Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰,

Niedawno zacz膮艂em swoj膮 nauk臋 rze藕bienia. Teczk臋 za艂o偶y艂em w celu otrzymania uwag przez co i jeszcze wi臋kszego kopniaka do dalszej pracy. Prosz臋 o feedback 馃檪

Zaczynam od nauki anatomii.

Pierwsze pr贸by to pr贸by rysunkowe (nie jestem wybitnym rysownikiem).

nu6uQAf.jpg

Nast臋pnie czacha w 3D:

dcH8hGO.png

FvWHCAv.png

MnIH2mG.png

Timelapse :

Nast臋pnie pr贸by wyrze藕bienia twarzy.

UuNlGmh.png

4Bcfh6p.png

LsOpCPa.png

uZNy10I.png

Do艣膰 lu藕na odskocznia. Zacz膮艂em rze藕bi膰 jeszcze to:

PWTNrIV.png

O8JJEaf.png

wg "conceptu" w艂asnej roboty 馃槃

RMpUAyf.png

  • Odpowiedzi 20
  • Wy艣wietle艅 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Chcia艂bym zaprezentowa膰 posta膰 Orka , kt贸r膮 wykona艂em w ramach dyplomu. Link do projektu na Artstation:聽https://www.artstation.com/artwork/XB25Z3 聽 Komentarze i krytyka mile widziane 馃槃

  • BoguslawJestem
    BoguslawJestem

    Bardzo fajny projekt. Szczeg贸lnie podobaj膮 mi si臋 elementy ekwipunku. Je艣li chodzi o feedback, co prawda specem od anatomii nie jestem ale wspomn臋 to co mi si臋 rzuca w oczy a lepsi mnie najwy偶ej popra

  • Fajny model widac napracowanko 馃檪聽Generalnie anatomia tutaj to jest najmniejszy problem. Najwiekszy problem? proporcje dlugosc rak do tulowia, dlugosc przedramienia do ramienia (nie wspominajac o osadz

Posted Images

Napisano
  • Autor

Odkopa艂em sw贸j stary model. Pos艂u偶y mi jako element ekwipunku postaci kt贸r膮 b臋d臋 si臋 teraz zajmowa艂.

zpRjymO.png

ZVMCiPn.png

Edytowane przez Brafc

Napisano
  • Autor

膯wiczeniowy sculpt:

NHC44Md.png

X1R26CA.png

CPVSzlq.png

oraz nast臋pny:

4F5LViK.png

t3MCkYU.png

BnZVBb2.png

B臋d臋 wdzi臋czny za krytyk臋 i feedback :)

Napisano

Hej,

co艣 w tej g艂owie proporcje ci si臋 ostro rozjecha艂y. Twarz wydaje si臋 by膰 ma艂a, co dobrze wida膰 na ostatnim rysunku.

Ucho te偶 chyba ma 藕le roz艂o偶one proporcje.

https://pasteboard.co/Icnjmei.jpg

To jedyna uwaga. Pracuj dalej a b臋dzie dobrze. Teczk臋 za艂o偶y艂e艣 w lutym. To twoja druga g艂owa?

R贸b wi臋cej takich 膰wicze艅.

Napisano

nie jest 藕le ale b臋dzie lepiej. Fajnie, 偶e nie ma symetrii w detalach sk贸ry. Mo偶e ma艂e niedoskona艂o艣ci czaszki - jak ju偶 opanujesz proporcje lub kamer臋 (mo偶e to wina kamery) te偶 wp艂yn膮 na realizm.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za odpowiedzi :)!

@Michalo,

Od momentu za艂o偶enia teczki wyrze藕bi艂em 3 g艂贸wki, w tym ostatnie dwie (obydwie z zesz艂ego tygodnia) wrzuci艂em wy偶ej. Du偶o w tym czasie modelowa艂em hard surface, ostatnio przesiadam si臋 te偶 z Maxa na Mayk臋. Teraz mam do zrobienia posta膰 i w miedzy czasie b臋d臋 cz臋艣ciej 膰wiczy艂 g艂贸wki.

Proporcje faktycznie nie siedz膮 tak jak powinny. Dzi臋ki za feedback i referencj臋 ! :D

@Olaf,

Dzi臋ki za feedback! Proporcje faktycznie do skorygowania . Pokombinuj臋 r贸wnie偶 z kamer膮 偶eby kolejne wrzuty by艂y bardziej klarowne :D

Tymczasem skorygowa艂em proporcje. Powinno by膰 chyba lepiej.

abZX3py.png

IFYaJtv.png

RqtVkZH.png

Edytowane przez Brafc

Napisano

profil wygl膮da znacznie lepiej. Rzut en face wydaje si臋 demonstrowa膰 lekko napompowan膮 g艂ow臋.

Napisano

Tak 偶eby za bardzo si臋 nie wym膮drza膰. To co si臋 najbardziej rzuca mi w oczy to struktura czaszki a raczej jej brak, zw艂aszcza w rejonach 偶uchwa, ko艣膰 policzkowa i skro艅.

https://pasteboard.co/IcqFLIH.jpg

U ciebie 偶uchwa leci po 艂uku i 2 3/4 wygl膮da jakby nie mia艂a ko艅ca. A ko艅czy si臋 kiedy zaczyna si臋 ko艣膰 policzkowa.

Skronie to te偶 wa偶ny landmark. Troch臋 wida膰 oczod贸艂, troch臋 cz臋艣膰 czo艂ow膮, troch臋 ko艣膰 policzkow膮.

tu jesty idealny obrazek

http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=451497

Og贸lnie sporo jest do poprawy ale najpierw upewnij si臋, 偶e pod t膮 sk贸r膮 jest czaszka. Zacznij od szkicu czaszki, ale nie takiego szczeg贸艂owego. Tylko podstawy - oczodoly, skronie, 偶uchwa, policzki, szcz臋ka i na tym rze藕b twarz, pami臋taj膮c (najlepiej jako osobny subtool) o strukturze pod.

Ka偶dy element ma swoje zasady budowy - nos, usta, oczy, ale ka偶dy bazuje na kszta艂cie czaszki.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki ponownie za podpowiedzi ! :)

Nie m臋czy艂em ju偶 dalej tamtej g艂贸wki tylko ruszy艂em dalej. Wrzucam ostatni sculpt, dzisiejszy.

@Michalo,

Dzi臋ki za dok艂adny opis. Poszed艂em za Twoj膮 rad膮 i pod艂o偶y艂em czaszk臋 jako oddzielny obiekt. Du偶o wspomagam si臋 refkami z profilu Anatomy for Sculptors, staram si臋 te偶 du偶o obserwowa膰. Powinno by膰 lepiej cho膰 jeszcze sporo pracy przede mn膮.

RfYUlwJ.png

UpDCdj7.png

s6beo2U.png

Naturalnie b臋d臋 wdzi臋czny za krytyk臋 :)

Napisano

Zdecydowanie wida膰 progres 馃槈聽Mo偶e warto by go oteksturowa膰 i porobi膰 rendery jak聽to projekt dyplomowy.

Z ciekawo艣ci spytam jaki kierunek / tytu艂. Za p贸艂 roku czeka mnie podobny temat 馃槃

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy

Napisano

Bardzo fajny projekt. Szczeg贸lnie podobaj膮 mi si臋 elementy ekwipunku. Je艣li chodzi o feedback, co prawda specem od anatomii nie jestem ale wspomn臋 to co mi si臋 rzuca w oczy a lepsi mnie najwy偶ej poprawi膮 馃槃.
Pierwsze to obojczyk oraz 艣ci臋gna szyjne. Obojczyk u niego wygl膮da na pofalowany a 艣ci臋gna s膮 za szeroko, wygl膮daj膮 na r贸wnoleg艂e a powinny si臋 schodzi膰 do 艣rodka. Uwypukli艂bym te偶 bardziej mi臋艣nie klatki piersiowej, 偶eby tak g艂adko nie przechodzi艂y w brzuch tylko odstawa艂y bo teraz wygl膮daj膮 troch臋 p艂asko.
Mi臋艣nie proste brzucha bym zaznaczy艂 wyra藕niej, tak samo sko艣ne. Tzw. grzbiety te偶 wygl膮daj膮 troch臋 nienaturalnie.
Popracowa艂bym nad mi臋艣niami n贸g bo s膮 s艂abo zaznaczone i si臋 zlewaj膮 oraz zw臋zi艂 okolic臋 kolana bo ta partia jest w臋偶sza od reszty nogi.
Kostki u n贸g od wewn. strony nie s膮 "zblendowane" tzn. ich kontur si臋 bardzo wyr贸偶nia i wygl膮da jakby mia艂 co艣 przyklejonego i wydaje mi si臋, 偶e s膮 troch臋 za nisko ale pewien nie jestem.
Poni偶ej masz obrazek z tym o co mi chodzi. Jbc to mnie poprawcie 馃槃

1.jpg

Edytowane przez BoguslawJestem

Napisano

Fajny model widac napracowanko 馃檪聽Generalnie anatomia tutaj to jest najmniejszy problem. Najwiekszy problem? proporcje dlugosc rak do tulowia, dlugosc przedramienia do ramienia (nie wspominajac o osadzeniu miesni). Ilosc glow jakie mieszcza sie w ciele itp itp.聽

Model przez te rzeczy, wyglada jakbys nad nim nie panowal.聽To samo jezeli chodzi o projekt pasa, znowu widac napracowanko.聽Brak w nim jakiejkolwiek kompozycji. Detale sa takiej samej wielkosci i walcza ze soba. Zrobilbym wieksza czaszke pozniej paski, ktore sa 2gie co do wielkosci, 聽sztylet, a reszta juz nie ma wiekszego znaczenia.聽

Przy nastepnym modelu postaraj sie odwrocic ilosc czasu jakia wkladasz w detale na ustalenie proporcji 聽i mysle ze bedzie git 馃檪

Napisano
  • Autor

@ArnoldSzczesliwy,

Dzi臋ki. My艣la艂em o tym 偶eby zrobi膰 retopo, roz艂o偶y膰 UVki i go oteksturowa膰 ale uzna艂em , 偶e to zamkni臋ty projekt i czas rusza膰 z kolejnymi tematami 馃槃

Je艣li chodzi o tytu艂 u nas wygl膮da to w ten spos贸b, 偶e na dyplomie mamy wypisane:

"

poziom studi贸w: studia pierwszego stopnia聽

Kierunek studi贸w: Grafika

specjalno艣膰: gry komputerowe

uzyskany tytu艂 zawodowy: licencjat

"

@BoguslawJestem,

Dzi臋ki za komentarz i spostrze偶enia. Przy kolejnym modelu zwr贸c臋 szczeg贸ln膮 uwag臋 na聽elementy , kt贸re wskaza艂e艣聽馃檪

@KLICEK,

Dzi臋ki za komentarz i聽feedback 馃檪

Czu艂em, 偶e聽co艣 jest nie tak.聽Faktycznie聽poprawa proporcji cia艂a oraz nadanie elementom hierarchii poprzez skal臋 sprawi艂yby, 偶e posta膰 du偶o lepiej by si臋 czyta艂o.聽B臋d臋 na tym pracowa艂 przy kolejnych modelach聽馃檪

Wrzucam troch臋 g艂贸wek. Kilka bardzo szybkich 膰wicze艅 kompletnie bez wchodzenia w detal聽i jedna nad, kt贸r膮 posiedzia艂em nieco d艂u偶ej. Jak zawsze krytyka i komentarze mile widziane 馃槃

g艂贸wki_szybkie 膰wiczenia

1.thumb.png.b2ef95637eb3a47626146df1587bdeb8.png2.thumb.png.aa7146992b79b4523740abda8b60d788.png3.thumb.png.eddb8849c75546d5068b38cd8f9c6fd4.png

Napisano
  • Autor

Ostatnie 膰wiczenie.

3/4

front

bok

Edytowane przez Brafc

Napisano
  • Autor

Poprawi艂em za rad膮. Teraz wygl膮da du偶o lepiej. Dzi臋ki 馃檪

(po prawej update)

progres

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki 馃檪

A wi臋c nast臋pny 馃槃 WIP p贸ki co w do艣膰 w mocno speedowej formie.聽

arnold.thumb.jpg.0789be18db7ae60d068a66dc677eaa47.jpg

front.thumb.png.3e1795cc1a2fd794aff2954e07e3cf8f.png

Edytowane przez Brafc

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki 馃檪Posiedzia艂em nad oczami. Mam nadziej臋 , 偶e jest lepiej.

3/4

Screenshot_4.thumb.png.c2d206ff37832023a81e92b93851549f.png

obrot贸wka

57245285_ArnoldTurntable.gif.5618eaa5b7d8d022e57de762a45f075b.gif

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci