Alan Watts Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Witam Korzystam z bezpłatnego skryptu który sprawdza się świetnie co chodzi o mapowanie, jednak mam limit na trójkąty - skrypt działa do pewnej ilości tych trójkątów. Zatem zrodziło się pytanie, czy macie może jakieś alternatywne rozwiązania ? Płatne i bezpłatne ? Wiem że są flagowe produkty, jednak ich cena zniechęca. Szukam czegoś na moją kieszeń, do 200zł max - Dla Max Design 2010 / 2011. Proszę o podpowiedzi.
triget Posted June 21, 2018 Posted June 21, 2018 Może Unfold3D? (Cena odstrasza niestety). Też szukałem jakiegoś normalnego narzędzia w niskiej cenie i się poddałem.
Hris Posted June 21, 2018 Posted June 21, 2018 Kiedyś ze 2-3 razy używałem tego (darmowy): http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist Generalnie do wiekszosci moich zadań standardowe narzędzia max'a stykają mi (modyfikator Unwrap UVW i jego narzędzia Peel oraz reszta tool'sów). Czasem w trudnych przypadkach Blender'a używam (przez export FBX) - tam jest SmartUV niezły do szybkich rozłożeń. TexTools jest też dla Blender'a i chyba nawet aktywniej rozwijany niż wersja dla 3ds Max'a. Pozdrawiam
triget Posted June 22, 2018 Posted June 22, 2018 Z tego co widzę, to ten TexTools już nie jest rozwijany od 8 lat. Myślałem jeszcze o XrayUnwrap, ale patrząc na forum i ich stronę to zupełnie umarł ten plugin.
Hris Posted June 22, 2018 Posted June 22, 2018 Skrypt ten opiera się na zewnętrznym pluginie RoadKill (darmowy) który faktycznie ma swoje lata... ale nie wiem w czym ma to przeszkadzać. Robi robotę i tyle. Zawsze możesz export do Blendera zrobić - tam UV'kę zrobić i przerzucić do maxa raz jeszcze . Dziś żyjemy w takich czasach że prawie w każdym projekcie model/modele latają po 5-6 softach...U mnie Autocad do Sketchupa, ze Sketchupa do 3ds Maxa, 3DS Max czasem do blendera, tekstury w Photoshopie (czasem Krita lub Affinity Photo), Zbrush i Substance też się pojawiają, Lumion też jako podgląd...A w pracy jeszcze mamy Rhinoceros'a i Revita. Po prostu czasem trzeba opuścić jeden software by zrobić coś w innym. Nie ma co cisnąć że coś "darmowego" do maxa się znajdzie skoro masz Blendka. Do blendka takie coś jeszcze zrobili do unwrappingu modeli (maksymalizacja pakowania "wysp" które powstają przy rozbieraniu modelu): https://blenderartists.org/t/uv-packmaster-efficient-uv-packing-solution-for-blender-c-based-multithreaded/1102737 A jak chcesz w detal iść z teksturami na modelach, to tu jest plugin żeby sobie po prostu bez unwrappowania modelu po nim detalami trzaskać (tu chcą 20 dolców, ale plugin robi robotę): https://blenderartists.org/t/addon-decalmachine/688181 pozdrawiam
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now