Alan Watts Napisano 2 Czerwiec 2018 Napisano 2 Czerwiec 2018 Witam Korzystam z bezpłatnego skryptu który sprawdza się świetnie co chodzi o mapowanie, jednak mam limit na trójkąty - skrypt działa do pewnej ilości tych trójkątów. Zatem zrodziło się pytanie, czy macie może jakieś alternatywne rozwiązania ? Płatne i bezpłatne ? Wiem że są flagowe produkty, jednak ich cena zniechęca. Szukam czegoś na moją kieszeń, do 200zł max - Dla Max Design 2010 / 2011. Proszę o podpowiedzi.
triget Napisano 21 Czerwiec 2018 Napisano 21 Czerwiec 2018 Może Unfold3D? (Cena odstrasza niestety). Też szukałem jakiegoś normalnego narzędzia w niskiej cenie i się poddałem.
Hris Napisano 21 Czerwiec 2018 Napisano 21 Czerwiec 2018 Kiedyś ze 2-3 razy używałem tego (darmowy): http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist Generalnie do wiekszosci moich zadań standardowe narzędzia max'a stykają mi (modyfikator Unwrap UVW i jego narzędzia Peel oraz reszta tool'sów). Czasem w trudnych przypadkach Blender'a używam (przez export FBX) - tam jest SmartUV niezły do szybkich rozłożeń. TexTools jest też dla Blender'a i chyba nawet aktywniej rozwijany niż wersja dla 3ds Max'a. Pozdrawiam
triget Napisano 22 Czerwiec 2018 Napisano 22 Czerwiec 2018 Z tego co widzę, to ten TexTools już nie jest rozwijany od 8 lat. Myślałem jeszcze o XrayUnwrap, ale patrząc na forum i ich stronę to zupełnie umarł ten plugin.
Hris Napisano 22 Czerwiec 2018 Napisano 22 Czerwiec 2018 Skrypt ten opiera się na zewnętrznym pluginie RoadKill (darmowy) który faktycznie ma swoje lata... ale nie wiem w czym ma to przeszkadzać. Robi robotę i tyle. Zawsze możesz export do Blendera zrobić - tam UV'kę zrobić i przerzucić do maxa raz jeszcze . Dziś żyjemy w takich czasach że prawie w każdym projekcie model/modele latają po 5-6 softach...U mnie Autocad do Sketchupa, ze Sketchupa do 3ds Maxa, 3DS Max czasem do blendera, tekstury w Photoshopie (czasem Krita lub Affinity Photo), Zbrush i Substance też się pojawiają, Lumion też jako podgląd...A w pracy jeszcze mamy Rhinoceros'a i Revita. Po prostu czasem trzeba opuścić jeden software by zrobić coś w innym. Nie ma co cisnąć że coś "darmowego" do maxa się znajdzie skoro masz Blendka. Do blendka takie coś jeszcze zrobili do unwrappingu modeli (maksymalizacja pakowania "wysp" które powstają przy rozbieraniu modelu): https://blenderartists.org/t/uv-packmaster-efficient-uv-packing-solution-for-blender-c-based-multithreaded/1102737 A jak chcesz w detal iść z teksturami na modelach, to tu jest plugin żeby sobie po prostu bez unwrappowania modelu po nim detalami trzaskać (tu chcą 20 dolców, ale plugin robi robotę): https://blenderartists.org/t/addon-decalmachine/688181 pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się