Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chwilowo zawiesiłem prace nad sceną, gdyż nie zadowalały mnie moje umiejętności związane z teksturowaniem/materiałami i postanowiłem pocisnąć w tym kierunku.

Efekt zabawy z  Substance Designerem

spacer.png

 

 

  • Like 1
Napisano

jak ugryźć taki materiał? Próbowałem to z scatrering translucent, to z pomocą emissive... kompletnie nie wiem jak się za niego zabrać, ani nawet od czego zacząć. Uzyskałem tylko to co poniżej widać.

materiał.jpg

Bez tytułu.jpg

Napisano (edytowane)

Powiedzcie mi jak ma być ustawiony Tangent Space Tollbagu?

-Modeluje w 3dmax-->export lp i hp  do fbx(zaznaczone tangents and binormals

-Odpalam w Toolbagu w opcjach bakera wybieram Tangent space 3d studio Max ustawiam offset cage i wypalam mapy do tga

-Odpalam fbx w Substance Painter ładuje mapy mormalka działa jak należy ale okazuje się ze mapa curvature jest źle wypalona (cześć krawędzi jest całkiem czarna).

-Wracam do tollbaga i wypalam z ustawionym tangents space na Marmoset i curvature jest lepsza ale z kolei normalka nieprawidłowa.

 

marmoset tangents.jpg

baking problem.jpg

Edytowane przez snizo
Napisano

Ja polecam wypalać w MikkT/Xnormal, nigdy nie miałem z tym problemów. W ogóle dziwnie wyglądają te curvature, zaszumione takie, bawiłeś się coś w opcjach i taki efekt chciałeś osiągnąć? Poza tym zawsze możesz normalkę wypalić z ustawieniami 3D's Max a curvature osobno z Marmoset.

 

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

To za szumienie to akurat kwestia  jednego suwaka więc to nie problem, a że tylko miało być poglądowo dla przedstawienia problemu czarnych krawedzi to już zostawiłem. 

Na chwilę obecną właśnie tak robię że na dwa razy wypalam. Jednak interesuje mnie tak kwestia też z tego względu że jak oglądam i czytam tutoriale to nic o tym nie widziałem.  Teraz też nasuwa się pytanie w jakiej konfiguracji wypalać pozostałe mapy... thickness, ao, itd.

Dobra dzięki jednak na MikkT/Xnormal jest wszystko ok tylko trzeba było flipnąć Y, wydaje mi się ze na marmoset podobnie.

 

Edytowane przez snizo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności