PatrycjaLe Napisano 25 Sierpień 2018 Napisano 25 Sierpień 2018 Cześć. Modyfikator loft przeskalowuje mi kształt x2. Jest to problematyczne o tyle, o ile mam dość skomplikowaną ścieżkę i jeśli miałabym naprawiać skalę przekroju po użyciu lofta to nic by z tego nie wyszło. Druga sprawa to jak zrobić, żeby środek (lub zadany konkretny punkt kształtu biegł wzdłuż ścieżki? np. środek kształtu?) Teraz wygląda to tak, że Max wybiera sobie na mój gust losowy punkt kształtu i ciągnie go wzdłuż ścieżki za ten losowy punkt... Edit: Jakby co to pivota mam w centralnym punkcie kształtu. Załączam screeny.
mitic Napisano 26 Sierpień 2018 Napisano 26 Sierpień 2018 zrób jakiś shape i zataczuj do niego swój kształt, potem usuń ten shape- skala powinna się naprawić otwórz obiekt loft (ale normalnie przez modify, na screenie masz pokazany obiekt przy tworzeniu, często jest wtedy mniej opcji) rozwiń w okienku gdzie jest stos modyfikatorów zakladke 'loft' i kliknij shape, wtedy mozesz zaznaczyc w scenie kształt i przesuwać jego pozycję, skalować również
polka dot Napisano 27 Sierpień 2018 Napisano 27 Sierpień 2018 1. obróć shape żeby leżał na płaszczyźnie xy (żeby go było widać tylko z widoku top). teraz użyj reset xform (w zakładce utility) i skolapsuj do editable splane 2. ten "losowy" punkt to vertex nr 1. jeśi chcesz żeby przesuwał po innym, zaznacz wybrany vertex i użyj opsji make first (podświetli się na żółto)
Rekomendowane odpowiedzi