Jump to content

Grandus

Members
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

About Grandus

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    POLSKA
  1. Fajna jest ta opcja ignorowania na forum. Szkoda rezygnować z forum przez jakiś dziwaków...
  2. Swego czasu pracy w korporacji (takiej gdzie liczą się setne sekundy) wypracowanie targetu jakości było bardzo trudne. Ja stwierdziłem dobra - osiągnę ten cel i pokaże, że potrafię! I faktycznie tak zrobiłem. Wówczas kierownik podczas rozmowy 1 na 1 mi gratulował, ale ja powiedziałem, że wcale się nie cieszę ponieważ wiem jak wiele mnie to kosztowało. Niedługo po tym sam zmieniłem pracę na lepszą.
  3. Dziękuje za wartościowe porady :) Teraz tylko ode mnie zależy czy je wykorzystam. Myślałem o wymodelowaniu paczki zapałek ale takiej jak to kolega wyżej napisał, żeby się śniła po nocach :)
  4. Interesuje mnie modelowanie tzw hard surface modeling. Maszyny,pojazdy (stare ciężarówki, koparki,) - takie rzeczy docelowo chciałbym modelować i dobrze oteksturować. Ogólnie klimat ciężkich maszyn osadzonych w scenerii, rdza, zabawa światłem, jakaś mgła. Dzięki za zainteresowanie.
  5. Bardzo treściwe i wnoszące do tematu stwierdzenie. To ja dodam też coś : Sądząc po cytacie w stopce jesteś ateistą, a więc to co robisz nie ma żadnego znaczenia, równie dobrze mółgbyś nie żyć.
  6. Witam, Mimo tego, iż grafiką 3d interesuję się od dawna (swoich sił próbowałem od 3d max 4, to trochę mało z tego wynika jeżeli chodzi o umiejętności i systematyczność. Mam pomysł aby zacząć realizować swój własny plan rozwoju. Dość sprawnie poruszam się po blenderze i potrafię wykonywać tutoriale dostępne w internecie dość szybko (czasami nawet tylko słucham co mówi autor i sam odrazu to wykonuję). Proszę o wskazanie która ścieżka byłaby najbardziej właściwa. 1. Codziennie wykonać przynajmniej 1 tutorial - tematyka dowolna czyli modelowanie,teksturowanie,efekty specjalne particles itd. 2. Codziennie wykonać przynajmniej 1 tutorial - przez 1 miesiąc tylko z modelowania. Następny miesiąc teksturowanie. Ogólnie mówiąć 1 miesiąc - jeden temat. 3. Wyszukać jakiś gotowy model 3d i spróbować go skopiować po swojemu. I tak jeden po drugim. 4. Spróbować wykonać prosty model czegoś co faktycznie istnieje od a do z (modelowanie,teksturowanie,światło,render). Mam wrażenie, że źle podchodzę do tematu ponieważ już bardzo wiele razy zaczynałem i gdy tylko coś już pamiętałem to czułem się sfrustrowany i zniechęcony bo przecież inni robią takie świetne prace, a i tak wogóle to są teraz skanery 3d itd - zapewne błędne myślenie. Zakupione 2 kursy na udemy też leżą wykonane w 30%. Może ktoś z was ma dobry sposób na systematyczny progres w temacie grafiki 3d? Za stwierdzenia, że jestem leniwy i mam problem ze sobą - dziękuje bo możliwe że to też prawda ale nie o to chodzi.
  7. Dzięki za dobre chęci i materiały. Macie racje, tutaj trzeba podejść do tematu metodą prób i błędów by wyrobić sobie skila. Przyszedł mi do głowy pomysł aby najpierw zacząć od góry czyli od tego zaokrąglenia ,a dopiero później to ciągnąć w dół ponieważ łatwiej się skaluje to z góry na dół niż potem z dołu do góry. BTW muszę sam do tego dość. Dzięki za porady.
  8. Zabardzo to mi nie pomogłeś. Pytam w jaki sposób to wymodelować, a nie jakim narzędziem. To jak działa bevel to ja wiem.
  9. Zapomniałem dodać ważną rzecz. Używam Blendera. Czy jest tam odpowiednik tego modyfikatora?
  10. Poproszę o pomoc/podpowiedź w jaki sposób mogę wymodelować ten narożnik. Jest on zaokrąglony w kilku kierunkach i nie wiem jak to ugryźć. Czy stworzyć sfere i od niej kontynować modelowanie, czy też box i potem użyć bevel na vertex aby go jakoś zaokrąglić? Czy też może ręcznie ekstrudować krawędź..
  11. Tak właśnie było, usunąłem tylko ten face i jest idealnie. Problem rozwiązany. Dziękuje!
  12. Tak! To pomogło. Góra zrobiła się idealna. Ale dół jeszcze wygląda nie do końca dobrze.
  13. Fakt, mogę tak zrobić ale wówczas powstaje bardzo nieładna siatka (coś w stylu litery S) i nie wiem czy później nie będzie problemu przy dalszym modelowaniu. Wydaje mi się, że tutaj mirror zadziałał prawidłowo ponieważ po dodaniu subdiv krawędzie są zaokrąglone dlatego chyba konieczne jest dodanie pionowego loopa i dodatkowo poziomego na samych skrajnych krawędziach. Ale na przyszłość chciałbym wiedzieć jak to zrobić prawidłowo, a nie eksperymentując :)
  14. Na pewno sprawa jest prosta ale prosiłbym o pomoc. Po dodaniu mirror powstał nieładny środek. Co zrobić aby to połączyć tak aby nie było żadnego śladu łączenia?
  15. Rozumiem jak to teraz działa. Poradziłem sobie z tym dzięki Waszej pomocy.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy