Napisano 16 Luty 20196 l Cze艣膰, Niedawno zacz膮艂em swoj膮 nauk臋 rze藕bienia. Teczk臋 za艂o偶y艂em w celu otrzymania uwag przez co i jeszcze wi臋kszego kopniaka do dalszej pracy. Prosz臋 o feedback 馃檪 聽 Zaczynam od nauki anatomii. 聽 Pierwsze pr贸by to pr贸by rysunkowe (nie jestem wybitnym rysownikiem). 聽 Nast臋pnie czacha w 3D: 聽 Timelapse : 聽 聽 Nast臋pnie pr贸by wyrze藕bienia twarzy. 聽 Do艣膰 lu藕na odskocznia. Zacz膮艂em rze藕bi膰 jeszcze to: 聽 wg "conceptu" w艂asnej roboty 馃槃
Napisano 7 Kwiecie艅 20196 l Autor Odkopa艂em sw贸j stary model. Pos艂u偶y mi jako element ekwipunku postaci kt贸r膮 b臋d臋 si臋 teraz zajmowa艂. Edytowane 8 Kwiecie艅 20196 l przez Brafc
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l Autor 膯wiczeniowy sculpt: 聽 聽 聽 oraz nast臋pny: 聽 B臋d臋 wdzi臋czny za krytyk臋 i feedback :)
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l Hej, 聽 co艣 w tej g艂owie proporcje ci si臋 ostro rozjecha艂y. Twarz wydaje si臋 by膰 ma艂a, co dobrze wida膰 na ostatnim rysunku. Ucho te偶 chyba ma 藕le roz艂o偶one proporcje. https://pasteboard.co/Icnjmei.jpg 聽 To jedyna uwaga. Pracuj dalej a b臋dzie dobrze. Teczk臋 za艂o偶y艂e艣 w lutym. To twoja druga g艂owa? R贸b wi臋cej takich 膰wicze艅.
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l nie jest 藕le ale b臋dzie lepiej. Fajnie, 偶e nie ma symetrii w detalach sk贸ry. Mo偶e ma艂e niedoskona艂o艣ci czaszki - jak ju偶 opanujesz proporcje lub kamer臋 (mo偶e to wina kamery) te偶 wp艂yn膮 na realizm.
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l Autor Dzi臋ki za odpowiedzi :)! 聽 @Michalo, Od momentu za艂o偶enia teczki wyrze藕bi艂em 3 g艂贸wki, w tym ostatnie dwie (obydwie z zesz艂ego tygodnia) wrzuci艂em wy偶ej. Du偶o w tym czasie modelowa艂em hard surface, ostatnio przesiadam si臋 te偶 z Maxa na Mayk臋. Teraz mam do zrobienia posta膰 i w miedzy czasie b臋d臋 cz臋艣ciej 膰wiczy艂 g艂贸wki. 聽 Proporcje faktycznie nie siedz膮 tak jak powinny. Dzi臋ki za feedback i referencj臋 ! :D 聽 @Olaf, Dzi臋ki za feedback! Proporcje faktycznie do skorygowania . Pokombinuj臋 r贸wnie偶 z kamer膮 偶eby kolejne wrzuty by艂y bardziej klarowne :D 聽 Tymczasem skorygowa艂em proporcje. Powinno by膰 chyba lepiej. Edytowane 29 Kwiecie艅 20195 l przez Brafc
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l profil wygl膮da znacznie lepiej. Rzut en face wydaje si臋 demonstrowa膰 lekko napompowan膮 g艂ow臋.
Napisano 29 Kwiecie艅 20195 l Tak 偶eby za bardzo si臋 nie wym膮drza膰. To co si臋 najbardziej rzuca mi w oczy to struktura czaszki a raczej jej brak, zw艂aszcza w rejonach 偶uchwa, ko艣膰 policzkowa i skro艅. 聽 https://pasteboard.co/IcqFLIH.jpg 聽 U ciebie 偶uchwa leci po 艂uku i 2 3/4 wygl膮da jakby nie mia艂a ko艅ca. A ko艅czy si臋 kiedy zaczyna si臋 ko艣膰 policzkowa. Skronie to te偶 wa偶ny landmark. Troch臋 wida膰 oczod贸艂, troch臋 cz臋艣膰 czo艂ow膮, troch臋 ko艣膰 policzkow膮. 聽 tu jesty idealny obrazek http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=451497 聽 Og贸lnie sporo jest do poprawy ale najpierw upewnij si臋, 偶e pod t膮 sk贸r膮 jest czaszka. Zacznij od szkicu czaszki, ale nie takiego szczeg贸艂owego. Tylko podstawy - oczodoly, skronie, 偶uchwa, policzki, szcz臋ka i na tym rze藕b twarz, pami臋taj膮c (najlepiej jako osobny subtool) o strukturze pod. Ka偶dy element ma swoje zasady budowy - nos, usta, oczy, ale ka偶dy bazuje na kszta艂cie czaszki.
Napisano 6 Maj 20195 l Autor Dzi臋ki ponownie za podpowiedzi ! :) 聽 Nie m臋czy艂em ju偶 dalej tamtej g艂贸wki tylko ruszy艂em dalej. Wrzucam ostatni sculpt, dzisiejszy. 聽 @Michalo, Dzi臋ki za dok艂adny opis. Poszed艂em za Twoj膮 rad膮 i pod艂o偶y艂em czaszk臋 jako oddzielny obiekt. Du偶o wspomagam si臋 refkami z profilu Anatomy for Sculptors, staram si臋 te偶 du偶o obserwowa膰. Powinno by膰 lepiej cho膰 jeszcze sporo pracy przede mn膮. 聽 聽 Naturalnie b臋d臋 wdzi臋czny za krytyk臋 :)
Napisano 29 Lipiec 20195 l Autor Chcia艂bym zaprezentowa膰 posta膰 Orka , kt贸r膮 wykona艂em w ramach dyplomu. Link do projektu na Artstation:聽https://www.artstation.com/artwork/XB25Z3 聽 Komentarze i krytyka mile widziane 馃槃 聽 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez Brafc
Napisano 29 Lipiec 20195 l Zdecydowanie wida膰 progres 馃槈聽Mo偶e warto by go oteksturowa膰 i porobi膰 rendery jak聽to projekt dyplomowy. Z ciekawo艣ci spytam jaki kierunek / tytu艂. Za p贸艂 roku czeka mnie podobny temat 馃槃聽 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez ArnoldSzczesliwy
Napisano 29 Lipiec 20195 l Bardzo fajny projekt. Szczeg贸lnie podobaj膮 mi si臋 elementy ekwipunku. Je艣li chodzi o feedback, co prawda specem od anatomii nie jestem ale wspomn臋 to co mi si臋 rzuca w oczy a lepsi mnie najwy偶ej poprawi膮 馃槃. Pierwsze to obojczyk oraz 艣ci臋gna szyjne. Obojczyk u niego wygl膮da na pofalowany a 艣ci臋gna s膮 za szeroko, wygl膮daj膮 na r贸wnoleg艂e a powinny si臋 schodzi膰 do 艣rodka. Uwypukli艂bym te偶 bardziej mi臋艣nie klatki piersiowej, 偶eby tak g艂adko nie przechodzi艂y w brzuch tylko odstawa艂y bo teraz wygl膮daj膮 troch臋 p艂asko. Mi臋艣nie proste brzucha bym zaznaczy艂 wyra藕niej, tak samo sko艣ne. Tzw. grzbiety te偶 wygl膮daj膮 troch臋 nienaturalnie. Popracowa艂bym nad mi臋艣niami n贸g bo s膮 s艂abo zaznaczone i si臋 zlewaj膮 oraz zw臋zi艂 okolic臋 kolana bo ta partia jest w臋偶sza od reszty nogi. Kostki u n贸g od wewn. strony nie s膮 "zblendowane" tzn. ich kontur si臋 bardzo wyr贸偶nia i wygl膮da jakby mia艂 co艣 przyklejonego i wydaje mi si臋, 偶e s膮 troch臋 za nisko ale pewien nie jestem. Poni偶ej masz obrazek z tym o co mi chodzi. Jbc to mnie poprawcie 馃槃 聽 Edytowane 29 Lipiec 20195 l przez BoguslawJestem
Napisano 30 Lipiec 20195 l Fajny model widac napracowanko 馃檪聽Generalnie anatomia tutaj to jest najmniejszy problem. Najwiekszy problem? proporcje dlugosc rak do tulowia, dlugosc przedramienia do ramienia (nie wspominajac o osadzeniu miesni). Ilosc glow jakie mieszcza sie w ciele itp itp.聽 Model przez te rzeczy, wyglada jakbys nad nim nie panowal.聽To samo jezeli chodzi o projekt pasa, znowu widac napracowanko.聽Brak w nim jakiejkolwiek kompozycji. Detale sa takiej samej wielkosci i walcza ze soba. Zrobilbym wieksza czaszke pozniej paski, ktore sa 2gie co do wielkosci, 聽sztylet, a reszta juz nie ma wiekszego znaczenia.聽 聽 Przy nastepnym modelu postaraj sie odwrocic ilosc czasu jakia wkladasz w detale na ustalenie proporcji 聽i mysle ze bedzie git 馃檪
Napisano 23 Sierpie艅 20195 l Autor @ArnoldSzczesliwy, Dzi臋ki. My艣la艂em o tym 偶eby zrobi膰 retopo, roz艂o偶y膰 UVki i go oteksturowa膰 ale uzna艂em , 偶e to zamkni臋ty projekt i czas rusza膰 z kolejnymi tematami 馃槃 聽 Je艣li chodzi o tytu艂 u nas wygl膮da to w ten spos贸b, 偶e na dyplomie mamy wypisane: " poziom studi贸w: studia pierwszego stopnia聽 Kierunek studi贸w: Grafika specjalno艣膰: gry komputerowe uzyskany tytu艂 zawodowy: licencjat " 聽 @BoguslawJestem, Dzi臋ki za komentarz i spostrze偶enia. Przy kolejnym modelu zwr贸c臋 szczeg贸ln膮 uwag臋 na聽elementy , kt贸re wskaza艂e艣聽馃檪 聽 聽 @KLICEK, Dzi臋ki za komentarz i聽feedback 馃檪 Czu艂em, 偶e聽co艣 jest nie tak.聽Faktycznie聽poprawa proporcji cia艂a oraz nadanie elementom hierarchii poprzez skal臋 sprawi艂yby, 偶e posta膰 du偶o lepiej by si臋 czyta艂o.聽B臋d臋 na tym pracowa艂 przy kolejnych modelach聽馃檪 聽 聽 聽 Wrzucam troch臋 g艂贸wek. Kilka bardzo szybkich 膰wicze艅 kompletnie bez wchodzenia w detal聽i jedna nad, kt贸r膮 posiedzia艂em nieco d艂u偶ej. Jak zawsze krytyka i komentarze mile widziane 馃槃 聽 聽
Napisano 9 Wrzesie艅 20195 l fajnie, troche bym poprawil zaczepienie i ksztalt tego tluszczu nad gorna powieka
Napisano 10 Wrzesie艅 20195 l Autor Poprawi艂em za rad膮. Teraz wygl膮da du偶o lepiej. Dzi臋ki 馃檪 聽 (po prawej update)
Napisano 14 Wrzesie艅 20195 l Autor Dzi臋ki 馃檪 聽 A wi臋c nast臋pny 馃槃 WIP p贸ki co w do艣膰 w mocno speedowej formie.聽 聽 聽 Edytowane 14 Wrzesie艅 20195 l przez Brafc
Napisano 14 Wrzesie艅 20195 l no i elegacko, ale akurat to jest tak prosta twarz do sprzedania ze szok. Co mnie natomiast dziwi to twoja niedbalosc o ksztalty w oczach. JAk to poprawisz to bedzie git
Napisano 17 Wrzesie艅 20195 l Autor Dzi臋ki 馃檪聽Posiedzia艂em nad oczami. Mam nadziej臋 , 偶e jest lepiej. obrot贸wka 聽
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto