Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć,

 

Właśnie kupiłem licencję wieczystą maxa 2014. Wcześniej pracowałem na 2012. Wiem, że mega oldschoolowo, ale jeszcze się rozwijam i póki co nie mogę sobie pozwolić na subskrypcję maxa...

W każdym razie wszędzie czytałem, że w wersji 2014 autodesk zrobił duży przeskok jeśli chodzi o płynność pracy w viewporcie. Nadarzyła się okazja więc kupiłem licencję, zainstalowałem, wszystko pięknie do momentu odpalenia pierwszej sceny. Masakryczne lagi, scena, gdzie w 2012 miałem fps w okolicach 20-30, co jest dla mnie znośne podczas pracy nad dużymi projektami to w 2014 jest ok. 0,2fps, totalne zamrożenie.

Robiłem też proste testy na zasadzie tworzenia dużych ilości instancji prostych box'ów i tutaj też wydajność w 2012 była większa

 

Mieliście może podobne problemy? Z autodeskiem oczywiście nie jestem w stanie się skontaktować gdyż nie jestem subskrybentem...

 

Dla jasności sytuacji podaję parametry komputera:

I7-6700K 4GHz

32GB DDR4

GeForce GTX 960

 

Będę mega wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź, bo póki co jestem załamany tą "zmianą na lepsze"

 

Mały update: Zrobiłem test i w nowym pliku załączyłem tę dużą scenę jako XREF i śmiga normalnie, mimo że musi wyświetlać tę samą ilość informacji. 0_0

Edited by ItalianCopper
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Pracujesz w trybie Realistic czy Shaded?

Driver viewportu ustawiony na Nitrous?

Dla mnie Realistic był nie do używania, dodatkowo pamiętam, że 2014 był kapryśny co do wybranych modeli, często musiałem wyłączać edged faces albo pracować z niektórymi obiektami, lub wyświetlać je jako box bo nie dało się obrócić viewportu.

Posted

Tryb shaded, Nitrous 11. nie potrzebuję żadnych fikuśnych bajerów, większość tekstur też wyłączam zwykle żeby wyświetlało mi gładki kolor. Wydajność i szybkość pracy jest dla mnie najważniejsza ponieważ sceny coraz bardziej puchną. Dlatego jestem trochę załamany tym co się dzieje

 

Właśnie też myślałem że może chodzi o jakiś typ obiektów w tej scenie dlatego zrobiłem testy ze zwykłymi boxami i też szału nie ma

Posted

W robocie pracuję na Max 2013, w chacie kupiłem 2014. Przeskok gigantyczny. Trybu realistic nie da się używać, to fakt - ani w 2013 ani 2014. Ale Sceny które w robocie na 2013 mają 4-5 fps, w chacie na 2014 mają od 12 do 18 fps. I uwaga ...w robocie mam Gtx 1080 Ti, a w domku mam Gtx 960. 3ds Max 2013 ma głęboko w d.pie jaką masz kartę grafiki - możesz mieć Titana i tak 6 fps nie przekroczyłem w dużych scenach. Po prostu wersja 2013 nie obsługuje tego co oferują najnowsze karty w zakresie Open GL i Direct X. W 2014 obsługa nowszych bibliotek OpenGl nieco popchnęła ten program w rejony normalności. ALe i tak złota zasada pracy w 3ds Max i innych softach 3D - jeśli masz 50000 sześcianów jako osobne obiekty to scena zamuli na maxa...jeśli wszystkie te sześciany połączymy jako jeden 3d mesh - soft przyspieszy. Wynika to z tego jak są liczone pozycje vertexów dla każdego osobnego sześcianu. Mniej więcej w matmie to tak wygląda gdy na scenie jest 50000 sześcianów:

-) jak chcesz ruszyć wszystkimi na raz to rozpoczyna się tworzenie macierzy przekształceń dla każdego nowego środka ciężkości OSOBNEGO obiektu plus następne macierze dla tego środka ciężkości liczone względem nowych osi obrotu czy ruchu w czasie przekształceń obiektu

A jeśli masz jeden wielki mesh z połączonych 50000 szescianów to potrzebne jest jedno tylko obliczenie - stworzenie macierzy przekształceń dla JEDNEGO środka ciężkości dla wszystkich vertexów w obiekcie. Nie ma tego drugiego etapu obliczeń.

To widać jak masz drzewo 3D i każdy liść jest osobnym obiektem - czyli jakieś 300 000 liści na drzewo. Nie da się tego ruszyć ani obrócić. Zrób jeden mesh z tego (attach liści to gałęzi a potem tego wszystkiego do pnia) i nagle możesz drzewem obracać już...Tyle z mojego doświadczenia i pustego teoretyzowania ;)

Posted

Hej, dzięki, w sumie o tym nie wiedziałem, myślałem że jak to nie są kopie tylko "instances" to 3d max ma jakiś uproszczony sposób liczenia. Tak czy siak w mojej sytuacji to dalej wiele nie wnosi. Test z boxami zrobiłem tylko żeby porównać wersję 2012 i 2014. Pewnie bym się tym tak nie przejmował i szukał jakiś rozwiązań na około gdyby nie to że mam doświadczenie z 2012 gdzie okazuję się działać wszystko szybciej. Teraz nie wiem czy sprzedawać 2014 i dalej pracować na staruszku czy może istnieje jakieś rozwiązanie

Posted

W zasadzie to nie mam takiego sterownika jak DirectX...

Takie mam:

Nitrous direct3D 11

Nitrous direct3D 9

Nitrous Software

Legacy direct3D

Legacy OpenGL

Próbowałem wszystkich i wszystkie oprócz tego zalecanego nitrous 11 to jest już totalna padaka.

 

Ja na tej karcie graficznej mam tylko 2GB pamięci - może to jest przyczyna?

 

Jak wyłączam adaptive degradation to jest lipa straszna. Z kolei jak jest włączone to muszę poczekać dłuższą chwilę aż się załączy żeby obrócić ekran, ale jak już się załączy to mogę kręcić bez lagów(dopóki wyświetla złożone siatki jako boxy)

W 2012 zamiast adaptive degradation jest coś takiego jak progressive display i to zdaje się działać dużo lepiej, chociaż jak to wyłączam to i tak jest szybciej niż w 2014 z wyłączonym adaptive degradation

Posted

To chyba jakaś dziwna jednostkowa sytuacja, możesz jeszcze spróbować jakieś starsze lub nowsze sterowniki karty grafiki, zdarzają się przypadki niezgodności konkretnej wersji sterownika z jakimś konkretnym softem.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy