Skocz do zawartości

[Modelowanie] siedzisko na sofę/narożnik -dla początkujących [3dsmax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

cześć wszystkim

dzisiaj postanowiłem napisać tutoriala, w którym postaram się pokazać jak wymodelować przykładowe siedzisko (coś w stylu materaca).

przed rozpoczęciem, mówię że jest to tutorial dla początkujących, którzy dopiero zaczynają z maksem i chcieli by

wymodelować sobie takie oto siedzisko na sofke/narożnik,

49905761.jpg

 

więc zaczynajmy:

 

tworzymy plane tak jak na obrazku:

24175842.jpg

 

konvertujemy do editable patch, klikając na niego prawym przyciskiem myszy->convert to: editable patch

zaznaczamy środkowe werteksy,włączamy soft selection i przesówamy je trochę w górę, jak na obrazku:

62682060.jpg

 

przechodzimy do zakładki surface(geometry-> surface)

View steps: 0

Render Steps: 0

 

konvertujemy do editable poly, centrujemy pivot, i kopiujemy,i łączymy wszystkie wypukłości funkcją attach, jak na obrazku:

69756095.jpg

 

zaznaczamy wszystkie wertexy(ctrl+a) i używając funkcji weld łączymy by uzyskać jeden element, i klikamy ok, jak na obrazku:

58849185.jpg

 

zaznaczamy wszystkie poligony, wybieramy border selection i przeciągamy trochę w dół, jak na obrazku:

95303980.jpg

 

wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię, jak na obrazku:

96633237.jpg

 

klikamy w tryb zaznaczania poligonów i zaznaczone już przedtem poligony, z wciśniętym Shift'em przeciągamy w dół(clone to element) i obracamy o 180 stopni, jak na obrazku:

23142675.jpg

 

potem to samo co z borderem, czyli: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię

 

kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wszystkich werteksów (ctrl+a) i zweldowanie,i klikamy ok, jak na obrazku:

53544868.jpg

 

zaznaczamy krawędzie jak na obrazku(żeby przyspieszyć pracę, zaznaczyłem jedną krawędź a potem użyłem funkcji LOOP(selection-> loop):

52616921.jpg

 

i chamferujemy z wartością 0,19, wszystko inne bez zmian

teraz zaznaczamy boczne krawędzie i loop, jak na obrazku:

55952096.jpg

 

i chamfer 0,19, bez zmian

teraz zaznaczamy krawędzie jak na rysunku:

15058694.jpg

 

i chamferujemy 0,19 bez zmian

kiedy mamy jeszcze zaznaczone krawędzie, nie odznaczając ich klikamy na poligon selection, klikamy shrink i zaznaczamy tak jak na rysunku:

11714994.jpg

 

i zaznaczone poligony poddajemy opcji bevel

Bevel type group

height 0

outline amount -0,1

i extrude typ Local Normal -0,38

teraz czeka was żmudna praca, ale dacie rade.

a więc tak,

zaznaczamy krawędzie jak na obrazku:

65887219.jpg

 

i tak w każdym takim rogu:

35424823.jpg

i chamferujemy z wartością 0,06

 

teraz zaznaczamy edge jak na obrazku,i klikamy w Create Shape From Selection, typ smooth:

12716069.jpg

 

klikamy na utworzonego Spline, i we właściwościach rendering zaznaczamy

Enable in Render

Enable in Vievport

Thickness: 0,22

Sides: 6

i konvertujemy do editable poly

zaznaczamy wszystkie poligony i w Polygon:Sommthing Groups wpisujemy 90 i klikamy Auto smooth

 

i oto doszliśmy do końca tego mini tutoriala, mam nadzieje że się przyda komuś (komentarze mile widziane)

Edytowane przez indian
  • Like 2
  • Confused 4
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności