Skocz do zawartości

g0od

Members
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

g0od's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

14

Reputacja

  1. g0od

    speed painting

    Miało iść do "Piekła" - ale w czasie się nie wyrobiłem, a oszukiwać nie wypada :P
  2. Pracki już widziałem na CGTalku, cóż tu można powiedzieć? Świetne - i nie zgadzam się z komentarzem jednego z jury - że niby tej 'kruszynki' nie widać na obrazku i trzeba się skupić żeby zobaczyć. A co do stylu... prawda jest taka, że powyżej 5~7 roku życia jedyne co robimy to powielamy i naśladujemy - a pojęcie 'własnego stylu' - jest tylko i wyłącznie średnią z tego, z czego bierzemy przykład i inspirację - i niczym więcej. Nie będę tu wnikał, bo do off topu mam duże predyspozycje - ale tak już po prostu jest :)
  3. Może nie taki zapomniany... ale uprawiany raczej echem, że tak to ujmę hobbistycznie :)
  4. Hm... tak sobie poskakałem eyedropperem w photoshopie po pierwszym obrazku - piszesz, masz wrażenie, że jest tylko jeden kolor - no i tu masz całkowitą rację - bo jest tylko jeden kolor :) Sprowadzając do podstaw - jest tu tylko czerwony - w różnym nasyceniu i jasności - ale kolor jest jeden. Co do nasycenia... to też jest problem - bo prawie wszędzie jest wysoka saturacja, znalazłem niską tylko w paru miejscach - o dziwo, na pierwszym planie. Ok, mogło by się to zgadzać - jeśli są przykładowo dwa źródła światła - w sensie, dodatkowe poza ogniem - co by się zgadzało, tylko to górne światło jest trochę niekonsekwentnie rozłożone. Jest ciemno - więc strzelam, że noc - jeśli noc, to 'globalne' oświetlenie będzie zimne - niebieskie/cyjany czy nawet zielony jak się człowiek uprze. Można polemizować... że dużo dymu... który niweluje to światło - no i tu też można kombinować. Ogólne zasady są proste - im dalej, tym mniejsze nasycenie i kontrast - z uwagi na działanie atmosfery. Generalnie największe nasycenie w cieniach, najmniejsze w światłach - gdy chodzi o typowe, białe spektrum światła i to, jak to działa w 'naturze' - można kombinować i robić 'po swojemu' - i też może mieć to sensu, ale robić to konsekwentnie. Musisz bardziej rozbić na plany - według mnie, drugi obrazek zupełnie odpada, pierwszy jest lepszy. Te 'kontury' działają w drugą stronę - zamiast dodawać głębi - spłaszczają. Bo zauważ... że dajesz je - z góry... z dołu, z prawej, z lewej - a tak być nie powinno jeśli same postacie jak widać na poprzednim obrazku są oświetlone drugim źródłem ewidentnie z góry. Raz jeszcze - rób to konsekwentnie. Kolor... wiesz, można zrobić cały obrazek w jednym kolorze i może być ok, ale oczywiste jest to... że lepiej by było dodać coś więcej niż czerwony. I tu się zastanów, o jakie kolory Ci chodzi? Są przeróżne kompozycje koloru... tylko ważne jest to, żebyś zastosował wybraną świadomie i celowo - zamiast chlapać na prawo i lewo losowymi kolorami bo tak się podoba - nie mówię, że tak nie można... to też zależy jak ktoś to 'czuje' - bo można nie mieć pojęcia o 'zasadach' - a tak czy inaczej dobierać dobrze kolory. Ale... nieistotne, ja bym to widział tak - jeśli teraz jest tylko czerwony, to - moim zdaniem - najbardziej sensowne są następujące opcje - zbudować kompozycję na kontraście w nasyceniu/jasności, możesz skontrastować też kolorem, z podstaw - możesz wybrać barwę przeciwną do czerwonego, bądź też jedną/dwie w najbliższym położeniu czerwonego i znowu bawić się saturacją, czy mocnym kontrastem w formie/jasności - tam gdzie to najważniejsze - jak to zastosował autor obrazu. Różne są drogi, pomyśl... jak to sobie wyobrażasz, jak chcesz żeby to wyglądało - i dobierz do tego odpowiedni 'zabieg'. Pozdrawiam
  5. g0od

    speed painting

    Co prawda średni to speed - bo koło 2h, ale nie widzę sensu zaśmiecania forum, a kończył tego chyba nie będę bo za bardzo namieszałem i szybciej można maznąć coś od nowa.
  6. Oby nie mięso z chomika, bo to już zakrawa o 'letkom' perwersję :) Ogólnie rzecz biorąc pomysł rewelacyjny, mam nadzieję że nie przerośnie pracy - tak czy inaczej powodzenia życzę i dajesz z updejtami! :)
  7. IN Flaamess: Otóż to! Dlatego pisałem, jeśli chcesz naśladować 'dzieło cytowane' to bądź konsekwentny, jeśli ma służyć za inspirację/refkę - to świadomie patrz na obraz biorąc z niego co najlepsze - nie powtarzając tego co oczywiste - dodając swoje wartości w treści czy wyrazie plastycznym. I tak jak pisałeś - jeśli jest walka dwóch stron, to muszą być odpowiednio reprezentowane - m. in. strojem - sam, jak zauważyłeś, przeciwna strona jest tak samo odziana co nie działa na korzyść... ale, jak już pisałem wcześniej - daj jakiś updejt - wypełnij czymś kadr - outline nie musi świadczyć o wartości. Pozdrawiam
  8. Niewiele można powiedzieć, bo dużo zależy od tego, jak rozwiniesz pracę. Kompozycja przecież nie kończy się na tym etapie. To, jakie dobierzesz barwy, kontrast w saturacji, rozłożenie na plany - wszystko przecież może się zmienić. Co doskonale widać po obrazie do którego się odnosisz. Wystarczy poszukać czerwonego - zaraz obok jest zarówno kontrast w barwie jak i walorze - cała reszta jest mocno stonowana, gdzieniegdzie pomarańczowy i niebieski - i dalej kontrast w walorze - są właściwie trzy najmocniejsze miejsca. Chociaż tu też ciężko cokolwiek mówić... nie wiem czy jest to oryginał czy reprodukcja - w jakąś głębszą polemikę można by wchodzić patrząc na obraz w oryginale, a nie jpgu. Wracając do tego, co już masz... zauważ, że mocno zmieniłeś kompozycję dodając nowe elementy, i zupełnie zmieniając formę - u Ciebie wszystko jest hm 'ostre'. Nie wiem za bardzo czemu mają służyć te 'deski' - w oryginale ma to sense, ale tu tematycznie nie pasuje zupełnie do przyszłości. Pewnie nie są to deski... ale tak czy inaczej, patrząc na załączone w tle miasto - nie wydaje mi się, aby z takich elementów były złożone budynki. Główna postać... ok, wyróżnia się włosami - ale po raz kolejny wracając do Delacroix - to trochę mało. Poza tym stoi jak 'sierotka'.To zależy głównie od tego, co chcesz uzyskać? Co chcesz pokazać? Jak już będziesz wiedział co chcesz pokazać... można się zastanawiać - jak to pokazać. W sumie takie gadanie niczego nie klaruje... pamiętaj, to tylko szkic. Jeśli chcesz się trzymać Delacroix - to rób to konsekwentnie, jeśli ma służyć tylko za referencje - to zastanów się w czym? W treści? Kompozycji? Barwie? Już wiemy, że nie w formie. Raz jeszcze... to tylko szkic - wcale nie musisz się go trzymać, to nie kolorowanka gdzie nie możesz wychodzić za linie ;) Dodaj kolor... albo chociaż zrób szybki walor w miniaturce. Zrób 20 wersji na różnych warstwach i wybierz jedną... jeśli nie masz jeszcze sprecyzowanej koncepcji. Nie wiem co jeszcze można powiedzieć... chyba, że liczyłeś na rady typu 'za długa noga, za mała głowa, perspektywa leży, zmień design, etc.' Powalcz z tym trochę... daj updejt, może będzie można więcej powiedzieć.
  9. g0od

    speed painting

    Z cyklu: Kicz i tandeta na dobranoc - godzinka, plus na szybko kolor w overlay'u.
  10. g0od

    speed painting

    leszek_lenia: Masz zdecydowanie za duży monitor :P To jeszcze jeden szybki 'alien' na dobry sen:
  11. *sigh* Tak się zastanawiam... zmierzasz do doskonałości w swojej bezczelności, czy coraz bardziej tracisz świadomość głupoty? Jak by nie było... wszystko ma swoje granice. Napisz, że dałeś (znowu) ciała i zakończmy tą szopkę. Chyba że teza #2 ma tu miejsce - to cofam wszystko i wyrażam głębokie współczucie i ubolewanie.
  12. Czapki z głów - gz - myśl nad następnym tematem i lecimy dalej :)
  13. Za dużo razy zmieniałem koncepcję i w końcu na kopciuszka nie starczyło czasu, to go bezczelnie wykadrowałem :) Tak czy inaczej lordbiernac ma mój głos :P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności