exr'a do photoshopa. Zmieniam na profil liniowy (edycja/ ustawienia koloru/ RGB- profil liniowy). Inaczej po przejściu na 16 bit wypala jasności. Przełączam na 16 bitów. Nic się nie zmienia ( jest ok). Osadzony profil po konwersji jest liniowy. Jak po konwersji przydzielam na profil srgb to wszystko się mocno ściemnia. Co robię źle ? 3. Jak zmieniam z 16 bitów na 8 bitów to dostrzegam sporą różnicę w ciemnych gradientach. Mam monitor HD2441W. Niby ma 8-bitów. Czy dostrzegam różnicę przez to, że mój monitor emuluje kolory do 10 bitów poprzez frame rate control (FRC) ? Czy dobrze t orozumiem ? 4. Czy to normalne, że jest to aż taka różnica jak na załączonym obrazku ? Mam wrażenie, że do konwersa z 16 do 8 bitów mogłaby się odbyć "ładniej" bardziej mieszając piksele... sory za zalew może głupich pytań, ale chciałbym to wszystko do końca pokapować ...
  5. Witam. 3d max 2017, v-ray 3.60.03, Photoshop 2017 CC. Chciałbym w Photoshopie podziałać na 16 bitach (by mieć dostępne wszystkie narzędzia). Nie potrafię przejść przez cały proces nie tracąc na jakości. Jak tego dokonać ?! 1. W render setup- zakładka v-ray zaznaczam v-ray raw image file. Wskazuję gdzie ma się zapisać i jaka nazwa pliku exr i save. 2. Do photoshopa za pomocą pluginu exr-IO importuje jeden EXR- wsyzstkie warstwy do photoshopa. (Niezaleznie od tego czy v-reyem exportuje poprzez v-ray raw image file, czy poprzez poszczególne render elementy zaznaczając 16 bitów to i tak w rezultacie otrzymuję 32 bity. Dlaczego ??) 3. przechodzę na przestrzeń liniową. Profil ściągniety z internetu. 4. Przechodzę na 16 bitów. 5. Zapisuję do tiffów- otwieram w przeglądarce obrazów Windowsa- czerń 6. Zapisuję do PNG z zaznaczonym profilem linearnym- utrata jakości w półcieniach ( w starej przeglądarce obrazów win), w nowej przeglądarce win 10- przyciemnione 7. Zapisuję do PNG bez profilu linearnego- przyciemnione ( w starej przeglądarce obrazów win), w nowej przeglądarce win 10- przyciemnione 8. przejście na 8 bitów- widoczna utrata jakości w półcieniach już w photoshopie. Jak dokonać tego poprawnie ? Czy Photoshop się do tego nie nadaje ?
  6. Dziękuje wam za komentarz. Również uważam, że i 4,5 tys może być za mało, biorąc pod uwagę poprawki, lektora+ udźwiękowienie, stworzenie briefa, scenariusza, story board i zapewne nie jedną konsultacje... Tak jak mówisz jamnique. Nie chcemy już żałować. Ja już żałowałem tyle razy, że chyba w końcu czas cenę zawyżyć nie zważając na swoje chore wyobrażenia jak to będzie szybko, gładko i przyjemnie !
  7. Witam, Zwykle zajmuję się grafiką 3D, ale przyszedł mi kontakt na wiele animacji 2D, więc czemu nie. Animacje mają być czymś w rodzaju co znalazłem pod danym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=O0E5k6h6H1k Proszę o wycenę tej konkretnej animacji trwającej 4 m 30 s. Zleceniodawca nie szczędzi ponoć na reklamie i mam wycenić tak bym był zadowolony. Jeśli ktoś się wstydzi pisać na forum jak siebie ceni, proszę o PW. Dzięki i pozdrawiam !
  8. dzięki :) Kombinowałem z tym Alpha Contribution, ale w renderze wyglądało nie tak, to myślałem, że po zapisie lepiej nie będzie, a tu niespodzianka...
  9. w jakim sensie dopasowywała się ? Z tego co pamietam to w scaterze masz kilka opcji wariacji, na przykład wariację skali po jakiejś współrzędnej ci rozpłaszczy kroplę itp. Jeśli chodzi o bardziej zaawansowane kombinacje to zapoznaj się z particle flow(create/geometry/particlesystems/ PF source), tam dokonasz wszystkiego.
  10. Jak tego dokonać ? chcę sam obiekt i jego cień na płaszczyźnie, płaszczyźnie przeźroczystej, tak, że po wyeksportowaniu w PNG na przykład mam zapisany obiekt z samym cienieniem półprzeźroczystym. W ten czas niezależnie od tła strony internetowej cień zawsze będzie rzucany. Próbowałem już kilku rzeczy i nic mi nie chce wyjść jak powinno. Miałem nadzieję, na V raymtlwrapper. Tworzy się sam cień na powiedzmy białym tle, jednak w momencie zapisu przeźroczystym jest tylko background, natomiast plane z vraymtlwrapper staje się białą płaszczyzną z cieniem ...
  11. ja bym zaproponował byś zachował poligony- ostry punkt szczerbu - krawędź zamień na poligon o minimalnej szerokości jak również całą długość krawędzi ostrza zamień na poligon o małej szerokości. Taka propozycja :P ale pewien nie jestem
  12. Czy zna ktoś może sposób by wyeksportować z 3d maxa obiekt mesh, który zmienia zmienia położenie vertexów i ich liczbę podczas animacji ?
  13. jakby kogoś interesowało rozwiązanie:
  14. satach

    Youtube brak zakładki 3D

    Twoje zapytanie ma się trochę nijak w stosunku do tematyki tego forum, ale wystarczy trochę pogooglować, żeby znaleźć coś na ten temat: https://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/jk1r0ZdNTTg
  15. satach

    Modelowanie konaru drzewa

    A jak bardzo dokładnie chcesz wymodelować dany konar ? albo jak chciałbyś żeby wyglądał ? (zdjęcie) Chodzi ci o wymodelowanie faktury czy kształtu ogólnego ? Poza tym istnieje fajny program do robienia zieleniny- speedtree. Nie mało kosztuje ale chyba jakaś próbna wersja istnieje...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności