matiuss Napisano 6 Kwiecień 2018 Napisano 6 Kwiecień 2018 Witam, ostatnio wziąłem się za projekt odtworzenia jednej sceny z filmu anime, ciekaw jestem kto pierwszy odgadnie tytuł :) Scena będzie prezentowana w silniku Unreal Engine 4, wszystkie modele mam zrobione i zblokowane pozostaje tylko kwestia oteksturowania. Jak skończę to będę się zastanawiać nad prostą animacją. Miałem problem z materiałem szkła i są to jedyne obiekty na scenie mające teksturkę szkła :/będę musiał jeszcze popracować na tym ... tak, żeby m.in. było fajnie widać teksturkę "roughness". Podsyłam dwa screenshoty :)
matiuss Napisano 7 Kwiecień 2018 Autor Napisano 7 Kwiecień 2018 Podsyłam kolejne screeny, dużo miałem problemów przy belkach, niby proste obiekty, ale nie wiem dlaczego miały dużo błędów o0 Przy jednej części miałem problem, który jeszcze nie rozwiązałem :/ Podczas importowania obiektu wyskakuje błąd, że są jakieś zerowe punkty i ich nie czyta;/ " ...nearly zero bi-normals ..." Jutro będę się zastanawiać jak zrobić tak, żeby te szuflady w teksturze miały trochę więcej wariacji.
matiuss Napisano 8 Kwiecień 2018 Autor Napisano 8 Kwiecień 2018 :P Dzisiaj nie miałem zbyt dużo czasu, ale zrobiłem kilka rzeczy :P Trochę dziwne te kolorki mi wyszły :( , ale i tak wszystko będę jeszcze poprawiał na samym końcu, szkoda tylko, że nie robię tego wszystkiego w substance designerze żeby było wszystko procedularnie -_- To taki mój pierwszy projekt, przy którym nie będę siedział zbyt długo, więc nie spodziewajcie się cudów :) Zamierzam skupić się bardziej na oświetleniu i rozwiązywaniu problemów, które napotkam :P To dla jest dla mnie dobry trening :)
polka dot Napisano 9 Kwiecień 2018 Napisano 9 Kwiecień 2018 powodzenia, na pewno sporo się nauczysz. przy oświetlaniu na końcu, dla ułatwienia ukryj sobie część mniej istotnych elementów i zacznij oświetlenie i materiały od "architektury"
matiuss Napisano 14 Kwiecień 2018 Autor Napisano 14 Kwiecień 2018 ok tekstury już gotowe i teraz zacznę od oświetlenia i potem chyba korekta tekstur hmmm... polka dot dzięki, będę miał to na uwadze a tutaj podglad z substance paintera ten kołowrotek mi strasznie nie pasuje, co jest z nim nie tak? chyba zbyt płaski jest, może więcej detalu nie mam koncepcji :(
tr3buh Napisano 15 Kwiecień 2018 Napisano 15 Kwiecień 2018 na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce
Traitor Napisano 16 Kwiecień 2018 Napisano 16 Kwiecień 2018 Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty.
polka dot Napisano 16 Kwiecień 2018 Napisano 16 Kwiecień 2018 nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy. a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell
matiuss Napisano 16 Kwiecień 2018 Autor Napisano 16 Kwiecień 2018 na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce Witaj, wiem, że to wygląda dosyć słabo :(, ale nic się nie martw, praca idzie ciągle do przodu a po za tym ostrzegałem, żeby się nie spodziewać nie wiadomo czego:P Co do tego, żeby podpatrzeć jak zbudowane są materiały/ustawienia z różnych scen to jest dobry pomysł, jakiś czas temu właśnie przeglądałem kilka scen, ale po tym jak zobaczyłem chmurę różnych nodów to szybko zrezygnowałem :(( Póki co jak mam problem to staram się go szukać w internecie, ewentualnie pisząc tutaj na forum. Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty. A co ja właśnie robię ?:P Co prawda za modelowaniem aż tak bardzo nie przepadam, gdybym miał możliwość to wolałbym zająć się tylko oświetlenim, pracą kamery i ewntualnie tworzeniem tekstur w substane designerze :( Mam już za sobą przerobione kilkanaście modeli ( zapraszam na moją stronę www) Kamajiego też będziesz modelował? Heh widzę, że scenę już znasz :) co prawdą animować jako tako potrafię + riggowanie i skinoowanie ale jeżeli chodzi o wymodelowanie tego dziadka to z chęcią bym się za to zabrał, ale niestety nie mogę - za modelowanie postaci jeszcze się nie brałem (sam jestem ciekaw jak by mi to wyszło) i jak na razie nie zamierzam :( nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy. a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell spoko, jakoś się tym nie przejmuję i uważam, że każdy ma prawo wyrazić swoją własna opinię dzięki :) te szklane dzbanki mają dwie strony (są dwustronne) szczerze mówiąc to pierwszy to te dzbanki jeszcze raz muszę usiąść i poprawić bo jakiś błąd jest przy nich a tekstura szkła zrobiłem na podstawie tutotirala i nadal słabo to wygląda ;/Będę później szukał jakiegoś tuta żeby przy tym szkle było fajnie widać roughness i nie było takie "czyste" Wracając do tematu, modele były robione jakiś czas teamu i ze względu, że wracam do zaległego projektu, który chciałbym zakończyć, zamierzam poprawiać każdy model jeszcze raz. Próbowałem zrobić coś z tymi szufladami, żeby nie było widać powtarzalności tekstur, szukałem opcji, żeby dało się w jakiś prosty sposób zrobić wariacje tekstur na jednym(powielonym) obiekcie. Efekt chyba na + już tak w oczy się nie rzuca i przy okazji poprawiłem rozdzielczość tekstur :)
matiuss Napisano 20 Kwiecień 2018 Autor Napisano 20 Kwiecień 2018 (edytowane) Jako, że to był mój pierwszy projekt i jak pisałem nie zamierzałem przy nim siedzieć długo podsyłam w miarę skończony projekt, , który robiłem żeby sprawdzić swoje umiejętności i zobaczyć jak mi to pójdzie Referencja: Referencja: Referencja: Jest to film pełnometrażowy anime z 2001 roku w reżyserii Hayao Miyazakiego pt. "Spirited Away: W krainie bogów", który polecam :) Edytowane 21 Kwiecień 2018 przez matiuss
Loozack Napisano 21 Kwiecień 2018 Napisano 21 Kwiecień 2018 Pierwszy render najfajniejszy ;) A co do filmu to również polecam, genialny, oglądałem go już chyba z 10 razy.
matiuss Napisano 30 Listopad 2023 Autor Napisano 30 Listopad 2023 (edytowane) spróbuje projekt ożywić na nowo w UE5 😄 odgrzewany kotlet trochę, ale dojdą dwie sceny wiec może nie będzie tak źle 😄 tutaj kilka proceduralnych assetów ulepiłem w hudym, próbowałem też w nim coś wyrzeźbić i chyba nie wyszło tak źle ? 😛 Potem to będę wszystko wrzucał do Unreala Edytowane 30 Listopad 2023 przez matiuss 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się