EmpireDown Posted May 5, 2019 Posted May 5, 2019 (edited) Zaczalem taki swoj hobbistyczny projekt, gdzie bawie sie efektam glownie w Houdinim. Zalezy mi na rozwoju a wiem, ze Wy sie nie cackacie. Kilka pierwszych animacji: https://vimeo.com/323838003 https://vimeo.com/325612931 https://vimeo.com/330261996 https://vimeo.com/334180231 Edited May 5, 2019 by EmpireDown
Amonther Posted May 5, 2019 Posted May 5, 2019 Skomentuje jako zwykły widz. :) Animacja z hełmem... nie wiadomo czy chciałeś dźwięk klawisza zsynchronizować z uderzeniem o ziemie i nie wyszło, czy tak miało być... że dźwięk nie stanowi integralnej części pokazu. Charakterystyczny pojedynczy dźwięk wyprzedza odrobinę uderzenie, i to daje jakiś taki efekt niefajny. Według mnie oczywiście. :) Całokształt - miodzio.
natas Posted May 6, 2019 Posted May 6, 2019 Ogólnie naprawdę spoko. Ale interesują mnie szczegóły ....na jakim kompie (tj.procesor ,grafika itd)...ile czasu i jaki silnik renderujący :)
EmpireDown Posted May 7, 2019 Author Posted May 7, 2019 cpu i9-9900k, 64G ram gpu 1080ti+2080ti, renderowane Redshiftem. Uwielbiam Mantre i Arnolda, ale to nie są silniki na mój sprzęt. Czasy renderów: Kubki pamiętam, że było to miedzy 2 a 7 minut na jedna klatkę, całość nie pamiętam ile się liczyła. Symulacja to było coś pomiędzy 1h a 2h na jeden kubek, rozdzielczość płynów nie była zbyt wysoka. Płonące kółko to było jakieś 30h na całość renderu. Symulacja Pyro to były jakieś 2-3 godziny, liczyło się nawet gładko, problem był bardziej z miejscem na dysku i musiałem zmniejszyć rozdzielczość. Czasów pozostałych dwóch nie pamiętam, ale włączałem render na noc i rano już było.
Pawelkos Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 Jak dla mnie zajebiscie. Szczegolnie ostatnio shot bardzo fajny, zarowno pod wzgledem graficznym jak i efektowym? Jak dlugo uczysz sie juz Houdiniego? Ile zajelo Ci dojscie do takiego poziomu?
EmpireDown Posted May 10, 2019 Author Posted May 10, 2019 Jak dla mnie zajebiscie. Szczegolnie ostatnio shot bardzo fajny, zarowno pod wzgledem graficznym jak i efektowym? Jak dlugo uczysz sie juz Houdiniego? Ile zajelo Ci dojscie do takiego poziomu? Dzięki. Houdini to jakoś tak rok - dwa lata. Pewnie bliżej dwóch, ale początki to było bardziej takie obwąchiwanie się z nim, niż praca w nim. Jak go lepiej poznałem - to już z górki. Najpierw używałem go tak jak wcześniej Maxa, czy Maye, czyli modelowanie, jakieś prostsze animacje i render. Od kilku-kilkunastu miesięcy staram się iść w VFXy - mniej lub bardziej intensywnie - i po to właśnie ten projekt, żeby było bardziej intensywnie.
Pawelkos Posted May 10, 2019 Posted May 10, 2019 To dobrze ze powiedziales ze dwa lata, bo juz sie balem ze powiesz jakies pol roku :). Sam sie juz od dluzszego czasu zabieram za nauke "hudego" ale fakt jak rozbudowany jest ten progam, niebardzo wiem jaka sciezke obrac zeby jak najszybciej go ogarnac. Mozesz powiedziec jaka byla Twoja sciezka w rozwoju z hudym. Slyszalem ze np najlepiej skupic sie na SOPach? Jakbys mogl doradzic, bede wdzieczny:) Dodam tez mnie rowniez interesuja fx-y.
EmpireDown Posted May 12, 2019 Author Posted May 12, 2019 To dobrze ze powiedziales ze dwa lata, bo juz sie balem ze powiesz jakies pol roku :). Sam sie juz od dluzszego czasu zabieram za nauke "hudego" ale fakt jak rozbudowany jest ten progam, niebardzo wiem jaka sciezke obrac zeby jak najszybciej go ogarnac. Mozesz powiedziec jaka byla Twoja sciezka w rozwoju z hudym. Slyszalem ze np najlepiej skupic sie na SOPach? Jakbys mogl doradzic, bede wdzieczny:) Dodam tez mnie rowniez interesuja fx-y. Nie wiem czy powiem ci coś czego jeszcze nie wiesz. Chyba najlepsze źródło do nauki hudego jest tu: https://www.sidefx.com/learn/, a najwięcej nauczyłem się od tego gościa https://www.sidefx.com/profile/old_school/. I oczywiście jeszcze goście z Entagmy http://www.entagma.com/. Jak ja do tego podchodziłem? Oglądałem te rzeczy, a potem improwizowałem na podstawie tego co zobaczyłem, nie robiłem dokładnie tego samego krok po kroku. Myślę, że sprawę ułatwiało mi to że, miałem z tego olbrzymią frajdę. W żadnym innym programie nie bawiłem się tak dobrze jak w houdym.
natas Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 Płonące kółko to było jakieś 30h na całość renderu. Myślałem, że na takiej maszynie to nieco szybciej ....Dzięki za odpowiedź
EmpireDown Posted May 15, 2019 Author Posted May 15, 2019 Myślałem, że na takiej maszynie to nieco szybciej ....Dzięki za odpowiedź Na pewno dałoby się szybciej. Nie miałem żadnego deadline'u, więc optymalizacja renderu to nie był priorytet.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now