-
"The Witcher: Monster Slayer" - Matka Roju
No to niech będzie że ci zaufam. Amen, bo to naprawdę dobrze wygląda. Szkoda że ja chyba wydoroślałem już z wiedźmina niestety...
- 8 odpowiedzi
-
- #grafika3d
- 3d art
- 3d character
- 3d creature
-
Oznaczone tagami:
-
"The Witcher: Monster Slayer" - Matka Roju
Nie bardzo rozumiem, ładny model i w ogóle, ale to jest do tej mobilnej wersji gry z wiedźminem? Nie za dużo ma poly? Nadal doceniam kunszt, ale stwierdzam że takie rzeczy lepiej by było robić w formie przebrania na larpa dla jakieś firmy je organizujące, najlepiej 5 żywiołów, bo ich znam. Nie wiem czemu tak często cosplaye przebierają się za bohaterów, a tak rzadko za potwory...
- 8 odpowiedzi
-
- #grafika3d
- 3d art
- 3d character
- 3d creature
-
Oznaczone tagami:
-
„Rojbers” wracają z nowymi odcinkami! Śląska nostalgia lat 90. ma ciąg dalszy
cicho pod wpisem więc i ja coś napiszę. nie mieszkam na śląsku, ale elementy z motorynkami i czasem przed internetu są mi po prostu bliskie. Chociaż teraz nie wiele odbiegam, tylko zamiast motorynki mam skuter, ale w głowie wciąż ten sam bałagan. I nie ma już miejsca na luzy =) . Polecam tę "bajkę " z całego serca. A Toruń to moje miasto, więc tym bardziej.
-
assety typu diffuse/lightmap/shadowmap pytanie
Efekt skali. Po prostu teraz złotych rączek jest mniej, więc ilościowo wzrośnie, ale nadal to będzie promil pewnie. Ale masz rację - ludzie są coraz bardziej leniwi, więc ludzie, którzy będą robić COŚ już będą na przedzie =) .
-
assety typu diffuse/lightmap/shadowmap pytanie
Wiem. ale teoretycznie - do czasu =) . Nie to że chcę zabrać im robotę, ale w przyszłości może pojawić się więcej ludzi typu ace of all trades wspieranych przez ai. =)
-
assety typu diffuse/lightmap/shadowmap pytanie
Pytanie więc, jak osiągnąć stan względnego realizmu, który będzie chodził przyzwoicie na androidzie w smartfonach i VRrze =< .
-
-
assety typu diffuse/lightmap/shadowmap pytanie
Chłopaki, gadałem z chatem i o ile nie halucynował, to taki rodzaj budowania mapy i postaci do gry jest najlżejszy i jednocześnie najładniejszy. Ale ponieważ niedowierzam botowi, chciałbym się spytać was, jak wygląda wypalanie i odtwarzanie lightmap i shadowmap np. bezpośrednio w programie 3d i potem wyświetlanie na unity/unreal. To naprawdę ma prawo wyglądać ładnie czy potrzebne są do tego jednak zwykłe materiały jak z paintera? Pytam bo myślę cały czas nad zbudowaniem sobie własnej piaskownicy do vr'a, i się zastanawiam...
-
Animatronika, efekty specjalnie na planie, iluzje itp.
Tak jak w tytule, macie może jakieś ciekawe filmiki pokazujące tego typu rzeczy, jakieś monstra na żywo, ogień z palców lub kule ognia na żywo? Od krótkiego czasu bardziej się tym interesuje niż 3d, a w Polskim piekiełkowym internecie, jakoś nie ma grup i for na tego typu tematy :/ .
-
Problem z zamówieniem do testu
Spamtime! Ponieważ blender nie działa mi dłużej niż 5-10 minut podczas modelowania, zrobiłem sobie prosty test narazie bez unity. Wziąłem cube'a z blendera i użyłem subdivide w ilości 400x. Obiekt zapisany do rozmiaru jednego megabajta przy tylu polygonach, wygenerował to gltf dwa pliki (gltf i bin) wielkości jednego kilobajta jeden i 50 kilobajtów drugi. Narazie jeszcze tylko nie wiem jak to wrzucić w unity żeby ten format był odczytany, ale wielkość zmniejszona o prawie sto procent, przy skali optymalizacji w zapisie blendera ustawionej na 6. Ciekawe. Tutaj screeny z właściwości pliku. Edit1: Pytanie czy są jakieś możliwości optymalizacji tekstur, oprócz używania proceduralnych skryptów w shaderach na unity.
-
Problem z zamówieniem do testu
Napiszę posta pod postem i pospamuję, a co. Mam apetyt zrobić sobie częściowy backup internetu (w zasadzie już zacząłem, bo kupiłem sobie dysk 4tb zewnętrzy, podzielilem na partycje i na jedną z nich wsadzilem 2tb flashówek w paczce emulującej =) ), i interesuje mnie ten sposób pakowania danych do gry. I się zastanawiam. nie myślelibyście może nad zrobieniem aplikacji emulującej stare systemy tak jak flashpoint, i razem z archiwum starych gier z przerobionymi plikami assetów tym powyższym sposobem, razem z jakąś formą tekstur/shaderków proceduralnych? Takie gry zajmowałyby wtedy śmiesznie mało miejsca, i mogłyby być trzymane w paczkach kilka tb i bardzo dużej ilości. w FP mam jakieś 170k gierek i 30k animacji flash. Co myślicie, byłby to dobry pomysł na archiwizację gier? Bo coś myślę że ta akcja żeby przestać uśmiercać gry raczej się nie uda :/ .
-
Oficjalne wyceny usług 3D
O widzę że edytowałeś swoją wypowiedź bo w mailu z powiadomienia doszło do mnie w pełni na końcu coś takiego: "sami z siebie murzynow robicie. ..." A to ciekawe =). A ja ci powiem tak, dokąd zawiodą cie miliardy na koncie, to jest taka sama iluzja i kłamstwo jak to że żyję i jestem w rzeczywistości. Kiedyś byłem freelancerem, ale ja chyba mam już dość, po co mam tworzyć części do gier i filmów, skoro grałem i widziałem ich już setki, a czasami nawet nie trzeba obejrzeć całości żeby stwierdzić że coś się zna od początku. Za dużo tego robicie, byle usprawiedliwić swoją walkę o byt, tak samo jak peak samochodów to przełom lat 90'-00', a dalej to tylko puste frazesy inżynierów żeby usprawiedliwić ich dojście do żłoba i utrzymanie rodzin. Do tego jak człowiek pomyśli że w zasadzie kapitalizm też jest formą socjalizmu (nie chce mi się o tym pisać dużo, ale chociażby pieniądz jest formą władzy, która steruje socjalizmem, bo społeczeństwem :/ ), i doszedłem do smutnego wniosku że nic nas nie uratuje. Nie będzie katastrofy, może będzie wojna, ale nie jest powiedziane czy na pewno. Nasze pasje to czyiś zarobek, i wmawiając sobie bycie pasjonatem, jedynie urabiamy się do roli dobrego niewolnika w każdym zawodzie. NIC nas nie uratuje, a jak zauważyłem, wypalenie od życia w młodzieży następuje w coraz młodszym wieku. Chyba że ktoś potrafi być dzieckiem całe życie, ale wtedy musi zadać sobie pytanie, czy jest dostatecznie dojrzały żeby pójść dalej... Mnie już chyba tylko śmierć czeka.
-
Problem z zamówieniem do testu
Z tego co czytałem, encoder do unreala na draco ma ten problem, że przerabia pliki zakodowane z powrotem na mesha, a to może znowu zwiększyć ich wielkość w megabajtach. Ale w sumie ciekawe czy to naprawią, bo mnie ciekawi czy dzięki temu, przyszłe gry, nawet te nowe i zajebiście wyglądające, nie mogłyby znowu na cd trafić :/ .
-
Problem z zamówieniem do testu
Na początek krótka historia. Razem z Jarvisem podczas naszych dysput dotyczących poszukiwania wiedzy, mój cyfrowy kolega podesłał mi taki o to film - pomysł zrodził się na prostą grę wokół tematu demosceny, ale z polepszoną jakością. I jakos tak mnie się rzuciło, że chciałem to przetestować. I teraz problem - nie wiem czy warto płacić artyście bajońskie sumy, tylko po to żeby nie używać modelu postaci razem z kilkoma prostymi animacjami w żadnej własnej grze, a tylko dowiedzieć się o ile zmniejszy się objętość Megabajtowa assetu postaci z pliku modelu + pakiet tekstur 4k, na asset w rozszerzeniu gltf i z optymalizacją draco (od google'a =) ) + proceduralne shadery generowane z prostych skryptów lub tak samo prostych vektorowych "podstaw" (nic skomplikowanego). I się zastanawiam czy to warto płacić, bo jeszcze swojej gry nie zaplanowalem do końca i się wszystko może pozmieniać. Tak więc - wiecie może jak wygląda stopień kompresji assetów na unity przy modelach postaci i innych assetach bez retopologii i z retopologią? Miałoby to sens? Pytam bo to chyba świeży, nie używany dotychczas temat, a fajnie by było zrobić prostą grę, której paczka iso nie jest zbyt duża nawet na blu ray - rozmarzyłem się i wyobraziłem sobie płytę multisesyjną (tak to się nazywa? ) w której na jednej płycie jest gra, i możliwość odtwarzania dołączonego soundtracku ścieżki dźwiękowej w wersji CDMP3 =) . Ktoś coś, jesteście w stanie pomóc ogarnąć jak to wygląda - a może sami robiliście takie testy? Wiem że unreal ma kiepski skrypt od draco, bo przywraca modele z powrotem do mesha, a to zajmuje cenne miejsce :/ . Pytam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź =) .
-
Oficjalne wyceny usług 3D
Targowanie... psia mać.
-
Oficjalne wyceny usług 3D
Dzięki chłopaki, czyli będzie trzeba to jeszcze przemyśleć porządnie. Ale mnie nie interesuje bycie freelancerem bo to dla mnie przeszłość - mi chodzi o tę psychikę tego jak wyceniają się inni, i jak im płacić za robotę, bo stwierdziłem że jak sam będę wszystko robił to się zapierdolę a i tak nie skończę :/ . Szał w ogóle że chatek Jarvis potrafi pomagać w programowaniu, ale to mniejsza...