Napisano 16 Luty 20196 l Cześć, Niedawno zacząłem swoją naukę rzeźbienia. Teczkę założyłem w celu otrzymania uwag przez co i jeszcze większego kopniaka do dalszej pracy. Proszę o feedback 🙂 Zaczynam od nauki anatomii. Pierwsze próby to próby rysunkowe (nie jestem wybitnym rysownikiem). Następnie czacha w 3D: Timelapse : Następnie próby wyrzeźbienia twarzy. Dość luźna odskocznia. Zacząłem rzeźbić jeszcze to: wg "conceptu" własnej roboty 😄
Napisano 7 Kwiecień 20196 l Autor Odkopałem swój stary model. Posłuży mi jako element ekwipunku postaci którą będę się teraz zajmował. Edytowane 8 Kwiecień 20196 l przez Brafc
Napisano 29 Kwiecień 20195 l Autor Ćwiczeniowy sculpt: oraz następny: Będę wdzięczny za krytykę i feedback :)
Napisano 29 Kwiecień 20195 l Hej, coś w tej głowie proporcje ci się ostro rozjechały. Twarz wydaje się być mała, co dobrze widać na ostatnim rysunku. Ucho też chyba ma źle rozłożone proporcje. https://pasteboard.co/Icnjmei.jpg To jedyna uwaga. Pracuj dalej a będzie dobrze. Teczkę założyłeś w lutym. To twoja druga głowa? Rób więcej takich ćwiczeń.
Napisano 29 Kwiecień 20195 l nie jest źle ale będzie lepiej. Fajnie, że nie ma symetrii w detalach skóry. Może małe niedoskonałości czaszki - jak już opanujesz proporcje lub kamerę (może to wina kamery) też wpłyną na realizm.
Napisano 29 Kwiecień 20195 l Autor Dzięki za odpowiedzi :)! @Michalo, Od momentu założenia teczki wyrzeźbiłem 3 główki, w tym ostatnie dwie (obydwie z zeszłego tygodnia) wrzuciłem wyżej. Dużo w tym czasie modelowałem hard surface, ostatnio przesiadam się też z Maxa na Maykę. Teraz mam do zrobienia postać i w miedzy czasie będę częściej ćwiczył główki. Proporcje faktycznie nie siedzą tak jak powinny. Dzięki za feedback i referencję ! :D @Olaf, Dzięki za feedback! Proporcje faktycznie do skorygowania . Pokombinuję również z kamerą żeby kolejne wrzuty były bardziej klarowne :D Tymczasem skorygowałem proporcje. Powinno być chyba lepiej. Edytowane 29 Kwiecień 20195 l przez Brafc
Napisano 29 Kwiecień 20195 l profil wygląda znacznie lepiej. Rzut en face wydaje się demonstrować lekko napompowaną głowę.
Napisano 29 Kwiecień 20195 l Tak żeby za bardzo się nie wymądrzać. To co się najbardziej rzuca mi w oczy to struktura czaszki a raczej jej brak, zwłaszcza w rejonach żuchwa, kość policzkowa i skroń. https://pasteboard.co/IcqFLIH.jpg U ciebie żuchwa leci po łuku i 2 3/4 wygląda jakby nie miała końca. A kończy się kiedy zaczyna się kość policzkowa. Skronie to też ważny landmark. Trochę widać oczodół, trochę część czołową, trochę kość policzkową. tu jesty idealny obrazek http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=451497 Ogólnie sporo jest do poprawy ale najpierw upewnij się, że pod tą skórą jest czaszka. Zacznij od szkicu czaszki, ale nie takiego szczegółowego. Tylko podstawy - oczodoly, skronie, żuchwa, policzki, szczęka i na tym rzeźb twarz, pamiętając (najlepiej jako osobny subtool) o strukturze pod. Każdy element ma swoje zasady budowy - nos, usta, oczy, ale każdy bazuje na kształcie czaszki.
Napisano 6 Maj 20195 l Autor Dzięki ponownie za podpowiedzi ! :) Nie męczyłem już dalej tamtej główki tylko ruszyłem dalej. Wrzucam ostatni sculpt, dzisiejszy. @Michalo, Dzięki za dokładny opis. Poszedłem za Twoją radą i podłożyłem czaszkę jako oddzielny obiekt. Dużo wspomagam się refkami z profilu Anatomy for Sculptors, staram się też dużo obserwować. Powinno być lepiej choć jeszcze sporo pracy przede mną. Naturalnie będę wdzięczny za krytykę :)
Napisano 29 Lipiec 20195 l Autor Chciałbym zaprezentować postać Orka , którą wykonałem w ramach dyplomu. Link do projektu na Artstation: https://www.artstation.com/artwork/XB25Z3 Komentarze i krytyka mile widziane 😄 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez Brafc
Napisano 29 Lipiec 20195 l Zdecydowanie widać progres 😉 Może warto by go oteksturować i porobić rendery jak to projekt dyplomowy. Z ciekawości spytam jaki kierunek / tytuł. Za pół roku czeka mnie podobny temat 😄 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez ArnoldSzczesliwy
Napisano 29 Lipiec 20195 l Bardzo fajny projekt. Szczególnie podobają mi się elementy ekwipunku. Jeśli chodzi o feedback, co prawda specem od anatomii nie jestem ale wspomnę to co mi się rzuca w oczy a lepsi mnie najwyżej poprawią 😄. Pierwsze to obojczyk oraz ścięgna szyjne. Obojczyk u niego wygląda na pofalowany a ścięgna są za szeroko, wyglądają na równoległe a powinny się schodzić do środka. Uwypukliłbym też bardziej mięśnie klatki piersiowej, żeby tak gładko nie przechodziły w brzuch tylko odstawały bo teraz wyglądają trochę płasko. Mięśnie proste brzucha bym zaznaczył wyraźniej, tak samo skośne. Tzw. grzbiety też wyglądają trochę nienaturalnie. Popracowałbym nad mięśniami nóg bo są słabo zaznaczone i się zlewają oraz zwęził okolicę kolana bo ta partia jest węższa od reszty nogi. Kostki u nóg od wewn. strony nie są "zblendowane" tzn. ich kontur się bardzo wyróżnia i wygląda jakby miał coś przyklejonego i wydaje mi się, że są trochę za nisko ale pewien nie jestem. Poniżej masz obrazek z tym o co mi chodzi. Jbc to mnie poprawcie 😄 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez BoguslawJestem
Napisano 30 Lipiec 20195 l Fajny model widac napracowanko 🙂 Generalnie anatomia tutaj to jest najmniejszy problem. Najwiekszy problem? proporcje dlugosc rak do tulowia, dlugosc przedramienia do ramienia (nie wspominajac o osadzeniu miesni). Ilosc glow jakie mieszcza sie w ciele itp itp. Model przez te rzeczy, wyglada jakbys nad nim nie panowal. To samo jezeli chodzi o projekt pasa, znowu widac napracowanko. Brak w nim jakiejkolwiek kompozycji. Detale sa takiej samej wielkosci i walcza ze soba. Zrobilbym wieksza czaszke pozniej paski, ktore sa 2gie co do wielkosci, sztylet, a reszta juz nie ma wiekszego znaczenia. Przy nastepnym modelu postaraj sie odwrocic ilosc czasu jakia wkladasz w detale na ustalenie proporcji i mysle ze bedzie git 🙂
Napisano 23 Sierpień 20195 l Autor @ArnoldSzczesliwy, Dzięki. Myślałem o tym żeby zrobić retopo, rozłożyć UVki i go oteksturować ale uznałem , że to zamknięty projekt i czas ruszać z kolejnymi tematami 😄 Jeśli chodzi o tytuł u nas wygląda to w ten sposób, że na dyplomie mamy wypisane: " poziom studiów: studia pierwszego stopnia Kierunek studiów: Grafika specjalność: gry komputerowe uzyskany tytuł zawodowy: licencjat " @BoguslawJestem, Dzięki za komentarz i spostrzeżenia. Przy kolejnym modelu zwrócę szczególną uwagę na elementy , które wskazałeś 🙂 @KLICEK, Dzięki za komentarz i feedback 🙂 Czułem, że coś jest nie tak. Faktycznie poprawa proporcji ciała oraz nadanie elementom hierarchii poprzez skalę sprawiłyby, że postać dużo lepiej by się czytało. Będę na tym pracował przy kolejnych modelach 🙂 Wrzucam trochę główek. Kilka bardzo szybkich ćwiczeń kompletnie bez wchodzenia w detal i jedna nad, którą posiedziałem nieco dłużej. Jak zawsze krytyka i komentarze mile widziane 😄
Napisano 9 Wrzesień 20195 l fajnie, troche bym poprawil zaczepienie i ksztalt tego tluszczu nad gorna powieka
Napisano 10 Wrzesień 20195 l Autor Poprawiłem za radą. Teraz wygląda dużo lepiej. Dzięki 🙂 (po prawej update)
Napisano 14 Wrzesień 20195 l Autor Dzięki 🙂 A więc następny 😄 WIP póki co w dość w mocno speedowej formie. Edytowane 14 Wrzesień 20195 l przez Brafc
Napisano 14 Wrzesień 20195 l no i elegacko, ale akurat to jest tak prosta twarz do sprzedania ze szok. Co mnie natomiast dziwi to twoja niedbalosc o ksztalty w oczach. JAk to poprawisz to bedzie git
Napisano 17 Wrzesień 20195 l Autor Dzięki 🙂 Posiedziałem nad oczami. Mam nadzieję , że jest lepiej. obrotówka
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto