-
AI i technologie przyszłości
Uwaga, esej będzie. Na Facebooku kiedyś polubiłem jakąś starą piosenkę z lat 70 czy 60. Potem wyskakiwały mi fan-page dla weteranów z Wietnamu bo algorytm chyba pomyślał, że jestem amerykańskim boomerem. Można tam czy np. na Youtube zaznaczyć "nie interesuje mnie to / nie polecaj kanału". Więc da się zrobić sobie własną banieczkę. Ale i tak jakość tego "contentu" będzie różna, bo jest robiony przez samych użytkowników. Z jednej strony fajnie, że można sobie obejrzeć milion obrazów i przesłuchać milion klasycznych płyt praktycznie za darmo i siedząc w ubikacji, z drugiej strony następuje przeciążenie. Za dużo informacji przepływa przez mój mózg śpiewał Sting - w 1981 roku. Poza tym kiedy każdy ma własną playlistę, człowiekowi może się samotnie robić. Ostatnio jest modne w internetach twierdzenie, że nastąpiła śmierć monokultury. Pięćdziesiąt lat temu były dwa, trzy kanały w TV. Dzisiaj masz takie dziwactwa jak platforma streamingowa DC Universe (właśnie sprawdziłem - niedostępna w Polsce) na której są tylko filmy i seriale nakręcone na podstawie komiksów i to wyłącznie z jednego amerykańskiego wydawnictwa. Widziałem niedawno na Reddicie taką pracę z 1934 roku czeskiego artysty i pierwsze co zrobiłem to wyszukałem w Googlach czy to aby nie AI. Słyszeliście może o "krewetkowym Jezusie" z Facebooka? Przez takie rzeczy pojawiają się teorie, że Internet jest w zasadzie martwy i rządzony przez boty (dead Internet theory). Niektórzy uważają, że przyszłość w której żyjemy to nie Orwell ani Huxley a bardziej Philip K. Dick jak w tym artykule z 2018 roku: "Standardowe utopie i dystopie są doskonałe na swój własny sposób. Tymczasem my żyjemy w dziwniejszym świecie - świecie, w którym technologia rozwija się w sposób, który sprawia, że coraz trudniej jest odróżnić żywych ludzi od sztucznych rzeczy. Świat, który stworzył Internet i media społecznościowe, jest mniej systemem a bardziej ekologią, mnożeniem nieoczekiwanych nisz oraz bytów stworzonych i przystosowanych do wykorzystywania ich w zwodniczy sposób."
-
AI i technologie przyszłości
Jeżeli kogoś interesują technologie przyszłości to polecam BBC Archive i program "Tomorrow's world".
-
Animacja Birdbox Studio
- Galeria "Inspirujace pracki"
https://www.shadertoy.com/view/DlyyWR Te ramki z Reddita nie chcą się poprawnie ładować. Chyba trzeba linkować po jednej na post.- Galeria "Inspirujace pracki"
- Galeria "Inspirujace pracki"
- Galeria "Inspirujace pracki"
- Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
Wyszedł GIMP 3.0 https://www.gimp.org/news/2025/03/16/gimp-3-0-released/ Blender 4.4 też wyszedł. blender.org4.4 — blender.orgHome of the Blender project - Free and Open 3D Creation Software- AI i technologie przyszłości
Experiment with Gemini 2.0 Flash...Experiment with Gemini 2.0 Flash native image generationhttps://aistudio.google.com/prompts/12FR_23xdVaTns49tqktWWAb_256yoFY9?model=gemini-2.0-flash-exp- AI i technologie przyszłości
Wideo sprzed paru miesięcy: Linki do publikacji z przykładami: https://dangeng.github.io/visual_anagrams/ https://dangeng.github.io/factorized_diffusion/ I instalacja o której też wspomniał: https://designresearch.works/tags/?tag=shadowplay- Flow - niezależny film animowany wykonany w Blenderze nominowany do Oskara
- twaróg
Postać 3d. Zacząłem w Zbrushu kilka lat temu, ale większość zrobiona w Blenderze. Tutaj wersja lowpoly na Sketchfabie. Nie można osadzić Sketchfabowego modelu tutaj na forum najwyraźniej. Kocie łby w geometry nodes w Blenderze:- AI i technologie przyszłości
Chyba nikt tutaj o tym nie pisał jeszcze: Miesiąc temu amerykański Copyright Office wydał opinię na temat AI. Tutaj oryginalny dokument PDF. Wg tej opinii samo wpisanie prompta to za mało żeby praca była chroniona, ale jeśli wkład twórcy jest większy to może być chroniona częściowo. @alex3d Polecam Scotta Aaronsona krytykę Penrose'owej teorii. Tutaj klip z podcastu Lexa Friedmana z Aaronsonem, na przykład. ---- Nie wiem czy ktoś już to wspominał o nowych remasterach filmów Camerona. Osobiście nie jestem fanem.- Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
Pojawiła się wczoraj wiadomość, że zmarł Viktor Antonov, dyrektor artystyczny m.in. Half-Life 2 i Dishonored. Niedawno w filmie z okazji 20-lecia Half-Life 2 opowiadał o decyzji umieszczenia City 17 w Europie Wschodniej:- Wiedźmin 4 Trailer
Nie znam się, ale też się wypowiem. Moim zdaniem Ciri wygląda nieco jakby miała jakiś wypełniacz w twarzy / w ustach. I nie wiem, za krótki nos może? Nie żeby wyglądała jakoś okropnie, ale takie było moje pierwsze wrażenie. A tak ogólnie zwiastun super i kino. - Galeria "Inspirujace pracki"
Powiadomienie o plikach cookie
Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności