Jump to content

Scena 3D "Room" V podejście - fake radiosity


Recommended Posts

Posted

Nie był mnie na forum ok 2 miesiące, w tym czasie porzuciłem rendering połaczony z radiosity (nie ten sprzęt) i wykonuję sceny nieco odmiennie, a przede wszystkim szybciej.

 

http://www.imageuploader.net/show.php?img=301035Room.jpg

 

Krotko:

1/Lightwave3D

2/fake radiosity

3/Time rendering 2h28m (1.2 GHz Celeron)

4/wszystskie objekty moje

5/AA Extreme (przy low AA wygląda prawie tak samo a rendering trwa ok 30 min)

 

Proszę o opinie.

Pozdrawiam

  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nie podoba mi się roślinka po lewej.

Reszta jest bardzo przyjemna. Nawet te "kartonowe" fioletowe budynki za oknem są fajne. Nadają pracy ciekawego charakteru (to moja opinia, domyślam się że inni będą mieli inne zdanie).

Posted

Wyśmienita praca - zadbano nawet o realistyczne pokazanie maskownic w kolumnach! Nie mam więcej pytań.

Pozostaje ocenić i jeszcze się napatrzeć:)

 

Pozdrawiam

Posted

super :) i fajny telewizorek tez taki mialem przez pare tygodni :) ale sprzedałem :)

Posted
co to jest radiosity ?
heh ... metoda bilansu energetycznego lub inaczej metoda symulacji fizycznego rozkladu energi swietlnej w przestrzeni.

 

no i jak widac panowie bez "gi" tez mozna.

a tak na marginesie to nienawidze gi, fg ... i tak dalej.

Posted

View porty:

http://www.imageuploader.net/show.php?img=961919View1.jpg

 

Co do ustawień światła to będzie problem żeby je pokazać.

Zastosowałem 5 źrodeł:

3xwindow

1xsun

1xambient (typu sky dome)

Każde z nich składa się z kilku spotlights połączone techniką "spine light"

w sumie ok 60 źrodeł światła (bez skryptu i mixera oczywiście tego bym nie ustawił). Źrodła światła dodatkowo puszczone są w rotacyjny ruch (skrypty)

a idealne przejścia uzyskuje się przez "motion effect".

Technika ma dwie wielkie zalety:

1/ łatwo zlikwidować "przepalenia" na ścianach w scenach typu interior (W lightwave przy area lights robi się ogromny problem w pobliżu okien

2/ szybkość, szybkość, szybkość (ok. 50 razy szybciej niż przy radiosity)

Oczywiście nie ma jednej ważnej rzeczy tzw. "bounce lights" ale to można trochę oszukać.

Już niedługo na forum wypuszczę kilka scenek wykonanych tą techniką.

A to jest pierwszy test wykonany jescze przed w/w scenką:

Posted

Test testem ale robiąc takie realistyczne scenki - jeśli już obdzierasz mury z tynku to pamiętaj, że nad oknem zawsze jest belka nadproża wylana z betonu, bądź z cegieł układanych pionowo w lekkim łuku.

Ściana zewnętrzna taka cieuniutka jakby z wielkiej płyty była - takie rzeczy naprawdę widać od razu!

Komplet siedzisk tragiczny, ale plakat fajny! ;)

 

Pozdro

Guest styczny
Posted

Mi Sie Podoba Tylko Mam Pytanie Czy Ten Obraz Jest Za Szyba I Jak Moesz Podac Pametry Materiau Tych Okien (szkla)

 

CHODZI MI O TEN PIERWSZY OBRAZEK

Posted

Fajne żrodło plakatow:

http://www.komunizm.px.pl/galeria.htm

 

Szyby mają nałożoną matematyczną teksturę bump rozciągniętą w osi y.

+ zwykła przeźroczystość i stadartowe odbicie nic wielkiego (niepotrzebnie dorzuciłem lekko niebieski kolor - przez to odcień fioletu na blokach w backgrundzie)

No i oczywiście pewna sztuczka z przeźroczystością i odbiciem związana ze zmianą kąta patrzenia.

Guest styczny
Posted

jeszcze jedno pytanko jak robisz szyby:

z boxa, czy z plane i czy z jednego polygona czy kroisz teszkło na kawałki??

Posted

Szyba - zwykły prosty plane w kierunku wnętrza - nic nadzwyczajnego nawet nie ma trzeciego wymiaru. Resztę nadrabiają takstury (1szt. - matematyczna, 2 szt. gradient "incydence angle")

Posted

A ja znalazłem buga w pierwszej pracce!!! ;P

Dzień jest słoneczny i światło z okien oświetla bardzo dobrze pomieszczenie więc PO CO KINKIETY NA ŚCIANIE SĄ WŁĄCZONE??? :>

Posted

Bo przy wyłączonych światłach jakoś dziwnie wyglądały te kinkiety (albo mi się tak wydawało?) W sumie mogło by nie być tych świateł. Ale nieraz widzę w innych pracach że światła wewnątrz są włączone pomimo dnia (taka moda?).




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy