Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich być może niektórzy mnie kojarzą z wipa scena 3d: "pracownia komputerowa", chciałbym zrobić animacje i powoli się do tego przymierzam i mam kilka pytań odnośnie tego wszystkiego.

 

1. Mam już ułożony plan co i jak. Narysowałem taki skromny story board i bende się nim kierował.

 

2. Poniższy obrazek renderował mi się 38 min. Jest tam zaledwie 10 tys. poly dojedzie do tego komputer z dwoma postaciami, łacznie te obiekty mają ok. 140 tys. poly do tego jeszcze dojdzie postać główna (chłopak) który też zapewne pochłonie troche poly.

 

- Jak skrócić czas animacji słyszałem od niektórych, że np. można GI

zastąpić jakimiś mapkami co by zapewne skróciło czas renderingu.

 

3. Jeśli chodzi o postprodukcję odradzano mi combusion z powodu, że niby byłby zbyt skomplikowany, natomiast polecano mi Adobe Premiere. Co lepsze?

 

4. Prosiłbym o linki do wszelkiego rodzaju źródeł związanych z animacją postaci (mimika, ruchy [rig....]). [wiem o tym, że jest to (niby) w internecie ale nie mogę jakoś znaleść nic konkretnego :/.

 

 

Czekam na odpowiedzi :].

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Adobe Premiere ma mało opcji jeżeli chodzi o efekty, z założenia jest to program do monatrzu scen dodania dżwięku etc.Ja osobiście polecam Combustiona lub Shake lub After Effects, akurat Combustion jest z tych trzech najłatwiejszy

Napisano

I kolejne pytania:

 

1. Jeśli chodzi o combustion to czy wrzuca się tam projekt z 3ds max czy bezpośrednio wyrenderowany i już się tylko montuje i dodaje efekty?

 

2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]).

 

3. Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty.

Napisano

1. Wrzuca się gotowy film.

2. Co do trzech minut to napewno się zmieścisz :) Na początek proponuje 10 s. to niby niewiele ale jednak ogromna ilość pracy.

No niestety, 1 klatka w 1 godzinę to o wiele za dużo. Wyłącz gi i daj w scenie góra 5 świateł z "shadow map".

3. Wywal wszystkie niepotrzebne sceny :P

 

 

p.s Przykro mi ale w internecie znajdziesz tylko rzyczy typu: "Jak riggować" albo "obsługa track view". Niestety animacji trzeba się samemu nauczyć (dlatego jest to takie piekielnie trudne)

Napisano

Tak jak obiecywałem daje update poniżej trzy rendery, może doradzicie jakieś "magiczne opcje" które bardzo skrócą czas renderu.

 

render 1:

 

czas: 27 min

rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision)

ilośc poly: 10115

 

 

 

USTAWIENIA RENDERA:

 

 

 

1. Image Sampler

 

- Adaptibe subdivision

 

Min. rate = -1

max. rate = 1

Threshold = 0,1

Multipass = +

Rand = -

- Object Outline +

 

2. Indirect illumination (GI)

 

- Irradiance map

 

min. rate = -3

max. rate = -2

Clr thresh = 0,4

Nrm thresh = 0,5

Dist thresh = 0,1

HSph. subdivs = 70

Interp. samples = 40

 

- First diffuse bounce

 

multiplier = 2,0

 

- secondary bounces

 

multiplier = 1,0

 

 

3. Envirioment

 

multiplier = 1 none map

 

4. QMC Sampler

 

- Adaptation by effect on final result

Amount = 1

 

- Adaptation by sample values

Amount = 0,75

Min samples = 15

Noise threshold = 0,005

 

render 2:

 

czas: 17 min

rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision)

ilośc poly: 10115

 

 

 

USTAWIENIA RENDERA:

 

 

 

1. Image Sampler

 

- Adaptibe subdivision

 

Min. rate = -2

max. rate = 0

Threshold = 0,1

Multipass = +

Rand = -

- Object Outline +

 

2. Indirect illumination (GI)

 

- Irradiance map

 

min. rate = -3

max. rate = -2

Clr thresh = 0,4

Nrm thresh = 0,5

Dist thresh = 0,1

HSph. subdivs = 50

Interp. samples = 40

 

- First diffuse bounce

 

multiplier = 2,0

 

- secondary bounces

 

multiplier = 1,0

 

 

3. Envirioment

 

multiplier = 1 none map

 

4. QMC Sampler

 

- Adaptation by effect on final result

Amount = 1

 

- Adaptation by sample values

Amount = 0,75

Min samples = 15

Noise threshold = 0,005

 

render 3:

 

czas: 25 min

rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision)

ilośc poly: 10115

 

 

 

USTAWIENIA RENDERA:

 

 

 

1. Image Sampler

 

- Adaptibe subdivision

 

Min. rate = -2

max. rate = 1

Threshold = 0,1

Multipass = +

Rand = -

- Object Outline +

 

2. Indirect illumination (GI)

 

- Irradiance map

 

min. rate = -4

max. rate = -3

Clr thresh = 0,4

Nrm thresh = 0,5

Dist thresh = 0,1

HSph. subdivs = 50

Interp. samples = 40

 

- First diffuse bounce

 

multiplier = 2,0

 

- secondary bounces

 

multiplier = 1,0

 

 

3. Envirioment

 

multiplier = 1 none map

 

4. QMC Sampler

 

- Adaptation by effect on final result

Amount = 1

 

- Adaptation by sample values

Amount = 0,75

Min samples = 15

Noise threshold = 0,005

Napisano

I kilka uwag oraz pytań:

 

1. Scena którą widzicie ma zaledwie 10 tys. poly dojdzie do tego komputer wraz z dwoma robotami tzn. łącznie te obiekty mają 100 tys. poly dodać do tego pokój który 10 tys. poly, i jeszcze postać jedna (ewentualnie dwie). No więc czas rendera zapewne znaczenie się wydłuży :/.

 

2. Pytam po raz kolejny :] ile w końcu jedna klatka ma sekund? chciałbym mniej więcej obliczyć ile będzie mógł trwać render :].

Napisano

1.Wyłącz GI. Zasymulój efekt Gi dając kilka omni w różnych miejscach.

2.30 klatek=1 s.

3. 10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000

 

Jeżeli to zrobisz to czas powinien spaść do około 12 min.

Napisano

1. 30 klatek = 1s :/ to bardzo niedobrze coś mi się nie wydaje żeby to była prawda no ale nie znam się :/

2. Wydaje mi się że lepiej gdy jest 10 000 poly zamiast 20 000 :]. No ale może na tym tez sie nie znam :).

Napisano

Boshe... co wy piszcecie....

Częstotliwosć Kinowa... 24fps

PAL...... 25fps

NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps

 

HOWGH

Osobiście radze Ci renderowac w 25 bo standart NTSC nie jest raczej popularny w polsce jak i państwach ościennych oraz żeby Cie było stać na przygotowanie filmu do kina w 2k.

Pozdrawiam

Napisano
Częstotliwosć Kinowa... 24fps

PAL...... 25fps

NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps

RACJA

 

Ale ja bym renderowal w osobnej scenie cos ruchomego w celu znalezienia zlotej predkosci fps i pokombinowal z predkosciami, bo mozna i zejsc do 20 a nie bedzie za bardzo szarpac. A jesli to nie odpowiada to przedzial 23-25, wiecej raczej niepotrzeba, szczegolnie z musisz to renderowac

 

Mysle ze powinienes tez rednerowac do bmp czy innych still'ow, niz od razu avi i pozniej to posklejac, przynajmniej jak ci komp padnie to nie zniknie robota z ostatnich 4 godzin renderingu 15 klatek [itd itp] Mam nadzieje ze wiesz gdzie zmienic ilosc klatek na sekunde?

10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000

Jemu zapewne chodzilo o 100.000 poly :) [chyba ze ja sie myle]

Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty.

Pozniej w programach do edycji nieliniowej mozesz obciac klipy z niepotrzebnych scen, wyciac jakies czesci, przyspieszyc-zwolnic itd, w ten sposob mozesz skrocic klip nawet do 20 sekund :) i bedzie on czytelny

2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]).

jedna klatka = jedna godzina

jedna sekunda = od.23.do.25 godzin

3 minuty filmu = 180 x [od.23.do.25] = ołmajgad

chyba ze masz czas i checi

Napisano

Uwaga z klatkami Illa jest bardzo cenna... od momentu jak mi sie po 8 godzinach renderu avik walną renderuje tylko do klatek. Za to musisz się zastanowić, co renderowac w BMP a co do TGA z alfakanałem ;)

Gość henieq
Napisano

jak bardzo w BMP sie rozni od TIFF ? After Effects importuje serie obrazkow jako animacje bez potrzeby skladania tego, [tylko nie pamietam jak to sie robi :)]

Napisano

wystarczy że każda klatka będzie miała swój numer np. pokoj01, pokoj02... itd. większość programów takich jak Combustion czy AfterEffects od razu laduje wszystkie klatki bez konieczności i zaznaczania wszystkich, wprzeciwnym wypadku klikasz klatke nr 2 potem trzymając shift ostatnią, a następnie trzymając ctrl pierwsza i powinno grać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności