Jump to content

Recommended Posts

chwilowo zawiesiłem prace nad sceną, gdyż nie zadowalały mnie moje umiejętności związane z teksturowaniem/materiałami i postanowiłem pocisnąć w tym kierunku.

Efekt zabawy z  Substance Designerem

spacer.png

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

chwilowa odskocznia i szybki test Toolbaga do wypalania normalek... myślę teraz tylko w nim będę wypalać.

spacer.pngspacer.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak ugryźć taki materiał? Próbowałem to z scatrering translucent, to z pomocą emissive... kompletnie nie wiem jak się za niego zabrać, ani nawet od czego zacząć. Uzyskałem tylko to co poniżej widać.

materiał.jpg

Bez tytułu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi jak ma być ustawiony Tangent Space Tollbagu?

-Modeluje w 3dmax-->export lp i hp  do fbx(zaznaczone tangents and binormals

-Odpalam w Toolbagu w opcjach bakera wybieram Tangent space 3d studio Max ustawiam offset cage i wypalam mapy do tga

-Odpalam fbx w Substance Painter ładuje mapy mormalka działa jak należy ale okazuje się ze mapa curvature jest źle wypalona (cześć krawędzi jest całkiem czarna).

-Wracam do tollbaga i wypalam z ustawionym tangents space na Marmoset i curvature jest lepsza ale z kolei normalka nieprawidłowa.

 

marmoset tangents.jpg

baking problem.jpg

Edited by snizo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam wypalać w MikkT/Xnormal, nigdy nie miałem z tym problemów. W ogóle dziwnie wyglądają te curvature, zaszumione takie, bawiłeś się coś w opcjach i taki efekt chciałeś osiągnąć? Poza tym zawsze możesz normalkę wypalić z ustawieniami 3D's Max a curvature osobno z Marmoset.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za szumienie to akurat kwestia  jednego suwaka więc to nie problem, a że tylko miało być poglądowo dla przedstawienia problemu czarnych krawedzi to już zostawiłem. 

Na chwilę obecną właśnie tak robię że na dwa razy wypalam. Jednak interesuje mnie tak kwestia też z tego względu że jak oglądam i czytam tutoriale to nic o tym nie widziałem.  Teraz też nasuwa się pytanie w jakiej konfiguracji wypalać pozostałe mapy... thickness, ao, itd.

Dobra dzięki jednak na MikkT/Xnormal jest wszystko ok tylko trzeba było flipnąć Y, wydaje mi się ze na marmoset podobnie.

 

Edited by snizo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Powrót do sf...

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

oparcie na koncepcie:

d9f19fcd35c5c9d70b83f9cded03c9e1.jpg

Edited by snizo
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy