sebel
Members-
Liczba zawartości
164 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
sebel's Achievements
Newbie (1/14)
56
Reputacja
-
Na wieeelki plus! Rozkręcasz się to mało powiedziane! ;) fajnie że rice spytał Cie o environmenty. Bardzo fajnie wychodzi Ci uchwycenie "esencji kolorystycznej" którą później kształtujesz po swojemu :). Nie mogę doczekać się więcej! i gify też fajnie się ogląda, zarówno stepsy jak i te animacje które robisz, więc na prawdę mega fajnie że tym się dzielisz! Btw przeczytalem "Idąc spacerkiem z wózkiem" nie wiem jak dawno masz pociechę, ale gratulacje!!! Ostatnio sam jestem w podobnej sytuacji = brak czasu połączony z wielką ilością szczęścia... :D...
-
Dawno mnie nie było, a tu taaaaaki miód się wylewa ;\\\\ Bardzo fajny klimacik już załapałeś, taką swoją stylówkę ;). Mam nadzieje, że jak już skończysz z tą szkołą to dopiero rozwiniesz skrzydła!
-
Hej, apropo environmentów, może więcej b&w? Nie wiem ile ich robisz, ale u siebie zauważyłem, że jeżeli chcę po prostu coś narysować i zaczynam z koloru to wpadam w schematy. A jak ograniczam się do 2-3 walorów najczęściej wychodzą mi nowe ciekawe historie/kompozycje ;).
-
Super prace! Tak jak pisał Rozpu focal point leci w krzyżyk! Po za tym czekam na więcej !!! (btw. uaktualnienie teczki to też mój wielki ból dupy, więc w 100% Cie rozumiem :/// )
-
Siemka Rico! Bardzo podoba mi się design tego ostatniego potworka, czuć ciężar ;)! Ania w poście #20 już zwracała uwagę na wysokie nasycenie barw, niestety w ostatnim arcie masz ten sam problem ;(. Ogółem cała praca strasznie się zlewa, bardzo ciężko odróżnić postać od tła, dodałeś strasznie dużo zbędnych particli, które powodują, że widz się gubi, nie wie gdzie patrzeć. Jak zmrużysz oczy to wzrok idzie w kierunku lufy, gdzie jest największy kontrast, a powinien iść w kierunku twarzy "żołnierza". Dobrym trickiem jest sprawdzanie walorów, w PS zrób sobie warstwę u samej góry, wypełnij ją czarnym kolorem i daj blending mode na "saturation" i od czasu do czasu włączaj i sprawdzaj czy wszystko gra :). Zrobiłem szybki over aby przybliżyć o co dokładnie mi chodzi. BW: Kolor: hi res Aha i dodatkowo zmieniłem kolor oczu aby bardziej kontrastował z tłem i ściągał wzrok na twarz. pozdrawiam!
-
Moim zdaniem Rymin ma w 100% racje. Nie staraj się na trzymać poprzedniego kadru, bardziej skup się na historii, którą chcesz opowiedzieć. Pokombinuj z bardzo szybkimi szkicami kompozycji. Masz już ten plus, że wiesz jakie elementy chcesz pokazać teraz tylko zastanów jak najlepiej przedstawić tą scenę. Jeżeli znasz jakis program 3d, to polecam zrobić sobie szybki mockup i pobawić się kamerą, ustawieniem postaci, światła itp. pozwala to fajnie spojrzeć na całość z totalnie innej strony. Akurat rozkminiałem kilka rzeczy w blenderze i pozwoliłem sobie przetestować workfolow na Twojej pracy. Poniżej masz kilka mockupów, mam nadzieje, że się przydadzą ;). Pozdrawiam!
-
Super prace :)! Fajnie jest zobaczyć jak rysujesz coś innego niż studia z natury, naprawdę przyjemnie się ogląda te fantasy. Tylko jedna rzecz zwróciła moją uwagę, postacie wydają się być sztywne, jakby upozowane manekiny, brakuje im takiej miękkości i naturalności, poczucia ciężaru. Nie mam pojęcia jak to dobrze opisać i jak temu ewentualnie zaradzić. Może jakies gesture drawings ? może to za bardzo skrajny przykład ale: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/eb/74/1b/eb741b33148d6fd04e1d3c152de21f99.jpg https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a1/75/47/a175475e0dd228ca6e36804f76c64a35.jpg https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/1c/d8/29/1cd82912b85b462b8626d8400fa2cdb2.jpg tutaj pomimo tego, że są to tylko linie postać jakoś siedzi i wydaje się być żywa. Linie się dopełniają. U Ciebie podświadomość mi podpowiada, że coś jest nie tak, że to nie są ludzie tylko manekiny. Ale i tak, szacun! Super arty i czekam na więcej bo strasznie lubie ogladać Twoje prace ;). Pozdrawiam :)!
-
Hej, dzięki za podpowiedzi ;)! Z praca z pracą w gamedevie to powoli małymi kroczkami jakoś do przodu ciągnę :) i życzę aby też Ci się udało ;). Referencje i planowanie dobra sprawa. Poooowoli sam to zacząłem zauważać, że brakuje mi przemyślanych działań, jakiegoś konkretnego podejścia do swoich prac, czy opracowanego workflowu. Co do ćwiczeń to nie jestem przekonany. Robienie studiów itp może prowadzić do takiego błędnego koła, że człowiek przestaje wymyślać swoje rzeczy tylko ciągle chce się opierać na studiach i łatwo można się zapętlić i siedzieć i tylko to ciśnąć. Tworzy sobie wtedy takie specyficzne comfort zone ;\. I ostatecznie wychodzi, że siedzisz... studiujesz... w końcu coś robisz, więc nie masz wyrzutów sumienia, ale efektów nie widać, bo nie ma skończonej pracy ;\. Więc we wszystkim trzeba zachować umiar ;). - wyzwania - wychodzenie z comfort zone - skonczone projekty wykorzystujące wcześniejsze studia. Spoks ;)! Dzięki! Do zapamiętania i do zrealizowania! Pozdrawiam!
-
Hej, super klimacik mają te Twoje ostatnie prace ;). Dawaj wincyj! Co do ostatniej mam jedno "ale", jak dla mnie jest za tłoczno. Cała scena to: dziewczyna, smok, i kilka drzew aby pokazać, że scena dzieje się gdzieś w lesie. Wszystko ma mniej więcej taki sam poziom detalu. Fajnie byłoby dać detal tam gdzie potrzeba a zrezygnować jeżeli jest zbędny :). Dodatkowo popracowałbym nad krawędziami i czytelnością sylwetek. Pozwoliłem sobie na overpainta man nadzieje, że się przyda ;) pozdr !
-
Hej wszystkim! dawno mnie tu nie było, z czasu zaglądałem coś komuś skomentowałem, ale tak to kiepski ze mnie użytkownik forum :[ . Dlatego chciałem to naprawić i rozważałem nawet założenie nowej teczki, głównie ze względu na to, że obrazy z początkowych postów były wrzucane na "imageshack" - serwis który zmienił swoją politykę tak, że wypie*doliło mi wszystkie rysunki i nawet nie mogę ogarnąć, które gdzie były :C. Ale przeczytałem post EthicallyChallenged w teczce Kalberos'a, że lubi on "pełne teczki" bo można ładnie zobaczyć cały progres i postanowiłem zostawić tego trupa :). Podsumowując całość - chciałbym rozpocząć wszystko od nowa. Trochę rzeczy w moim życiu się zmieniło. Mam duże parcie aby w końcu porządnie się rozwinąć i dlatego chciałbym prosić was o pomoc - konstruktywna krytyka, opierdol itp. Oraz z mojej strony postaram się też dać jak najwięcej tylko mogę. Strasznie mi głupio, że konto na tym forum mam prawie 10 lat, a postów zostawiłem tylko 150 ;\. Najwyższy czas się ogarnąć :)! W ramach wstępu - czym się zajmuję? Zawodowo: na początku robiłem UI do appek na mobilki, potem wskoczyłem do firmy robiącej gry casualowe (time managment, hidden object i inne takie...), po drodze jakieś małe zlecenia, aktualnie pracuje w małej firmie w Warszawie i puki co robimy gry na mobilki i konsole. Tutaj głównie koncepty, promoarty, loga, UI, z czasu jakiś base 3d się klepnie, czy jakiś trailer zmontuje - ogółem wszystko w czym tylko mogę pomóc. W domu: z tego co zauważyłem najbardziej ciągnie mnie do konceptowania lokacji, oraz rysowania postaci. Te dwie rzeczy ciągle powracają i nie mogę się od nich odczepić. Niestety robię to strasznie nieumiejętnie i bez planu, najczęściej w ramach odpoczynku od tego co robiłem w pracy, dlatego bardzo często kończy się tym, że rysuje randomowe rzeczy ;-\. Jeżeli chodzi o to parcie, o którym wspominałem wcześniej, to od początku roku staram się regularnie coś dziergać i wynikiem tego założyłem sobie szkicownik na tumblrze: https://sbelicki-art.tumblr.com Jeśli ktoś byłby zainteresowany to staram się tam wrzucać większość rzeczy, ot tak jak to napisał wcześniej EC, aby przynajmniej mieć wgląd jak się człowiek rozwijał, oraz staram się przełamać z poczuciem "nie wrzucę tego bo kiepskie". To by było tyle w ramach wstępu. Jak ktoś przez to przebrnął to wielkie dzięki ;). Poniżej kilka ostatnich prac, i w najbliższym czasie postaram się wrzucić jakiegoś WIP'a aby teczka miała ciąg ;). Na początek ostatnia praca którą zrobiłem, chciałem potestować czy mogę w jakiś sposób wykorzystać blendera do robienia konceptów: Testowanie/tworzenie brushy imitujących tradycyjne media: Praca którą planuję w najbliższym czasie wykończyć ale jakos nie za bardzo wiem jak się zabrać ;\ : Zabawa z 3d + photobash: Zabawa z photobashem: Poniżej kilka setów thumbów, starałem się ogarnąć jakieś ciekawe kompozycje, potencjalnie widzę tam kilka ciekawych, które chciałbym rozwinąć w jakąś skończoną pracę: i ostatni bardziej "misz-masz" ale strasznie podoba mi się blendowanie kolorów i też myślę że można było by coś z tego wyciągnąć : Na koniec trochę postaci. Ostatni szkic zrobiony w Paintstorm Studio. Ściągnąłem jakiś set brushy z ich oficjalnej strony i chciałem wytestować jak działają: i kilka podmalowanych stron ze szkicownika: + jakieś randomy ;0 To by było na tyle pozdrawiam i do zobaczenia :)!
-
Postaram się ogarnąć alterpose ;). I dzięki za zaproszenie do Lublina, jak będzie kiedyś możliwość to nie omieszkam skorzystać! Co do uczelni to i tak człowiek sam musi cisnąć ;D. Ale dobrze że zadowolony jesteś :).
-
Zombie Pokemony i Polish Space Marines totalnie mnie rozwaliły :D! Aż chciałoby się zobaczyć więcej rzeczy z nimi ;).
-
Jak ogarniasz teraz draperie to nie pozostaje mi nic innego jak czekać na dalsze prace ;)! Co do uczelni to z ciekawości pytam. Ostatnio w revrite swojej teczce również zamieszczał prace z uczelni i strasznego smaka narobił ;\. Więc jakbyś wiedział o jakiś zajęciach z modelem w Wawie/okolicach to z chęcią bym się przyczepił :). Jeżeli chodzi o PJA to mam nadzieje, że z UMCS więcej wyciągasz :). Sam studiowałem na PJA (a raczej na PJWSTK) i domyślam się czemu zdecydowałeś się zmienić uczelnie ;D.
-
Te studia z natury wychodzą Ci na prawdę super! ;) wrzucaj tego WINCYJ ! Jedyne czego mógłbym się przyczepić to różnorodność materiałów. Wszystko wydaje się być ulepione z tej samej "fotoszopowej gliny". Postaraj się zwracać na to uwagę, a będzie miazga :)! Ogółem to gdzie je dziergasz? Dalej studiujesz na PJA? pozdrawiam, Sebel >Edit znalazlem sekunde aby zrobic szybkiego OP, mam nadzieje że sie przyda ;)
-
Hej, fajne pracki w szczególności te z postów #152 #168 #161 mają spory potencjał ;). Odnosze wrażenie, że nie wprowadzasz swoich studiów w życie. np rysując twarze takie jak z postu #179 Powinieneś pamiętać o tym czego się nauczyłeś wcześniej studiująć podstawową bryłę głowy człowieka ( #172), niestety po samym rysunku tego nie widać. Staraj się najpierw narysowac bardzo lekko ogólną brylę twarzy a potem na tym rysować twarz, o której myślisz. Bardzo fajnie taki szkic rysuje się kredką (taką "niełamliwą" ala plastykową - nie pamietam nazwy firmy ? conte ?) Co do samej anatomii i bryły polecam pooglądać filmiki z Kim Jung Gi (np. ) ma fajne podejście, stara sobie wszystko uprościć do podstawowych brył i dzięki temu rysunki trzymają sie kupy. Fakt ze jest juz na takim lvl'u że nie musi rysować sobie lini konstrukcyjnych bo ma je w głowie.... ale samo podejscie pomaga zorganizować sobie rysunek. Ciśnij dalej :)!! Pozdrawiam, Sebel