Jump to content
  • 0
Grandus

Bevel - kiedy nie działa

Question

Chciałbym się zapytać w jakich sytuacjach modyfikator bevel nie zadziała? Chodzi mi konkretnie o opcje bevel edge. Jakie warunki muszą być spełnione aby to zadziałało. Czasami gdy zaznaczę np. całą pętle krawędzi (edges) to ta opcja nie chce zadziałać. Proszę o wytłumaczenie dlaczego tak się może dziać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Jakiś screen może? Ciężko tak powiedzieć nie widząc przykładowej sytuacji. Daj screena z widoczna siatką obiektu, a coś tu poradzimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Może tak być kiedy choć jeden vertex, zaznaczonej przez Ciebie pętli, sąsiaduje w bardzo niewielkim odstępie z innymi vertexami. Mówiąc w uproszczeniu - bevel działa prawidłowo w zakresie od zera do najbliższego verteksa (choć i to z wyjątkami).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Vaticinator- Dobrze mówi. Odznacz opcje 'Clamp Overlap' w modyfikatorze i zobacz gdzie twoja siatka ma zbyt blisko ustawione verty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam, Staram się ogarnąć blendera i stawiam swoje pierwsze kroki oswajając się z interface'm i nieco innym podejściem niż w maxie...nie chcąc zakładać nowego wątku zadam także pytanie odnośnie bevel...ustawiłem jednostki na cm ->stworzyłem cube o wymiarach 60x2x85-> w maxie korzystam z opcji chamfer, w blenderze jestem skazany na bevel, który daje mi taki efekt

https://zapodaj.net/94c913bedde0e.jpg.html

Widziałem, że należy stosować resety transformacji, ale wydaje się to logiczne przy skalowaniu, rotacji...a nie przy wprowadzaniu wymiaru do primitive obiect, reset skali powoduje powrót obiektu do formy sześcianu od którego zaczynałem - żadne więc to rozwiązanie.

Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest.

Proszę o podpowiedź, dzięki.pozdrawiam.

Edited by gregu3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Resety transformacji? Skalę trzeba zaakceptować, nie zrestartować --> Ctrl+a, potem w okienku wybierasz "Scale".

Mówiąc inaczej trzeba zrobić Apply Scale, nie Reset Scale. Reset powraca do poprzednich ustawień. :)

 

Edit:

Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest.

Jasne, że jest sens. Blender to twór dość specyficzny i na początku miejscami wydaje się być z lekka uciążliwy.

Edited by PawelB

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak. Podziałało- podziękował...nie jest to dziwne, że po wprowadzeniu konkretnych wymiarów muszę dodatkowo akceptować każdy element sceny? dodam jeszcze tylko, że kożystając z maxowego interface i skrótów klawiszowych skrót do akceptacji to Shit+Ctrl+A - działa w trybie obiect i dodatkowo można go znaleźć w menu Obiect. Opis tu https://wiki.blender.org/index.php/User:Fade/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Reset_Object_Transformations

Dzięki PawelB za szybką reakcję:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy