-
Liczba zawartości
173 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
6
Ostatnia wygrana Mortus w dniu 22 Wrzesień
Użytkownicy przyznają Mortus punkty reputacji!
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Mortus's Achievements
-
A dzięki, dzięki. Resztę wrzucę jak tylko skończy się renderować 🫡
-
Dobra, renderowanie sobie leci, ale stwierdziłem że zrobię wrzutkę bo dawno nic nie było. Co prawda jest jeszcze sporo błędów, na przykład zauważyłem, że tło z jakiegoś powodu nie jest zsynchronizowane z główną animacją kamery w pewnych ujęciach. Będę to oczywiście poprawiał. Pewne klatki do ponownego wyrenderowania z racji na artefakty, brakuje też motion blura itd. Ale co mam, to wrzucam. Enjoy.
-
@JoseConseco Czy będzie hit to nie wiem i raczej wątpię, ale dziękuję za wiarę w projekt, haha 🍻 Kurde, ale świetny to jest pomysł z tym rozmyciem! Że też sam na to nie wpadłem. Miałem już co prawda i tak plan ręcznie sobie dopasować ustawienie tych ekranów per ujęcie, ale te Twoje fotoszopki pokazują mi, że zdecydowanie powinienem. @Destroyer Ja mam generalnie lekko zrandomowany materiał tych ekranów, więc tam wpadają różne odcienie od różowych po bardziej czerwone (nie znam konkretnych nazw tych kolorów :v ). Niektóre wpadają nawet w taki żółty-pomarańcz. Więc jednolity kolor można myślę trochę rozbić. Oj fizycznie dokładne na tej scenie to mało co jest tak naprawdę. Miałem na początku ochotę trzymać się tej realistyczności, ale szybko sobie z głowy ten pomysł wybiłem (czy słusznie to już nie mi oceniać). Jak się wszystko we wszystkim faktycznie odbijało to momentami naprawdę ciężko było nad tym zapanować. Aktualnie praktycznie wszystkie widoczne lampy świecą dużo mocniej do kamery niż faktycznie na scenie. Niektóre świecą tylko i wyłącznie do kamery, bo ich odbicia na scenie nie wyglądały dobrze. A postacie też już są ręcznie doświetlane. W każdym ujęciu mam specjalnie ustawione lampy poza kamerą. @Ania Z kolorami zatoczyłem już chyba pełne koło. Próbowałem różnych kombinacji kolorów, sporo też smarowałem w photoshopie. Koniec końców ta niebieska scena z różowymi/czerwonymi przebitkami chyba mi najlepiej leży. Ale ja już tyle się na to napatrzyłem, że pewnie jestem mało obiektywny i jak najbardziej jestem otwarty na inne sugestie. Po prostu to co wrzuciłem to jest moje najlepsze podejście. Jakieś oddzielenie tła od postaci chyba faktycznie by się przydało. Z zimnym tłem i ciepłymi postaciami już eksperymentowałem. Może jeszcze spróbuję. Ale nie wiem czy nie brakuje mi bardziej kontrastu w jasności między tłem a postaciami. Trudno powiedzieć. Dzięki za trafne uwagi co do ekranów, lamp i oczu - w sumie dość trafne, masz rację. Zastanawiam się jeszcze nad tymi warstwami. Aktualnie renderuję cryptomatte, więc wszystko jest "maskowalne" i teoretycznie powinno wystarczyć bez zwiększania czasu renderu.
-
A dziękuję, dziękuję 😄
-
Yep, tak jak poprzednio przy Starfire, tak pewnie i tutaj postaram się włączyć w renderze jak najwięcej passów, żeby móc ewentualnie w postpro coś działać. Jeśli będzie potrzeba. A jeśli nie będzie potrzeby, to i tak nie zaszkodzi renderować takich danych jak depth czy jakieś ID materiałów itd.
-
@Destroyer Good point. Snopy światła próbowałem robić i nawet mam do nich cały gotowy setup, ale ta scena moim zdaniem wygląda lepiej bez nich. Jedynie taki delikatny snop światła od tego głównego reflektora na górze jakoś dawał radę. Może go jeszcze spróbuję dodać do niektórych ujęć. Jakaś forma perspektywy powietrznej też jest spoko pomysłem. Pobawię się trochę w postpro i zobaczę co z tego wyjdzie. Byleby nie przekombinować. @adek Pięknie dziękuję za miłe słowa!
-
@Destroyer A dziękuję. Mi osobiście czegoś tu jeszcze brakuje, ale widzę że odbiór generalnie pozytywny, więc może nie będę już kombinował i zostawię jak jest. Nie wiem kto mi wrzucił temat do polecajek, ale zaryzykuję że @adek Pięknie dziękuję, nie spodziewałem się zobaczyć swoją pracę na głównej ._.
-
Dobra, zrobiłem jeszcze kilka mniejszych poprawek w animacji, ale nie chce mi się znowu całości renderować od nowa, więc tylko wylistuję co zostało zrobione. - w ujęciu 20 nieco przesunąłem tancerki zgodnie z sugestią. Ale tylko trochę. Na tyle, żeby odsłonić Courtney i nic więcej. Nie wiem jak u innych osób, ale moja uwaga zawsze w tym ujęciu leci na tę tancerkę najbliżej kamery na środku. Jak próbowałem ustawić tancerki w taki sposób, żeby całkowicie odsłoniły Courtney, to łapałem się na tym, że uwaga mi się trochę gubiła. Nie było tej jednej postaci na środku, na którą mógłbym patrzeć, a sama Courtney też w centrum uwagi w tym ujęciu nie jest. Więc koniec końców przesunąłem te postacie, ale tylko trochę. - w ujęciu 19 poprawiłem trochę animację z palcem wskazującym - zrobiłem w końcu symulacje włosów. Łącznie śmiga to na 2 addonach, mojej własnej symulacji i momentami ręcznych poprawkach ._. Kolizje w Blenderze są okropne, muszę to przyznać. Już nie mam głowy dalej walczyć z tymi włosami, więc po prostu wybejczyłem kilka symulacji na różnych ustawieniach i się przełączam między nimi w zależności od tego co w danym ujęciu wygląda i działa lepiej. A jeśli symulacje nie dają rady, to po prostu wchodzi ręczna animacja i heja. Można to było zrobić lepiej? Można było. Czy mi się jeszcze chce z tymi włosami nadal walczyć? Można było zrobić lepiej. Tak czy inaczej wielkie dzięki za addona @JoseConseco Mam nadzieję jeszcze wrzucić tutaj ostatni render z viewportu już z działającymi symulacjami. Wydaje mi się, że coś jeszcze robiłem, ale już do końca nie pamiętam co. I tak nie ważne. W tej wrzutce chciałbym się skupić na czymś innym. Mój odwieczny nemezis i coś o czym nadal nie mam niestety zielonego pojęcia i co spędza mi sen z powiek - światło. Powiem tak - jakieś tam oświetlenie jest i to w sumie tyle. Pewnie takie zostanie, bo lepszego po prostu nie potrafię zrobić. Ale jestem jak najbardziej otwarty na feedback, w zasadzie po cichu liczę na to, że ktoś mi tutaj coś doradzi. No więc, czy takie światło jest do zaakceptowania? Może powinienem świecić jakoś inaczej, może kolory inne, może coś w postpro? A może olać i jest ok tak jak jest? Sam już nie wiem, głowa pusta. W każdym razie poniżej wyrywkowo kilka ujęć z pierwszej połowy animacji - druga wygląda tak samo, chodzi mi tylko o pokazanie jak oświetlenie aktualnie działa na różnych planach i ujęciach.
-
Pewnie. Mi się akurat podoba ten fakt, że jedna z tancerek jest na środku i (tak mi się wydaje) przyciąga na siebie uwagę. Ale faktycznie Courtney jest zasłonięta, więc może spróbuję te postacie nieco przesunąć. Good point. Chodzi to za mną od jakiegoś czasu. Spróbuję poprawić. To samo z ujęciem 46 - ciągle mi się to kiwanie palcem wydaje wybite z rytmu, później w 47 jest ok. Też spróbuję usiąść do tego. Co masz na myśli, że zniknęła z kadru w 37? Wiem o co Ci chodzi i z tym fragmentem miałem trochę problemów. W oryginale Courtney cały czas stoi w miejscu i wykonuje gest z rękami skierowanymi do góry, dopóki mówi "Rise up". Potem na "...and strike back" wchodzi bardzo szybko na ten podest. I tu jest problem. Nie wiem, może ja się za to źle zabieram, ale nie udało mi się tego jakoś sensownie zanimować w taki sposób, żeby postać w tak szybkim tempie zrobiła 2 susy na podest i wyglądało to jeszcze jako-tako zgrabnie. Jasne, pewnie można trochę oszukać bo nie widać w pełni pracy nóg, albo pójść bardziej w jakiś podskok. Ja po prostu uznałem, że skoro to i tak jest "teledysk", to takie cięcie będzie akceptowalne. Więc tak zostawiłem. Aaaale... Tutaj bym prosił, żeby ktoś więcej się wypowiedział, bo też nie chcę się bronić przed krytyką, tylko uczciwie poprawić co jest do poprawy. Im więcej opinii różnych osób na ten temat będę znał, tym dla mnie lepiej. Więc proste pytanko - Courtney powinna faktycznie wchodzić na podest we wspomnianym fragmencie, czy takie cięcie jak jest w tym momencie też może być? Celowo to wyolbrzymiłem, bo te szeroko otwarte usta są na tyle krótko na ekranie, że wydawało mi się to fajnie pasować do momentu w piosence. Ale tutaj też prosiłbym o więcej opinii - nie chcę się zasłaniać przed krytyką jeśli więcej osób również stwierdzi, że źle to wygląda. Tak, że tu też proszę o dodatkowe opinie. Tak czy tak dzięki za kolejny, obszerny komentarz. Dokładnie po to wrzucam te aktualizacje na forum ;)
-
Kolejna wrzutka. W dzisiejszym odcinku głównie (albo praktycznie wyłącznie) zmiany, edycje i poprawki. Poniżej lista rzeczy które zostały zrobione: - nowa animacja tancerek w ujęciach 1-6. Początek jest przyśpieszony, reszta zrobiona całkiem od nowa. - poprawione kadrowanie w ujęciu 4 - nowa animacja Courtney w ujęciu 7. Nie wiem czy lepsza, ale inna niż była wcześniej, trochę bardziej dynamiczna. - ciut poprawiona animacja w ujęciu 8 - zmienione kadrowanie w ujęciach 9 i 12, po to żeby wzrok widza nie musiał aż tak bardzo skakać po ekranie jak wcześniej. - zmienione kadrowanie w ujęciu 16 - dla lepszej czytelności - gest Courtney w ujęciu 21 jest teraz trochę bardziej wyolbrzymiony. Szczerze mówiąc nie wiem czy to wystarczy, czy przydałoby się też więcej ruchu reszty ciała - do oceny. - kadrowanie w ujęciu 29 jest trochę inne - tak jak wcześniej, dla czytelności - w ujęciu 31 pojawiły się linki/sznurki prowadzące od palców Courtney do tancerek + same tancerki są teraz tylko po bokach, tak żeby nie przeszkadzały - nowe kadrowanie w ujęciach 33 i 35 - tak samo jak poprzednie, dla poprawy czytelności - ujęciu 41 element scenerii nie wchodzi już w kadr Ujęcie 43 zostało tak jak było, bo w oryginale w tym ujęciu również fragment rusztowania wchodzi w kadr. Więc to co jest teraz jest "zgodne z prawdą historyczną i na razie tego się trzymam. Jeśli więcej osób również stwierdzi, że ta belka tam przeszkadza, to po prostu to zedytuję. Na razie jest jak jest. Fizyka/symulacje na ten moment są bo są. Momentami widzę że srogo szaleją, ale na razie to olewam, fizykę zostawiam sobie na koniec, jak już animacja będzie cacy. Ale to nie mnie oceniać. Na razie tyle.
-
Świetny komentarz, takie uwagi to jest dokładnie to na co liczę. Odniosę się po kolei. - jak najbardziej się zgadzam - w ujęciu 31 środkowa tancerka już poleciała w mojej roboczej wersji. Aktualnie mam po 3 tancerki po bokach, ale czy to jest w porządku, czy lepiej jednak sprawdzą się po 2, to już pozostawię do oceny jak wrzucę nową wersję do wglądu. - o, good point. Niby o tym wiem, ale jak przyszło co do czego to jakoś nie wziąłem tego w ogóle pod uwagę. Ja ogólnie mam ten problem, że trochę na czuja robię kadrowanie. Nie mam o nim za bardzo pojęcia poza takimi absolutnymi ogólnikami. To samo z oświetleniem. Jestem totalna noga jeśli chodzi o światło. Tej części projektu akurat od dawna nie pokazywałem choć sporo eksperymentowałem. Aktualnie jakieś tam światło mam, ale nie jestem z niego jakoś specjalnie zadowolony. Pewnie będę prosił tutaj na forum o pomoc i rady w tej materii, bo zwyczajnie mi to nie idzie. - powinno. Nie wiem jakim cudem przez tyle czasu tego nie widziałem ._. - w sumie jak tak o tym napisałeś, to rzeczywiście masz rację. Ten podest nie powinien tam wchodzić w kadr, nie ma to większego sensu. Do poprawy. - właśnie tej belki nie jestem pewny praktycznie od samego początku, ale jak dotąd nikt na to nie zwrócił uwagi, więc myślałem że może jednak jest ok. Sam nie wiem. EDIT: Tak teraz patrzę i sobie uświadomiłem, że ta belka jest dlatego, że w oryginale jest dokładnie takie samo ujęcie. No to teraz jeszcze bardziej nie wiem co z tym zrobić. Przyznam się, że po czasie też się zastanawiałem, czemu ja to podpisałem "Frame" zamiast jakoś inaczej, no ale już większość wrzutek jest tak podpisana to trudno. Dzięki za feedback 😉
-
Apdejt czas. Jeszcze przed końcem lipca. Już prawie, prawie cała animacja zrobiona. Jeszcze kilka drobnych rzeczy i lecę z poprawkami. W końcu. A z nowości w aktualnej wrzutce: - ujęcie 31 w końcu ma animację! - w ujęciu 31 dojdą jeszcze takie sznurki/nitki od palców Courtney biegnące do tancerek. Ten gest gdy mówi "free" ma być momentem, gdy te sznurki opadną. - również w ujęciu 31, zastanawiam się, czy nie wywalić tancerki ze środka, a zamiast tego dać po 3 postacie po bokach zamiast 2. Aktualnie ta środkowa postać trochę za bardzo zasłania Courtney i chyba zwyczajnie przeszkadza. - reszta jest tak samo jak była, trzeci raz wykorzystałem ten sam już wyrenderowany klip i powoli zaczynają być widoczne artefakty wielokrotnej kompresji. No ale chciałem mieć stosunkowo szybko podgląd całej animacji, bez renderowania wszystkiego znowu od zera. Więc tylko dokleiłem to środkowe ujęcie, reszta bez zmian.
-
Komplementów to się akurat nie spodziewałem. Ale dziękuję, miło czytać że coś z tej animacji wygląda znośnie 😉 Zgadzam się, szlifować można bez końca i jest kilka takich rzeczy które początkowo planowałem poprawić, ale z czasem stwierdziłem że jak nikt nie zauważy, to już to oleję. I tak siedzę w tym projekcie okrutnie długo. Co nie zmienia faktu, że kilka rzeczy do poprawy jeszcze jest. Takie, które mnie jeszcze osobiście kłują w oczy, albo na które zwyczajnie więcej niż jedna osoba zwróciła mi uwagę. A co do proponowanych zmian: 1. Jak najbardziej. Mam to na liście rzeczy do zrobienia. To, i późniejsza ich animacja aż do ujęcia 7. Zdecydowanie można to zrobić lepiej. 2. Myślałem o tym, ale jakoś wcześniej nikt nie zwrócił na to uwagi. Zapiszę sobie. 3. Też sobie zapiszę. Mam nawet w głowie pomysł na wyciągnięcie tego gestu ręką trochę bardziej, więc nie zaszkodzi spróbować. 4. Mi się ogólnie to ujęcie po czasie wydaje trochę za mało energiczne, takie z lekka leniwe. Popróbuję, ale nie wiem czy uda mi się coś tutaj osiągnąć. Zobaczymy. Generalnie super uwagi. Na taki właśnie feedback liczę. Dzięki!
-
Wowowo, niecały miesiąc i znowu wrzutka. Tym razem mniejsza, bo już tak dużo nie zostało do zrobienia. Z aktualności: - animacja tancerek dociągnięta do końca - poprawiłem kadrowanie w ujęciach 32-37 ...i to tyle. Nawet nie renderowałem całości, tylko te brakujące/zmienione ujęcia bo bez sensu renderować drugi raz to samo. Po prostu dokleiłem nowe ujęcia do poprzedniego wideo. Ale hej - wszystkie ujęcia mają już "jakąś" animację, dla mnie to pewien krok milowy w tym projekcie. Zastanawiam się co dalej, pewnie najpierw zanimuję to brakujące, środkowe ujęcie 31. Potem będę fixował resztę.
-
O, dziękuję za miłe słowa! Spoko, sam mam dużo takich rzeczy w internecie które obserwuję, a nigdy się nie udzielam.