Cruzh3r Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Ogr z Herosów of Majt and medzik I. W wingsie3d prace uznałem za skończoną... Teraz Zbrush ,uvw i tekstury a tutaj efekty. Nie będzie to wierne odwzorowanie!:) edit:ups,niema uszu
trumna Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 tak co do wiernego odwzorowania nie watpie...:D i ta poza na miare prehistorycznego czlowieka...bym jedynie powiekrzyl glowe dodal chomikowate zeby i ten olbrzymi nochal ciut zaokraglil, co tam uszy i tak przykryja je wlosy..hmm??z niecierpliwoscia czekam na postepy;)
JmTm00 Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Nie będzie to wierne odwzorowanie!:) edit:ups,niema uszu ...i o to właśnie chodzi stary :D
Cruzh3r Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Napisano 26 Grudzień 2006 Nie no:) Poza jest do skinowania. Chociaż różnicy z sumoką niema:P Dodałem wampirze kły, tak jak na obrazku. Wcześniej siedziałem godzine robiąc cokolwiek aby jego nos nie wyglądał jak pudziana. Nos zaraz zwiększe:) btw. wogule niemam pomysłu na włosy:/
trumna Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Cruzh3r 'Nie no Poza jest do skinowania' hej to wlasnie jak ja ustawiles czyni ta postac niepowtarzalna, ona juz jest oryginalna!!! Cruzh3r stworzyles nowy kanon w sztuce :D,... dobra tak na serio to czasami jest tak ze ta prostota ma w sobie to cos i ty to dobrze ujoles mi sie ona podoba :) imo zrob moze jakies podarte ciuchy? pozdro
Cruzh3r Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Napisano 27 Grudzień 2006 Dorzucam updata: Zrobiłem ręcznie polyhair. Walne na nie teksturkę jakąś cool;). Teraz model prawie gotowy do Zbrushowania(już w maxie). Tylko Uvki i otwór gębowy(przyda się bo ogry głównie zajmują się międleniem żarcia(bohaterów biednych RPG'ów) albo tekstami typu "Ja, Zgnieść!") Edit: pień drzewa dla zabawy. Zrobił się z niego krasnal za bardzo:) PYTANIE: WŁOSY JAKO ODDZIELNY OBIEKT Z TEKSTURĄ SIĘ ROBI? CZY MAM DAĆ DO JEDNEGO??? I W 1 TEKSTURZE? Do tego dochodzi opacity map dlatego mam wątpliwośći
_michal Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 Zależy od engine, ale imho lepiej dać włosy na osobnej texturze i z osobnym shaderem. Silnik wówczas nie musi alphatestować całej postaci, tylko włosy (o ile inne części ciała nie mają alfy). Plusem posiadania osobnej textury jest to, że alpha nie musi pokrywać całej postaci na uv, zatem oszczędzamy miejsce w pamięci. Minusem jest fakt posiadania dwóch shaderów na jedną postać, do może się odbić na wydajności, oraz w tym wypadku mamy odwołania do dwóch textur, nie jednej, co też nieco spowalnia rendering. Zatem, nie ma idelanego rozwiązania :D Do bitwy zrób jak Ci wygodnie hehe. A jak będziesz pracować w firmie to się spytaj art directora, bądź programisty :) 1
Cruzh3r Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Napisano 27 Grudzień 2006 Lekko podrasowana postać, i Uvki z których jestem naprawde dumny(pierwsze dokończone i nadodatek ładne):) Teraz pozostaje już Zbrush, Zmiesci mi się akurat w nim 1 subdivide, no i jeszcze normale będą...
_michal Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 łee, z pelta/unfolda ;) Trochę dużo miejsca na texturce Ci zostało...
trumna Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 ciasniej trzeba, sciasnij ...krzyzowka -kabaret Moralnego Niepokoju :D
Cruzh3r Napisano 28 Grudzień 2006 Autor Napisano 28 Grudzień 2006 troche ściasniłem ale przy tym skasowałem włosy:P:P. Jestem ze 2 godziny do tyłu bo nadpisałem nie ten plik:/ A że niechce mi się znowu dłubać włosów:) zrobie je na koniec:) EDIT(4 godziny póxniej): Wracam do domu z nowymi 2gbramu odpalam kompa i ciach, Zbrush przestał mi działa{EDIT: naprawiłem na szczęście ale czasu troche straciłem znowu:/}
Cruzh3r Napisano 29 Grudzień 2006 Autor Napisano 29 Grudzień 2006 Update, jeszcze podrasuje tekstury bo teraz są wsumie "czyste" bez detali. Dorobie włoski.
Cruzh3r Napisano 6 Styczeń 2007 Autor Napisano 6 Styczeń 2007 mój pierwszy triple post!!! Pobawiłem się ustawieniami. Pomyślałem że zaczne malowac tekstury w zbrushu. A więc są, odświezyłem normalki itp. (dodalem szwy, pas, dodałem bumpa na bluzke jest ze skóry-leather:) ) No i te włosy tragiczne do zrobienia.....:)
Konras Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Ciezko mi sie na niego patrzy gdy jest taki rozkraczony ^^ W te scenie co toi kolo bipeda wyglada calkiem fajnie, szkoda tlyko ze ma takie ubogie ubranie i nie ma za bardzo jak go urozmaicic. Moze chociarz warto by bylo ubranko na ramionach lekko wyekstrudowac od ciala, co by nie wygladalo tak plasko...
Cruzh3r Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 Ubranko jest wyekstrudowane tylko że Zbrush mi wygładził fałde , dzięki za ostrzeżenie zaraz poprawie Chciałem aby to była raczej bajkowo prosta postać. Nie chodzi o dooma3. Rogowanie tego modelu było by za trudne dla mnie. Ale pewnie kiedyś to zrobie w formie ćwiczenia. Tutaj z efektami CG, więc wsumie podobne można uzystkać w zwykłym enginie z Ambient occlusion i HDRI (Halflife2, Unreal3) Dałem mojego marina do porównania wielkości:P Co do tekstur, To normal map jest dość urozmaicony, Ale aby to było widać musiał bym zrobić animacje...
JmTm00 Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 haha...myślałem ze obok niego stoi plecak :D:D:D
arcade Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Ej, jak wy robicie takie scenki? Empeck ma coś podobnego... Wrzucacie do jakiegoś enginu, przyznajcie się :P I zarzućcie engine do pobawienia :D
Eric_Draven Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 scenki ą Banalne do zrobienia Ziomuś :D wystraczy troche pokombinować :D BDW. była postprodukcja w ps do tej scenki?
Cruzh3r Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 efekt taki możesz uzyskać w enginie z hdri. Taki efekt się nazywa specular bloom. I uzyskujesz go w następujący sposób: Wchodzisz w Environment -> Effects -> Dodajesz Efekt Blur -> w zakładce efektu Pixel, dajesz Luminance zamias whole scene. Czyli Blur będzie dodawany tylko do jaśniejszych regionów a nie do całej scenki. Ustawiasz brighten na 100. Bawisz się ustawieniam:)... Jest to efekt który się dodaje po zrenderowaniu całej sceny. Ustawienia sceny to 2 światła direct. i ambient light ciemnobrązowy. I ten efekt to jedyna postprodukcja
Bro Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Zamiast bawic sie w jakieś scenki i oświetlenie - zrobiłbyś coś z jego postawą (bo w chwili obecnej jest straszna) no i moze dopracował troche txt. Pozdro
Gość Marioza Napisano 10 Styczeń 2007 Napisano 10 Styczeń 2007 trochę dziwny ten jegomość, ale wprawadz trochę humoru :)
trumna Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 'trochę dziwny ten jegomość, ale wprawadz trochę humoru ' jak dla mnie to juz wiecej nie potrzeba...;D Ce'genial
Cruzh3r Napisano 20 Styczeń 2007 Autor Napisano 20 Styczeń 2007 Nadszedł dzień końca bitwy. Więc zamieszcze tekstury, normalki, Rendery są. Siatke też wrzuce. Teksturki żałosne bo nie umiem zupełnie ich robić(dlatego uczestnicze w tym super projekcie pt. Domowe Przedszkole ) RENDER(na poprzednich stronach był Zrobie jeszcze nowy ale to za kilka minut i edituje.[edit: taaak, bawiłem się zbrushem i teraz ma kisiel zamiast twarzy:) zostane więc przy starej wersji] http://img481.imageshack.us/img481/5346/dfdds2zo0.jpg Hmm, gdyby nie tekstury i normale, to wcale mi sie podoba mój model. nadawał by się na krasnoluda:] TEX: NORMAL: SIATY: Hmm, gdyby nie tekstury i normale, to wcale mi sie podoba mój model. nadawał by się na krasnoluda:]
ledyr Napisano 20 Styczeń 2007 Napisano 20 Styczeń 2007 nie wysiliłeś sie za bardzo przy teksturach ale model i tak fajny :D
Kuba Napisano 20 Styczeń 2007 Napisano 20 Styczeń 2007 Sporo poly mógłbyś zaoszczędzić, jednak skoro limit na to pozwala, to spoko. Model fajny, szczególnie podoba mi się owłosienie ;) Teksturka potraktowana trochę po macoszemu, normal moim zdaniem dodany troszkę na siłę. Zwykłą teksturą mógłbyś osiągnąć dobry efekt. Gratuluję ukończenia i pozdrawiam.
Cruzh3r Napisano 20 Styczeń 2007 Autor Napisano 20 Styczeń 2007 Dzięki Khe khe khe, Model ma ze 2600 Trisów. Mogłbym zrobić 4 razy więcej. Uważałem żeby były równomiernie rozłożone, (Poly/jednostke maxową). Nie lubie jak np. całym korpusie jest 500 poly a na samej twarzy 1500. :0 Normal dał gładkość, i oto mi jedynie chodziło. Chciałem aby to była postać jak w HOMM I. Jasne mogłem dodać jakieś karwasze płaszcz z futra itp. Ale chcialem żeby wyglądało podobnie jak w hommie:) [Nie jak ogr w LOTR'ze, tylko czysty i bajkowy:)] Jak mówiłem tekstur robić nie umiem, zacząłem od tyłu tekstury ogólnie:) Na nogach i stopach mogłem wsumie dużo zaoszczędzić, rzeczywiście. BTW. może zriguje zaraz(biped:])
_michal Napisano 20 Styczeń 2007 Napisano 20 Styczeń 2007 Crush3r - popraw normala. Na deformowalne obiekty nie robi się normali w object/world space, tylko w tangent.
Cruzh3r Napisano 20 Styczeń 2007 Autor Napisano 20 Styczeń 2007 Empeck, bardzo dobra uwaga, przy animacji worldspace by się nie nadawało. Hmm, nie wiem jak ustawić normalmape tangent w maksie, nie wychodzi mi gładkie, tylko kanciaste i widac triangle:/ [EDIT: Winą było to że mój model niemiał ustawionych smoothing groups, a przy korzystaniu z normalmapy worldspace to niema znaczenia] Zaraz dodam miniaturke Dzięki za komenty Mam też takie pytanie: Jak używam Zmappera revd to mi wyskakuje taki błąd jak wypiekam normalmapke [Narazie bakuje mapke normalnie przez Zbrusha, ale chciałbym znać odpowiedź] Na ręce pojawia się błąd. Co śmieszniejsze Nie jest to UVW seam. jest na środku UVW ręki:/
Cruzh3r Napisano 28 Styczeń 2007 Autor Napisano 28 Styczeń 2007 Postanowiłem zrobić jakiś environment do mojego Ogra, a mianowicie, w 2 dni, korzystając z ferri , wymodeluje i oteksturuje Budynek Ogrów Może dorobie do budynku, chatke Orków(kusznicy), bo fajny projekt był. Wogule kiedyś było lepiej, lepianka orków, gliniany domek ogrów. Teraz to taki szajs dają. Wielka twierdza Ogrów[wogule Ogr-Mag EDIT:BLE, Zrobiłem domek, nawet ma normalki(niewiem poco), utwierdziłem isę w swoim beztaleńciu do rysowania tekstur:] moge wrzucić ale chyba niema co, jaki budynek jest każdy widzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się