Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, ostatnio wziąłem się za projekt odtworzenia jednej sceny z filmu anime, ciekaw jestem kto pierwszy odgadnie tytuł :)

Scena będzie prezentowana w silniku Unreal Engine 4, wszystkie modele mam zrobione i zblokowane pozostaje tylko kwestia oteksturowania. Jak skończę to będę się zastanawiać nad prostą animacją.

Miałem problem z materiałem szkła i są to jedyne obiekty na scenie mające teksturkę szkła :/będę musiał jeszcze popracować na tym ... tak, żeby m.in. było fajnie widać teksturkę "roughness".

 

Podsyłam dwa screenshoty :)

 

oET6qij.png

 

VTbnRZW.png

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • spróbuje projekt ożywić na nowo w UE5 😄 odgrzewany kotlet trochę, ale dojdą dwie sceny wiec może nie będzie tak źle 😄  tutaj kilka proceduralnych assetów ulepiłem w hudym, próbowałem też  w nim c

Napisano
  • Autor

Podsyłam kolejne screeny, dużo miałem problemów przy belkach, niby proste obiekty, ale nie wiem dlaczego miały dużo błędów o0

Przy jednej części miałem problem, który jeszcze nie rozwiązałem :/ Podczas importowania obiektu wyskakuje błąd, że są jakieś zerowe punkty i ich nie czyta;/ " ...nearly zero bi-normals ..."

Jutro będę się zastanawiać jak zrobić tak, żeby te szuflady w teksturze miały trochę więcej wariacji.

Nc9Ja2q.png

CXuj0GE.png

Napisano
  • Autor

:P

Dzisiaj nie miałem zbyt dużo czasu, ale zrobiłem kilka rzeczy :P Trochę dziwne te kolorki mi wyszły :( , ale i tak wszystko będę jeszcze poprawiał na samym końcu, szkoda tylko, że nie robię tego wszystkiego w substance designerze żeby było wszystko procedularnie -_- To taki mój pierwszy projekt, przy którym nie będę siedział zbyt długo, więc nie spodziewajcie się cudów :) Zamierzam skupić się bardziej na oświetleniu i rozwiązywaniu problemów, które napotkam :P To dla jest dla mnie dobry trening :)

3WXWRAs.png

iAWPoJ2.png

LN3eX52.png

Napisano

powodzenia, na pewno sporo się nauczysz. przy oświetlaniu na końcu, dla ułatwienia ukryj sobie część mniej istotnych elementów i zacznij oświetlenie i materiały od "architektury"

Napisano
  • Autor

ok tekstury już gotowe i teraz zacznę od oświetlenia i potem chyba korekta tekstur hmmm...

polka dot dzięki, będę miał to na uwadze

DOAhIU3.png

wYZeL7e.png

L62e997.png

 

a tutaj podglad z substance paintera

lt7c4ya.jpg

XSM9ZJH.jpg

 

ten kołowrotek mi strasznie nie pasuje, co jest z nim nie tak? chyba zbyt płaski jest, może więcej detalu nie mam koncepcji :(

Napisano

na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce

Napisano

Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty.

Napisano

nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy.

 

a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell

Napisano
  • Autor
na razie wygląda to bardzo słabo, jeżeli chodzi o unreala to polecałbym ściągnąć dobre sceny z marketplace i przypatrzeć się wszystkim ustawieniom( globalne,światło oraz materiały), musisz też popracować bardziej nad samymi teksturami, powodzenia w nauce

 

Witaj, wiem, że to wygląda dosyć słabo :(, ale nic się nie martw, praca idzie ciągle do przodu a po za tym ostrzegałem, żeby się nie spodziewać nie wiadomo czego:P

Co do tego, żeby podpatrzeć jak zbudowane są materiały/ustawienia z różnych scen to jest dobry pomysł, jakiś czas temu właśnie przeglądałem kilka scen, ale po tym jak zobaczyłem chmurę różnych nodów to szybko zrezygnowałem :(( Póki co jak mam problem to staram się go szukać w internecie, ewentualnie pisząc tutaj na forum.

 

 

Wszystko leży... Myślę, ze w punkcie w którym jesteś, powinieneś rozpocząć podstawową naukę modelowania, texturowania, a dopiero potem brać się za składanie scen i oświetlanie. Chcesz przeskoczyć etapy których jeszcze nie ogarnąłeś nawet na ocenę wyższa niż 2- Prawda jest taka, ze nie ma czegoś takiego jak droga na skróty.

 

 

A co ja właśnie robię ?:P Co prawda za modelowaniem aż tak bardzo nie przepadam, gdybym miał możliwość to wolałbym zająć się tylko oświetlenim, pracą kamery i ewntualnie tworzeniem tekstur w substane designerze :( Mam już za sobą przerobione kilkanaście modeli ( zapraszam na moją stronę www)

 

 

Kamajiego też będziesz modelował?

 

Heh widzę, że scenę już znasz :) co prawdą animować jako tako potrafię + riggowanie i skinoowanie ale jeżeli chodzi o wymodelowanie tego dziadka to z chęcią bym się za to zabrał, ale niestety nie mogę - za modelowanie postaci jeszcze się nie brałem (sam jestem ciekaw jak by mi to wyszło) i jak na razie nie zamierzam :(

 

 

 

nie przejmuj się, chłopacy chyba mieli ciężki dzień w pracy.

 

a co do materiału szkła, czy model ma grubość? żeby refrakcja działała na obiektach typu szklanki czy butelki, szkło powinno być dwustronne, jak w rzeczywistości. nie wiem w czym modelujesz, ale w maxie służy do tego modyfikator Shell

 

spoko, jakoś się tym nie przejmuję i uważam, że każdy ma prawo wyrazić swoją własna opinię

dzięki :)

te szklane dzbanki mają dwie strony (są dwustronne) szczerze mówiąc to pierwszy to te dzbanki jeszcze raz muszę usiąść i poprawić bo jakiś błąd jest przy nich a tekstura szkła zrobiłem na podstawie tutotirala i nadal słabo to wygląda ;/Będę później szukał jakiegoś tuta żeby przy tym szkle było fajnie widać roughness i nie było takie "czyste"

 

Wracając do tematu, modele były robione jakiś czas teamu i ze względu, że wracam do zaległego projektu, który chciałbym zakończyć, zamierzam poprawiać każdy model jeszcze raz.

 

Próbowałem zrobić coś z tymi szufladami, żeby nie było widać powtarzalności tekstur, szukałem opcji, żeby dało się w jakiś prosty sposób zrobić wariacje tekstur na jednym(powielonym) obiekcie.

uv04RrT.jpg

Efekt chyba na + już tak w oczy się nie rzuca i przy okazji poprawiłem rozdzielczość tekstur :)

B3xbENA.png

Napisano
  • Autor

Jako, że to był mój pierwszy projekt i jak pisałem nie zamierzałem przy nim siedzieć długo podsyłam w miarę skończony projekt, , który robiłem żeby sprawdzić swoje umiejętności i zobaczyć jak mi to pójdzie

40890059544_1a972d951e_o_d.jpg

 

Referencja:

AZ3dtHF.jpg

 

41560644832_5957528616_o_d.png

 

Referencja:

uPakwDD.jpg

 

41600742471_ac5c040dbd_o_d.png

 

Referencja:

vGY03ZV.jpg

 

40890058634_f0923a3b79_o_d.jpg

 

Jest to film pełnometrażowy anime z 2001 roku w reżyserii Hayao Miyazakiego pt. "Spirited Away: W krainie bogów", który polecam :)

Edytowane przez matiuss

Napisano

Pierwszy render najfajniejszy ;) A co do filmu to również polecam, genialny, oglądałem go już chyba z 10 razy.

Napisano
  • Autor

spróbuje projekt ożywić na nowo w UE5 😄 odgrzewany kotlet trochę, ale dojdą dwie sceny wiec może nie będzie tak źle 😄 

tutaj kilka proceduralnych assetów ulepiłem w hudym, próbowałem też  w nim coś wyrzeźbić i chyba nie wyszło tak źle ? 😛 Potem to będę wszystko wrzucał do Unreala
lh5MzPJ.gif


w2wjMkn.gifoD21qjM.gif

55cYANZ.gif

82oi04a.png
tOTasG4.png

Edytowane przez matiuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności