Napisano 6 Kwiecień 20186 l Witam, ostatnio wziąłem się za projekt odtworzenia jednej sceny z filmu anime, ciekaw jestem kto pierwszy odgadnie tytuł :) Scena będzie prezentowana w silniku Unreal Engine 4, wszystkie modele mam zrobione i zblokowane pozostaje tylko kwestia oteksturowania. Jak skończę to będę się zastanawiać nad prostą animacją. Miałem problem z materiałem szkła i są to jedyne obiekty na scenie mające teksturkę szkła :/będę musiał jeszcze popracować na tym ... tak, żeby m.in. było fajnie widać teksturkę "roughness". Podsyłam dwa screenshoty :)
Napisano 7 Kwiecień 20186 l Autor Podsyłam kolejne screeny, dużo miałem problemów przy belkach, niby proste obiekty, ale nie wiem dlaczego miały dużo błędów o0 Przy jednej części miałem problem, który jeszcze nie rozwiązałem :/ Podczas importowania obiektu wyskakuje błąd, że są jakieś zerowe punkty i ich nie czyta;/ " ...nearly zero bi-normals ..." Jutro będę się zastanawiać jak zrobić tak, żeby te szuflady w teksturze miały trochę więcej wariacji.
Napisano 8 Kwiecień 20186 l Autor :P Dzisiaj nie miałem zbyt dużo czasu, ale zrobiłem kilka rzeczy :P Trochę dziwne te kolorki mi wyszły :( , ale i tak wszystko będę jeszcze poprawiał na samym końcu, szkoda tylko, że nie robię tego wszystkiego w substance designerze żeby było wszystko procedularnie -_- To taki mój pierwszy projekt, przy którym nie będę siedział zbyt długo, więc nie spodziewajcie się cudów :) Zamierzam skupić się bardziej na oświetleniu i rozwiązywaniu problemów, które napotkam :P To dla jest dla mnie dobry trening :)
Napisano 9 Kwiecień 20186 l powodzenia, na pewno sporo się nauczysz. przy oświetlaniu na końcu, dla ułatwienia ukryj sobie część mniej istotnych elementów i zacznij oświetlenie i materiały od "architektury"
Napisano 14 Kwiecień 20186 l Autor ok tekstury już gotowe i teraz zacznę od oświetlenia i potem chyba korekta tekstur hmmm... polka dot dzięki, będę miał to na uwadze a tutaj podglad z substance paintera ten kołowrotek mi strasznie nie pasuje, co jest z nim nie tak? chyba zbyt płaski jest, może więcej detalu nie mam koncepcji :(
Napisano 15 Kwiecień 20186 l na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce
Napisano 16 Kwiecień 20186 l Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty.
Napisano 16 Kwiecień 20186 l nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy. a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell
Napisano 16 Kwiecień 20186 l Autor na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce Witaj, wiem, że to wygląda dosyć słabo :(, ale nic się nie martw, praca idzie ciągle do przodu a po za tym ostrzegałem, żeby się nie spodziewać nie wiadomo czego:P Co do tego, żeby podpatrzeć jak zbudowane są materiały/ustawienia z różnych scen to jest dobry pomysł, jakiś czas temu właśnie przeglądałem kilka scen, ale po tym jak zobaczyłem chmurę różnych nodów to szybko zrezygnowałem :(( Póki co jak mam problem to staram się go szukać w internecie, ewentualnie pisząc tutaj na forum. Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty. A co ja właśnie robię ?:P Co prawda za modelowaniem aż tak bardzo nie przepadam, gdybym miał możliwość to wolałbym zająć się tylko oświetlenim, pracą kamery i ewntualnie tworzeniem tekstur w substane designerze :( Mam już za sobą przerobione kilkanaście modeli ( zapraszam na moją stronę www) Kamajiego też będziesz modelował? Heh widzę, że scenę już znasz :) co prawdą animować jako tako potrafię + riggowanie i skinoowanie ale jeżeli chodzi o wymodelowanie tego dziadka to z chęcią bym się za to zabrał, ale niestety nie mogę - za modelowanie postaci jeszcze się nie brałem (sam jestem ciekaw jak by mi to wyszło) i jak na razie nie zamierzam :( nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy. a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell spoko, jakoś się tym nie przejmuję i uważam, że każdy ma prawo wyrazić swoją własna opinię dzięki :) te szklane dzbanki mają dwie strony (są dwustronne) szczerze mówiąc to pierwszy to te dzbanki jeszcze raz muszę usiąść i poprawić bo jakiś błąd jest przy nich a tekstura szkła zrobiłem na podstawie tutotirala i nadal słabo to wygląda ;/Będę później szukał jakiegoś tuta żeby przy tym szkle było fajnie widać roughness i nie było takie "czyste" Wracając do tematu, modele były robione jakiś czas teamu i ze względu, że wracam do zaległego projektu, który chciałbym zakończyć, zamierzam poprawiać każdy model jeszcze raz. Próbowałem zrobić coś z tymi szufladami, żeby nie było widać powtarzalności tekstur, szukałem opcji, żeby dało się w jakiś prosty sposób zrobić wariacje tekstur na jednym(powielonym) obiekcie. Efekt chyba na + już tak w oczy się nie rzuca i przy okazji poprawiłem rozdzielczość tekstur :)
Napisano 20 Kwiecień 20186 l Autor Jako, że to był mój pierwszy projekt i jak pisałem nie zamierzałem przy nim siedzieć długo podsyłam w miarę skończony projekt, , który robiłem żeby sprawdzić swoje umiejętności i zobaczyć jak mi to pójdzie Referencja: Referencja: Referencja: Jest to film pełnometrażowy anime z 2001 roku w reżyserii Hayao Miyazakiego pt. "Spirited Away: W krainie bogów", który polecam :) Edytowane 21 Kwiecień 20186 l przez matiuss
Napisano 21 Kwiecień 20186 l Pierwszy render najfajniejszy ;) A co do filmu to również polecam, genialny, oglądałem go już chyba z 10 razy.
Napisano 30 Listopad 20231 r Autor spróbuje projekt ożywić na nowo w UE5 😄 odgrzewany kotlet trochę, ale dojdą dwie sceny wiec może nie będzie tak źle 😄 tutaj kilka proceduralnych assetów ulepiłem w hudym, próbowałem też w nim coś wyrzeźbić i chyba nie wyszło tak źle ? 😛 Potem to będę wszystko wrzucał do Unreala Edytowane 30 Listopad 20231 r przez matiuss
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto