a więc na początku muszę powiedzieć, że zabrałem się do 3d po dłuugiej przerwie i mało pamiętałem, a więc formalnie można uznać, że jest to moja pierwsza praca, z założenia ma przedstawiać niewielki pokój, na razie wymodelowałem jedynie główne rzeczy, a takie szczegóły jak książki i kwiatki etc zrobię potem. Zaznaczam, że jestem początkujący. Teraz przejdę do rzeczy, chciałem scenę wyrenderować w mental rayu, jako materiał szyb okna ustawił Architectural -> Glass i za okno dałem Skylight. Po wyrenderowaniu zrobiła się trochę taka kaszana na obiektach i pod ścianami, oto screen (sorry, że wrzuta ale is mulił):
http://www.wrzuta.pl/obraz/ak7HF4dKe0/pokoikrend1
te białe prostokąty między ścianami to wynik chyba niezbyt dokładnego poukładania ich, ale nie sądzę, aby były źródłem tego syfu na całym renderze ;/