Jump to content

Minibitwa 10: Ogr (Homm1) - Finis Coronat Opus - Finito


Cruzh3r
 Share

Recommended Posts

tak co do wiernego odwzorowania nie watpie...:D i ta poza na miare prehistorycznego czlowieka...bym jedynie powiekrzyl glowe dodal chomikowate zeby i ten olbrzymi nochal ciut zaokraglil, co tam uszy i tak przykryja je wlosy..hmm??z niecierpliwoscia czekam na postepy;)

Link to comment
Share on other sites

Nie no:) Poza jest do skinowania. Chociaż różnicy z sumoką niema:P Dodałem wampirze kły, tak jak na obrazku.

Wcześniej siedziałem godzine robiąc cokolwiek aby jego nos nie wyglądał jak pudziana. Nos zaraz zwiększe:)

 

btw. wogule niemam pomysłu na włosy:/

Link to comment
Share on other sites

Cruzh3r 'Nie no Poza jest do skinowania'

 

hej to wlasnie jak ja ustawiles czyni ta postac niepowtarzalna, ona juz jest oryginalna!!! Cruzh3r stworzyles nowy kanon w sztuce :D,...

dobra tak na serio to

czasami jest tak ze ta prostota ma w sobie to cos i ty to dobrze ujoles mi sie ona podoba :)

imo zrob moze jakies podarte ciuchy?

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dorzucam updata: Zrobiłem ręcznie polyhair. Walne na nie teksturkę jakąś cool;).

Teraz model prawie gotowy do Zbrushowania(już w maxie). Tylko Uvki i otwór gębowy(przyda się bo ogry głównie zajmują się międleniem żarcia(bohaterów biednych RPG'ów) albo tekstami typu "Ja, Zgnieść!")

 

Edit: pień drzewa dla zabawy. Zrobił się z niego krasnal za bardzo:)

 

 

PYTANIE: WŁOSY JAKO ODDZIELNY OBIEKT Z TEKSTURĄ SIĘ ROBI? CZY MAM DAĆ DO JEDNEGO??? I W 1 TEKSTURZE? Do tego dochodzi opacity map dlatego mam wątpliwośći

Link to comment
Share on other sites

Zależy od engine, ale imho lepiej dać włosy na osobnej texturze i z osobnym shaderem. Silnik wówczas nie musi alphatestować całej postaci, tylko włosy (o ile inne części ciała nie mają alfy). Plusem posiadania osobnej textury jest to, że alpha nie musi pokrywać całej postaci na uv, zatem oszczędzamy miejsce w pamięci. Minusem jest fakt posiadania dwóch shaderów na jedną postać, do może się odbić na wydajności, oraz w tym wypadku mamy odwołania do dwóch textur, nie jednej, co też nieco spowalnia rendering.

 

Zatem, nie ma idelanego rozwiązania :D Do bitwy zrób jak Ci wygodnie hehe. A jak będziesz pracować w firmie to się spytaj art directora, bądź programisty :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

troche ściasniłem ale przy tym skasowałem włosy:P:P. Jestem ze 2 godziny do tyłu bo nadpisałem nie ten plik:/

 

A że niechce mi się znowu dłubać włosów:) zrobie je na koniec:)

 

 

EDIT(4 godziny póxniej): Wracam do domu z nowymi 2gbramu odpalam kompa i ciach, Zbrush przestał mi działa{EDIT: naprawiłem na szczęście ale czasu troche straciłem znowu:/}

Link to comment
Share on other sites

mój pierwszy triple post!!!

 

Pobawiłem się ustawieniami. Pomyślałem że zaczne malowac tekstury w zbrushu. A więc są, odświezyłem normalki itp. (dodalem szwy, pas, dodałem bumpa na bluzke jest ze skóry-leather:) )

 

No i te włosy tragiczne do zrobienia.....:)

 

dfddsad6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ciezko mi sie na niego patrzy gdy jest taki rozkraczony ^^ W te scenie co toi kolo bipeda wyglada calkiem fajnie, szkoda tlyko ze ma takie ubogie ubranie i nie ma za bardzo jak go urozmaicic. Moze chociarz warto by bylo ubranko na ramionach lekko wyekstrudowac od ciala, co by nie wygladalo tak plasko...

Link to comment
Share on other sites

Ubranko jest wyekstrudowane tylko że Zbrush mi wygładził fałde , dzięki za ostrzeżenie zaraz poprawie

 

Chciałem aby to była raczej bajkowo prosta postać. Nie chodzi o dooma3.

 

Rogowanie tego modelu było by za trudne dla mnie. Ale pewnie kiedyś to zrobie w formie ćwiczenia.

 

Tutaj z efektami CG, więc wsumie podobne można uzystkać w zwykłym enginie z Ambient occlusion i HDRI (Halflife2, Unreal3)

 

Dałem mojego marina do porównania wielkości:P

 

Co do tekstur, To normal map jest dość urozmaicony, Ale aby to było widać musiał bym zrobić animacje...

dfddsfc6.jpg

 

dfdds1ka9.jpg

 

dfdds2zo0.jpg

Link to comment
Share on other sites

efekt taki możesz uzyskać w enginie z hdri.

 

Taki efekt się nazywa specular bloom. I uzyskujesz go w następujący sposób:

 

Wchodzisz w Environment -> Effects -> Dodajesz Efekt Blur -> w zakładce efektu Pixel, dajesz Luminance zamias whole scene. Czyli Blur będzie dodawany tylko do jaśniejszych regionów a nie do całej scenki. Ustawiasz brighten na 100. Bawisz się ustawieniam:)...

 

Jest to efekt który się dodaje po zrenderowaniu całej sceny.

 

Ustawienia sceny to 2 światła direct. i ambient light ciemnobrązowy. I ten efekt to jedyna postprodukcja

Link to comment
Share on other sites

Nadszedł dzień końca bitwy. Więc zamieszcze tekstury, normalki, Rendery są. Siatke też wrzuce. Teksturki żałosne bo nie umiem zupełnie ich robić(dlatego uczestnicze w tym super projekcie pt. Domowe Przedszkole )

RENDER(na poprzednich stronach był Zrobie jeszcze nowy ale to za kilka minut i edituje.[edit: taaak, bawiłem się zbrushem i teraz ma kisiel zamiast twarzy:) zostane więc przy starej wersji]

 

http://img481.imageshack.us/img481/5346/dfdds2zo0.jpg

 

Hmm, gdyby nie tekstury i normale, to wcale mi sie podoba mój model. nadawał by się na krasnoluda:]

TEX:

ogrezbrushowane2kc.th.jpg

 

NORMAL:

ogrediffuse1subdivision9so.th.jpg

 

SIATY:

siata15un.th.jpgsiata21uy.th.jpgsiata35ci.th.jpgsiata46bf.th.jpg

 

wlosyogradiffuse9kx.th.jpgwlosyogropacity6kq.th.jpg

Hmm, gdyby nie tekstury i normale, to wcale mi sie podoba mój model. nadawał by się na krasnoluda:]

Link to comment
Share on other sites

Sporo poly mógłbyś zaoszczędzić, jednak skoro limit na to pozwala, to spoko. Model fajny, szczególnie podoba mi się owłosienie ;) Teksturka potraktowana trochę po macoszemu, normal moim zdaniem dodany troszkę na siłę. Zwykłą teksturą mógłbyś osiągnąć dobry efekt. Gratuluję ukończenia i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

 

Khe khe khe, Model ma ze 2600 Trisów. Mogłbym zrobić 4 razy więcej. Uważałem żeby były równomiernie rozłożone, (Poly/jednostke maxową). Nie lubie jak np. całym korpusie jest 500 poly a na samej twarzy 1500. :0

 

Normal dał gładkość, i oto mi jedynie chodziło. Chciałem aby to była postać jak w HOMM I. Jasne mogłem dodać jakieś karwasze płaszcz z futra itp. Ale chcialem żeby wyglądało podobnie jak w hommie:) [Nie jak ogr w LOTR'ze, tylko czysty i bajkowy:)]

 

Jak mówiłem tekstur robić nie umiem, zacząłem od tyłu tekstury ogólnie:)

 

Na nogach i stopach mogłem wsumie dużo zaoszczędzić, rzeczywiście.

 

BTW. może zriguje zaraz(biped:])

Link to comment
Share on other sites

Empeck, bardzo dobra uwaga, przy animacji worldspace by się nie nadawało.

Hmm, nie wiem jak ustawić normalmape tangent w maksie, nie wychodzi mi gładkie, tylko kanciaste i widac

triangle:/

[EDIT: Winą było to że mój model niemiał ustawionych smoothing groups, a przy korzystaniu z normalmapy worldspace to niema znaczenia]

 

 

Zaraz dodam miniaturke

 

Dzięki za komenty

 

Mam też takie pytanie:

Jak używam Zmappera revd to mi wyskakuje taki błąd jak wypiekam normalmapke

[Narazie bakuje mapke normalnie przez Zbrusha, ale chciałbym znać odpowiedź]

 

untitled5dv.th.jpg

 

Na ręce pojawia się błąd. Co śmieszniejsze Nie jest to UVW seam. jest na środku UVW ręki:/

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem zrobić jakiś environment do mojego Ogra, a mianowicie, w 2 dni, korzystając z ferri , wymodeluje i oteksturuje Budynek Ogrów

 

screenshot1170010391lx1.jpg

 

Może dorobie do budynku, chatke Orków(kusznicy), bo fajny projekt był.

 

Wogule kiedyś było lepiej, lepianka orków, gliniany domek ogrów. Teraz to taki szajs dają. Wielka twierdza Ogrów[wogule Ogr-Mag

 

EDIT:BLE, Zrobiłem domek, nawet ma normalki(niewiem poco), utwierdziłem isę w swoim beztaleńciu do rysowania tekstur:]

moge wrzucić ale chyba niema co, jaki budynek jest każdy widzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy