Jump to content

[Modelowanie] siedzisko na sofę/narożnik -dla początkujących [3dsmax]


indian

Recommended Posts

cześć wszystkim

dzisiaj postanowiłem napisać tutoriala, w którym postaram się pokazać jak wymodelować przykładowe siedzisko (coś w stylu materaca).

przed rozpoczęciem, mówię że jest to tutorial dla początkujących, którzy dopiero zaczynają z maksem i chcieli by

wymodelować sobie takie oto siedzisko na sofke/narożnik,

49905761.jpg

 

więc zaczynajmy:

 

tworzymy plane tak jak na obrazku:

24175842.jpg

 

konvertujemy do editable patch, klikając na niego prawym przyciskiem myszy->convert to: editable patch

zaznaczamy środkowe werteksy,włączamy soft selection i przesówamy je trochę w górę, jak na obrazku:

62682060.jpg

 

przechodzimy do zakładki surface(geometry-> surface)

View steps: 0

Render Steps: 0

 

konvertujemy do editable poly, centrujemy pivot, i kopiujemy,i łączymy wszystkie wypukłości funkcją attach, jak na obrazku:

69756095.jpg

 

zaznaczamy wszystkie wertexy(ctrl+a) i używając funkcji weld łączymy by uzyskać jeden element, i klikamy ok, jak na obrazku:

58849185.jpg

 

zaznaczamy wszystkie poligony, wybieramy border selection i przeciągamy trochę w dół, jak na obrazku:

95303980.jpg

 

wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię, jak na obrazku:

96633237.jpg

 

klikamy w tryb zaznaczania poligonów i zaznaczone już przedtem poligony, z wciśniętym Shift'em przeciągamy w dół(clone to element) i obracamy o 180 stopni, jak na obrazku:

23142675.jpg

 

potem to samo co z borderem, czyli: wybieramy narzędzie select and uniform scale i przeciągamy w dół, aby wyrównać powierzchnię

 

kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wszystkich werteksów (ctrl+a) i zweldowanie,i klikamy ok, jak na obrazku:

53544868.jpg

 

zaznaczamy krawędzie jak na obrazku(żeby przyspieszyć pracę, zaznaczyłem jedną krawędź a potem użyłem funkcji LOOP(selection-> loop):

52616921.jpg

 

i chamferujemy z wartością 0,19, wszystko inne bez zmian

teraz zaznaczamy boczne krawędzie i loop, jak na obrazku:

55952096.jpg

 

i chamfer 0,19, bez zmian

teraz zaznaczamy krawędzie jak na rysunku:

15058694.jpg

 

i chamferujemy 0,19 bez zmian

kiedy mamy jeszcze zaznaczone krawędzie, nie odznaczając ich klikamy na poligon selection, klikamy shrink i zaznaczamy tak jak na rysunku:

11714994.jpg

 

i zaznaczone poligony poddajemy opcji bevel

Bevel type group

height 0

outline amount -0,1

i extrude typ Local Normal -0,38

teraz czeka was żmudna praca, ale dacie rade.

a więc tak,

zaznaczamy krawędzie jak na obrazku:

65887219.jpg

 

i tak w każdym takim rogu:

35424823.jpg

i chamferujemy z wartością 0,06

 

teraz zaznaczamy edge jak na obrazku,i klikamy w Create Shape From Selection, typ smooth:

12716069.jpg

 

klikamy na utworzonego Spline, i we właściwościach rendering zaznaczamy

Enable in Render

Enable in Vievport

Thickness: 0,22

Sides: 6

i konvertujemy do editable poly

zaznaczamy wszystkie poligony i w Polygon:Sommthing Groups wpisujemy 90 i klikamy Auto smooth

 

i oto doszliśmy do końca tego mini tutoriala, mam nadzieje że się przyda komuś (komentarze mile widziane)

Edited by indian
  • Like 2
  • Confused 4
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy