Skocz do zawartości

Cpt Nemo

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Cpt Nemo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

17

Reputacja

  1. Wybacz ale nie bardzo rozumiem.
  2. Cześć. Pytanie odnośnie unwrapowania. Kiedy powinno się prostować linie podczas unwrapowania? Czy taki unwrap tego modelu jest poprawny czy należałoby te linie wyprostować? Gdzieś czytałem że sposób prostowania "straightening" krawedzi wysepek to dobra rzecz a z drugiej strony że to niepotrzebna fanaberia jak kiedyś "wszystko musi być w quadach" Drugie pytanko: Ile tak na oko powinien wynosić Edge Padding? Wiem że powinno być conajmniej pare pixeli pomiedzy wysepkami ale nie wiem na czym dokladnie to polega. I czy ma to coś wspólnego z opcją "DILATION WIDTH" podczas wypalania tekstur w Substane Painterze?
  3. Cpt Nemo

    studia

    Czy ktoś miał styczność z AHE w Łodzi? Jest tam kierunek "Grafika 3D i game art". Co ciekawe można tam to studiować przez internet.
  4. Cześć wszystkim. Jako że postanowiłem się wziąć ostro do pracy/nauki 3D to wypadałoby założyć swoją teczkę i zbierać opinię oraz rady innych bardziej doświadczonych kolegów. Na początek wydziobałem taki model noża:
  5. Fajna sprawa, dzięki. Zawsze to jakaś oszczędność ;)
  6. Jeszcze jedno pytanie odnośnie Zbrusha. Żeby użyć tego noisemakera na wybranych elementach to muszę mieć zrobioną polygrupę dla rączki i małej części na górnej częsci noża tam gdzie mają być te wypustki. Polygrupe z tego co wiem można zrobić z polypaintu lub z maskowania. Obydwie te metody trzeba robić od ręki? Tzn. maskować polygony ręcznie malując zaznaczenie? Wiadomo że wtedy to zaznaczenie nie jest do końca dokładne Czy można w jakiś sposób zaznaczyć to na szybko? W rolecie polygroups jest kilka opcji wszystkie wyprobowalem i nie dało to żadnego efektu. Również w maxie spróbowałem rączce przypisać osobny materiał ale zbrush nie widzi tego tak jak np. subpainter.
  7. Dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło..
  8. Cześć. W trakcje modelowania takiego oto noża natrafiłem na problem jak zrobić by te gumowe wypustki na rączce były rozmieszczone równomiernie i ładnie "owijajały" się wokół rączki: Próbowałem metody maskowania i DragRecta ale efekt nie był za dobry bo na dolnych krawędziach wypustki były zniekształcone. Czy jest jakaś metoda by szybko to zrobić w Zbrushu? A jeśli nie to może w jakimś innym sofcie?
  9. Jeśli ktoś ma pytania dotyczące nauki 3D i szuka pomocy to polecam kanał IRC.
  10. Odkopuję, kanał jeszcze istnieje :)
  11. Wielkie dzięki!
  12. Na różnych tutorialach zauważyłem że ustawiając Lazy Mouse (w panelu Stroke) można malować tym sposobem w trybie Maski wciskając CTRL. U mnie to nie działa i nie wiem czy może mam coś ustawione źle. Moja wersja tak jak w nazwie tematu to 4r7. Gdy wciskam CTRL niestety LM się nie pojawia i maluje tak jak zwykłym pędzlem. Panel Stroke i tam ustawianie opcji czy też używanie skrótu z przycisku L, efekt jest identyczny czyli żaden. Pomoże ktoś?
  13. Witam. Mam wersję 3ds max 2015 i postanowiłem zainstalować Outlinera dokładniej wersję 2_1_5. Outliner nie działa a dodatkowo podczas praktycznie każdej czynności wyskakuje mi denerwujący komunikat: Czy wie ktoś jak się go pozbyć i w czym może być problem że Outliner nie działa? EDIT: Problem tkwił w starszej wersji Outlinera która "gryzła" się z Maxem 15. Trzeba było usunąć wszystkie pliki Outlinera najlepiej za pomocą wyszukiwarki (są pliki .dll poza folderem skryptu) i zainstalować wersję 2.1.7 która śmiga normalnie na wersji 3ds max 2015.
  14. Mam wersję 3ds max 2015 i postanowiłem zainstalować Outlinera dokładniej wersję 2_1_5. Outliner nie działa a dodatkowo podczas niektórych czynności wyskakuje mi denerwujący komunikat: Jak się go pozbyć i w czym może być problem że Outliner nie działa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności