Skocz do zawartości

Zestaw do CAD


polka dot

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

 

potrzebuję pomocy w złożeniu stacjonarnego zestawu dla kumpla do pracy.

 

komputer będzie służył do obsługi programów rysujących CAD (tylko 2D). nie musi to być typowa rakieta - rysunki bardzo często będą bezpośrednio przesyłane do plotera laserowego więc zestaw przede wszystkim powinien być niezawodny (dyski samsunga odpadają:P). cena - rozsądna.

 

osobiście świetnie pracuje mi się na płytach głównych Gigabyte serii S - co myślicie o takiej bazie dla tego zestawu? nie znam się zbytnio na procesorach ale te wszystkie i5 raczej odpadają - są drogie a takiej mocy nie potrzeba. może jakiś sprawdzony stabilny dwurdzeniowiec? wszystko będzie pewnie śmigało na viście lub 7-ce więc dobrze żeby został jakiś rozsądny zapas ramu po odpaleniu systemu. sam stawiałbym na kingston lub goodram ale może macie lepsze propozycje. przydałby się też szybki dysk twardy - 250GB powinno wystarczyć. do tego oczywiście grafika i porządny zasilacz. poprawcie mnie jeśli coś pominąłem, jestem dziś wczorajszy!

 

z góry dzięki za pomoc,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja bym postawił na procesor i3. 2 rdzenie, 4 wątki. Będzie na pewno wystarczający. do tego 4gb ramu spokojnie starczy, nawet jakbyście planowali przesiąść się na BIM. karta graficzna pewnie jakiś geforce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. w oparciu o Wasze sugestie, moje własne przygody i research, zestaw póki co wygląda tak:

 

Płyta główna:

Gigabyte GA-H55-UD3H

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h55-ud3h_13/

 

Procesor:

Intel Core i3-540 (3.06 GHz)

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=46473

 

Pamięć:

Kingston DDR3-1333 - Dual Channel 2x2GB

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?root=&LinkBack=&ktcpartno=KVR1333D3N9K2/4G