Jump to content

kodzak

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About kodzak

  • Rank
    Member
  1. Tak, dziękuję dokładnie o to chodziło.
  2. Dzień dobry, Mam niekompletny model, w którym chciałbym brakującą część. Chciałem to zrobić używając spline i na oko dopasować każdy łuk, jednak może ktoś z was ma lepszy pomysł by tego dokonać?
  3. Zobacz czy w tym czasie możesz stworzyć nowy obiekt (np. box) na szybkiego gdziekolwiek. Później go skasuj/ctrl+z i sprawdz czy dalej jest ten problem.
  4. Na boxie wychodzi pewien problem, docelowo ma być z * i tu będzie problem ze spasowaniem i połączeniem z geometrią siatki wewnętrznej ścianki tuby.
  5. Próbowałem niestety siatka się psuła i źle to wyglądało dokładnie przez "ten" węzeł (na obrazku). Prawdopodobnie nieumiejętność z mojej strony zastosowania tego narzędzia w tym przypadku. Dużo problemów z budową siatki przysparzają mi zabiegi na krzywiznach. Coś co wydaje się na pierwszy rzut oka dosyć banalne potrafi zaskoczyć.
  6. https://dl.dropboxusercontent.com/u/10257522/frez-02.jpg Witam Mam tubę, w której muszę dodać frez w górnym otworze taki sam jak w otworach po bokach. Pytanie czy da się to zrobić w jakiś prosty sposób? Opcja chamfer jak widać jest ograniczona samą siatką. Opcja extrude/bevel nie działa za dobrze ze względu na to iż linie budujące wewnętrzną ściankę tuby nie leżą w idealnym położeniu z liniami wycięcia i zewnętrzną ścianką tuby (co widać na ostatnich dwóch rysunkach). Dodam iż zrobienie tych otworów po bokach było bardzo skomplikowanym procesem, polegającym na ręcznej korekcie siatki, wycinaniu obiektami opcją probollean itd. i znów poprawianie znów wycinanie... Frez zrobiłem z wewnętrznych ścianek używając opcji bevel na polygonach, z tym że jak widać na poniższym rysunku nie był ograniczone wewnętrzną ścianką tuby. https://dl.dropboxusercontent.com/u/10257522/SCREENSHOT/2014-12-20_17h14_16.png
  7. Dziękuję za poradę. Meshmixer znacznie bardziej przypadł mi do gustu jeśli chodzi o ręczne dopasowywanie obiektów. Później niedoskonałości w łączeniu dopracowałem w zbrushu. Efekt jest całkiem zadowalający. Szkoda tylko, że nie ma opcji automatycznego łączenia obiektów. Jeśli chodzi o programy Autodesk ReCap oraz Project Memento jeszcze ich nie przetestowałem z pewnością dam znać co tego wynikło.
  8. Witam Chciałbym połączyć fragmenty skanów z załączonego obrazka w całość. Skany wykonane zostały przy pomocy kinecta i obrobione w zbrush. Czy istnieje jakaś automatyczna metoda łączenia fragmentów modelu w całość, jeśli zawierają część fragmentu drugiego obiektu? analogicznie jak photoshop łączy kawałki zdjęć używając opcji "photomerge"? Jedyne co przychodzi mi na myśl to żmudne ręczne łączenie i dopasowywanie fragmentów w zburshu. Jeśli macie jakąś sugestię jak można to zrobić w miarę szybką i komfortową metodą proszę o poradę. Osobiście pracuje w 3dsmax, niestety ze względu na milionową ilość polygonów jest to ciężkie do wykonania w tym programie. Zbrush wiadomo radzi sobie z taką ilością polygonów bez problemu, lecz przemieszczanie obiektów w tym środowisku i dopasowywanie do siebie bywa kłopotliwe. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  9. Witam Poszukuję metody na wykonanie realistycznych liści do istniejącego już modelu drzewa, możecie coś polecić? 3dsmax + vray Moje poszukiwania dotarły do pluginu grow fx niestety ciężko będzie mi go dostać, czy istnieje jakaś inna równie skuteczna i realistyczna metoda, oprócz kopiowania poszczególnych listków :) Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]95041[/ATTACH]
  10. Witam Chciałbym uzyskać efekt, by "cap" dopasowywał się do konturów cylindra po modyfikacji v-ray displacement. Dodam, że keep continuity rozciąga czapę, a nie dopasowuje do konturów. Cięcie "cap" na większą ilość polygonów nie daje efektu. [ATTACH=CONFIG]94771[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94772[/ATTACH] Wyphotoshopowałem efekt jaki chcę uzyskać. Dziękuję za wszelką pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy