Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć. Modyfikator loft przeskalowuje mi kształt x2. Jest to problematyczne o tyle, o ile mam dość skomplikowaną ścieżkę i jeśli miałabym naprawiać skalę przekroju po użyciu lofta to nic by z tego nie wyszło.

Druga sprawa to jak zrobić, żeby środek (lub zadany konkretny punkt kształtu biegł wzdłuż ścieżki? np. środek kształtu?) Teraz wygląda to tak, że Max wybiera sobie na mój gust losowy punkt kształtu i ciągnie go wzdłuż ścieżki za ten losowy punkt...

 

Edit: Jakby co to pivota mam w centralnym punkcie kształtu. Załączam screeny.

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

zrób jakiś shape i zataczuj do niego swój kształt, potem usuń ten shape- skala powinna się naprawić

 

otwórz obiekt loft (ale normalnie przez modify, na screenie masz pokazany obiekt przy tworzeniu, często jest wtedy mniej opcji)

rozwiń w okienku gdzie jest stos modyfikatorów zakladke 'loft' i kliknij shape, wtedy mozesz zaznaczyc w scenie kształt i przesuwać jego pozycję, skalować również

 

Capture.jpg

Posted

1. obróć shape żeby leżał na płaszczyźnie xy (żeby go było widać tylko z widoku top). teraz użyj reset xform (w zakładce utility) i skolapsuj do editable splane

 

2. ten "losowy" punkt to vertex nr 1. jeśi chcesz żeby przesuwał po innym, zaznacz wybrany vertex i użyj opsji make first (podświetli się na żółto)




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy