Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Niedawno zacząłem swoją naukę rzeźbienia. Teczkę założyłem w celu otrzymania uwag przez co i jeszcze większego kopniaka do dalszej pracy. Proszę o feedback 🙂

 

Zaczynam od nauki anatomii.

 

Pierwsze próby to próby rysunkowe (nie jestem wybitnym rysownikiem).

nu6uQAf.jpg

 

Następnie czacha w 3D:

dcH8hGO.png

FvWHCAv.png

MnIH2mG.png

 

Timelapse :

 

 

Następnie próby wyrzeźbienia twarzy.

UuNlGmh.png

4Bcfh6p.png

LsOpCPa.png

uZNy10I.png

 

Dość luźna odskocznia. Zacząłem rzeźbić jeszcze to:

PWTNrIV.png

O8JJEaf.png

 

wg "conceptu" własnej roboty 😄

RMpUAyf.png

Napisano (edytowane)

Odkopałem swój stary model. Posłuży mi jako element ekwipunku postaci którą będę się teraz zajmował.

zpRjymO.png

ZVMCiPn.png

Edytowane przez Brafc
Napisano

Hej,

 

coś w tej głowie proporcje ci się ostro rozjechały. Twarz wydaje się być mała, co dobrze widać na ostatnim rysunku.

Ucho też chyba ma źle rozłożone proporcje.

https://pasteboard.co/Icnjmei.jpg

 

To jedyna uwaga. Pracuj dalej a będzie dobrze. Teczkę założyłeś w lutym. To twoja druga głowa?

Rób więcej takich ćwiczeń.

Napisano

nie jest źle ale będzie lepiej. Fajnie, że nie ma symetrii w detalach skóry. Może małe niedoskonałości czaszki - jak już opanujesz proporcje lub kamerę (może to wina kamery) też wpłyną na realizm.

Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi :)!

 

@Michalo,

Od momentu założenia teczki wyrzeźbiłem 3 główki, w tym ostatnie dwie (obydwie z zeszłego tygodnia) wrzuciłem wyżej. Dużo w tym czasie modelowałem hard surface, ostatnio przesiadam się też z Maxa na Maykę. Teraz mam do zrobienia postać i w miedzy czasie będę częściej ćwiczył główki.

 

Proporcje faktycznie nie siedzą tak jak powinny. Dzięki za feedback i referencję ! :D

 

@Olaf,

Dzięki za feedback! Proporcje faktycznie do skorygowania . Pokombinuję również z kamerą żeby kolejne wrzuty były bardziej klarowne :D

 

Tymczasem skorygowałem proporcje. Powinno być chyba lepiej.

abZX3py.png

IFYaJtv.png

RqtVkZH.png

Edytowane przez Brafc
Napisano

Tak żeby za bardzo się nie wymądrzać. To co się najbardziej rzuca mi w oczy to struktura czaszki a raczej jej brak, zwłaszcza w rejonach żuchwa, kość policzkowa i skroń.

 

https://pasteboard.co/IcqFLIH.jpg

 

U ciebie żuchwa leci po łuku i 2 3/4 wygląda jakby nie miała końca. A kończy się kiedy zaczyna się kość policzkowa.

Skronie to też ważny landmark. Trochę widać oczodół, trochę część czołową, trochę kość policzkową.

 

tu jesty idealny obrazek

http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=451497

 

Ogólnie sporo jest do poprawy ale najpierw upewnij się, że pod tą skórą jest czaszka. Zacznij od szkicu czaszki, ale nie takiego szczegółowego. Tylko podstawy - oczodoly, skronie, żuchwa, policzki, szczęka i na tym rzeźb twarz, pamiętając (najlepiej jako osobny subtool) o strukturze pod.

Każdy element ma swoje zasady budowy - nos, usta, oczy, ale każdy bazuje na kształcie czaszki.

Napisano

Dzięki ponownie za podpowiedzi ! :)

 

Nie męczyłem już dalej tamtej główki tylko ruszyłem dalej. Wrzucam ostatni sculpt, dzisiejszy.

 

@Michalo,

Dzięki za dokładny opis. Poszedłem za Twoją radą i podłożyłem czaszkę jako oddzielny obiekt. Dużo wspomagam się refkami z profilu Anatomy for Sculptors, staram się też dużo obserwować. Powinno być lepiej choć jeszcze sporo pracy przede mną.

 

RfYUlwJ.png

UpDCdj7.png

s6beo2U.png

 

Naturalnie będę wdzięczny za krytykę :)

Napisano (edytowane)

Zdecydowanie widać progres 😉 Może warto by go oteksturować i porobić rendery jak to projekt dyplomowy.

Z ciekawości spytam jaki kierunek / tytuł. Za pół roku czeka mnie podobny temat 😄 

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Bardzo fajny projekt. Szczególnie podobają mi się elementy ekwipunku. Jeśli chodzi o feedback, co prawda specem od anatomii nie jestem ale wspomnę to co mi się rzuca w oczy a lepsi mnie najwyżej poprawią 😄.
Pierwsze to obojczyk oraz ścięgna szyjne. Obojczyk u niego wygląda na pofalowany a ścięgna są za szeroko, wyglądają na równoległe a powinny się schodzić do środka. Uwypukliłbym też bardziej mięśnie klatki piersiowej, żeby tak gładko nie przechodziły w brzuch tylko odstawały bo teraz wyglądają trochę płasko.
Mięśnie proste brzucha bym zaznaczył wyraźniej, tak samo skośne. Tzw. grzbiety też wyglądają trochę nienaturalnie.
Popracowałbym nad mięśniami nóg bo są słabo zaznaczone i się zlewają oraz zwęził okolicę kolana bo ta partia jest węższa od reszty nogi.
Kostki u nóg od wewn. strony nie są "zblendowane" tzn. ich kontur się bardzo wyróżnia i wygląda jakby miał coś przyklejonego i wydaje mi się, że są trochę za nisko ale pewien nie jestem.
Poniżej masz obrazek z tym o co mi chodzi. Jbc to mnie poprawcie 😄

 

1.jpg

Edytowane przez BoguslawJestem
  • Like 2
Napisano

Fajny model widac napracowanko 🙂 Generalnie anatomia tutaj to jest najmniejszy problem. Najwiekszy problem? proporcje dlugosc rak do tulowia, dlugosc przedramienia do ramienia (nie wspominajac o osadzeniu miesni). Ilosc glow jakie mieszcza sie w ciele itp itp. 

Model przez te rzeczy, wyglada jakbys nad nim nie panowal. To samo jezeli chodzi o projekt pasa, znowu widac napracowanko. Brak w nim jakiejkolwiek kompozycji. Detale sa takiej samej wielkosci i walcza ze soba. Zrobilbym wieksza czaszke pozniej paski, ktore sa 2gie co do wielkosci,  sztylet, a reszta juz nie ma wiekszego znaczenia. 

 

Przy nastepnym modelu postaraj sie odwrocic ilosc czasu jakia wkladasz w detale na ustalenie proporcji  i mysle ze bedzie git 🙂

  • Like 2
Napisano

@ArnoldSzczesliwy,

Dzięki. Myślałem o tym żeby zrobić retopo, rozłożyć UVki i go oteksturować ale uznałem , że to zamknięty projekt i czas ruszać z kolejnymi tematami 😄

 

Jeśli chodzi o tytuł u nas wygląda to w ten sposób, że na dyplomie mamy wypisane:

"

poziom studiów: studia pierwszego stopnia 

Kierunek studiów: Grafika

specjalność: gry komputerowe

uzyskany tytuł zawodowy: licencjat

"

 

@BoguslawJestem,

Dzięki za komentarz i spostrzeżenia. Przy kolejnym modelu zwrócę szczególną uwagę na elementy , które wskazałeś 🙂

 

 

@KLICEK,

Dzięki za komentarz i feedback 🙂

Czułem, że coś jest nie tak. Faktycznie poprawa proporcji ciała oraz nadanie elementom hierarchii poprzez skalę sprawiłyby, że postać dużo lepiej by się czytało. Będę na tym pracował przy kolejnych modelach 🙂

 

 

 

Wrzucam trochę główek. Kilka bardzo szybkich ćwiczeń kompletnie bez wchodzenia w detal i jedna nad, którą posiedziałem nieco dłużej. Jak zawsze krytyka i komentarze mile widziane 😄

główki_szybkie ćwiczenia

 

1.thumb.png.b2ef95637eb3a47626146df1587bdeb8.png2.thumb.png.aa7146992b79b4523740abda8b60d788.png3.thumb.png.eddb8849c75546d5068b38cd8f9c6fd4.png

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Dzięki 🙂

 

A więc następny 😄 WIP póki co w dość w mocno speedowej formie. 

arnold.thumb.jpg.0789be18db7ae60d068a66dc677eaa47.jpg

front.thumb.png.3e1795cc1a2fd794aff2954e07e3cf8f.png

 

 

Edytowane przez Brafc
  • Like 2
Napisano

no i elegacko, ale akurat to jest tak prosta twarz do sprzedania ze szok. Co mnie natomiast dziwi to twoja niedbalosc o ksztalty w oczach. JAk to poprawisz to bedzie git

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności